In vizor

Care este prioritatea CNAIR: viteza celor puternici sau siguranța celor mulți? Pro Infrastructură solicită separarea sensurilor pe drumurile de 13 m lățime

Asociația Pro Infrastructură propune o soluție pentru a diminua numărul accidentelor mortale de pe șoselele României. Astfel reprezentanții Asociației consideră că montarea unor parapeți ușori pentru separarea sensurilor pe toate drumurile de 13 metri ar reduce semnificativ accidentele rutiere. 

„Opt din cele 24 de victime din acest weekend au fost înregistrate în ciocnirea frontală de pe DN2. Așa cum Asociația Pro Infrastructură a atras atenția în repetate rânduri, pe DN2 și alte drumuri de 13m lățime, există o soluție simplă și ieftină de a separa sensurile și a evita astfel de carnagii: 2+1 alternativ. Ba mai mult, ea a fost implementata parțial pe cei 10 km dintre Sinești și Movilița, cu rezultate excelente: zero decese în mai bine de doi ani”, potrivit Asociației Pro Infrastructură.

Asociația crede că CNAIR nu vrea să generalizeze soluția parapeților de separare a sensurilor deoarece ar scădea viteza bizonilor (și a celor cu girofar), deși viteza medie în ansamblu crește.

„Solicităm CNAIR să spună cu nume și prenume cine a pus presiune pentru oprirea generalizării sistemului #2plus1alternativ pe DN2 și DN28. Cerem doamnei director Mariana Ioniță să ne spună care este prioritatea CNAIR: viteza celor puternici sau siguranța celor mulți? Intrarea voluntară sau involuntară pe contrasens este o cauză principală a accidentelor grave din afara localităților. Cerem imperativ, pentru a suta oară, aplicarea sistemului 2+1 alternativ cu separarea sensurilor folosind parapet ușor (cablu elastic) pe toate drumurile de 13m lățime. În plus, solicităm o analiză serioasă a rețelei DN în vederea identificării zonelor unde se pot separa sensurile fără costuri majore, cu segmente pentru depășire fără a intra pe contrasens. Dacă vrem ca România să nu mai fie ultima din Europa la siguranță rutieră, trebuie să ajustăm infrastructura EXISTENTĂ. Autostrăzile nu vor putea înlocui toate drumurile naționale”, transmite Asociația Pro Infrastructură.

Nu în ultimul rând Asociația are un mesaj pentru pasagerii microbuzelor: poate că ați observat că aproape fiecare accident de microbuz devine un carnagiu. Folosiți centura de siguranță și cereți și celorlalți călători să-și pună centura!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *