Capacitatea parkingului de pe Dorobantilor a fost redusa la jumatate. Trei nivele au fost inchiriate de o firma privata

Accesul autoturismelor la ultimele trei nivele ale parkingului de pe strada Dorobantilor a fost restrictionat incepand cu 1 martie. Motivul tine de decizia proprietarului parkingului de a inchiria unei firme private etajele 4, 5 si 6. Cetatenii sunt nemultumiti de faptul ca nu au fost anuntati de acest lucru de faptul ca locul de intoarcere de la etajul trei este subdimensionat, iar din aceasta cauza se creeaza ambuteiaje.

In aprilie 2008, in urma unui parteneriat public-privat cu Primaria Cluj-Napoca, a fost inaugurat parkingul din spatele Pietei Marasti, cu o capacitate de 250 de locuri. Intre timp, firma care administreaza parkingul din Marasti a intrat in faliment. Pentru ca gradul de ocupare a fost sub 10% acest lucru a dus la imposibilitatea SC Parking Marasti SRL sa isi achite creditul de 3.650.000 de euro contractat la Banca Italo-Romena. La vremea respectiva, reprezentantii societatii au acuzat administratia locala ca, desi existau spatii de parcare in parking, Primaria a tolerat stationarile ilegale in zona. 

Parkingul din spatele pietei Marasti are sase etaje si a fost construit pe o suprafata concesionata de 1.500 de metri patrati pe o perioada de 49 de ani cu o redeventa anuala de 12.000 de euro. Soferii care pana la 1 martie puteau sa isi lase masina gratuit in parkingul de pe Dorobantilor s-au aratat nemultumiti de decizia proprietarului de a inchiria ultimele trei nivele unei societati private. Motivul nemultumirilor soferilor este ca nu exista anunturi cu privire la faptul ca de la etajul 4 nu mai este deschis pubicului larg, iar spatiul de intoarcere al masinilor este foarte mic, fapt pentru care se creeaza ambuteiaje.

“Parkingul din spatele Pietei Marasti este concesionat de o firma de la etajul 3 in sus. Nu mai lasa nicio masina sa mai parcheze acolo. Au fost cateva ambuteiaje din cauza ca au amplasat o bariera, acolo, in mijlocul parkingului si, odata ajuns cu masina, nu mai poti intoarce. Era o doamna care ne-a intors pe toti din drum. A durat o jumatate de ora pana am reusit sa intorc masina, pentru ca era foarte stramt locul de intoarcere si in situatia mea se mai aflau alte zece masini”, a explicat un cititor al Ziar de Cluj. 

Reprezentantii parkingului au confirmat faptul ca etajele superioare sunt concesionate de catre o firma privata incepand cu 1 martie, insa nu au precizat numele societatii care a inchiriat. Totodata, au afirmat ca principalul motiv pentru care proprietarul italian a decis sa inchirieze ultimele trei etaje a fost acela de a incerca sa rentabilizeze investitia in contextul in care stationarea masinilor era gratuita pe toate cele 250 de locuri de parcare ale parkingului. Pentru a evita situatia neplacuta care s-a creat in 1 martie, cand a fost prima zi in care nu au mai putut fi utilizate etajele superioare, administratorul parkingului a decis sa sporeasca numarul agentior de paza care sa ii indrume pe soferi sa parcheze la etajele inferioare. Pana la etajul trei, inclusiv, parcarea a ramas gratuita. 


  

 

 

Adauga comentariu