In vizor

Cand vor scapa clujenii de santiere

In perioada estivala, zeci de strazi din Cluj-Napoca au intrat in santier. Principalele artere de acces in oras sunt si ele un imens santier, iar pe podurile din centrul orasului se circula cu restrictii, din cauza lucrarilor. Pe langa aceste lucrari, aproape fiecare trotuar sau strada din centrul orasului e sparta de picamerele muncitorilor, care lucreaza la reteaua Duct City. In acest ritm, clujenii vor scapa de santiere abia spre sfarsitul anului, sau chiar anul viitor.

Nervii soferilor, dar si a pietonilor deopotriva, sunt  pusi la incercare in aceasta perioada. In oricare parte a orasului, fie ca este vorba de centru sau principalele artere de acces ale urbei, se circula cu restrictie, se sta la semafor minute in sir, iar pietonii fac slalom printre santurile de pe trotuare.

Vestile nu sunt atat de bune, nici pentru viitor. Clujenii nu vor scapa de santiere pana spre sfarsitul anului, iar altele vor continua si anul viitor.

Duct City, picatura chinezeasca din centrul orasului

De majoritatea santierelor din centrul orasului, fie ca vorbim de lucrarile de pe Calea Motilor, strada Napoca sau Strada Avram Iancu, sunt responsabili cei care deruleaza lucrarile pentru Duct City.

Proiectul major al administratiei locale clujene, prin care toate cablurile de telefonie si internet trebuie ingropate, este un mare rateu al administratiei Boc. In 2011, Cluj-Napoca trebuia sa fie curatat de cabluri. In schimb, in august 2014, doar cateva zeci de strazi au scapat de panza de paianjen de pe stalpi. CFO Integrator, firma care realizeaza infrastructura, a sapat pana acum peste 120 de kilometri din cei 300, prevazuti in contract, iar pana la sfarsitul anului se va ajunge, potrivit reprezentantilor CFO Integrator, la 256 de kilometri.  Graficul de lucrari al societatii prevede ca anul acesta sa fie introdusa fibra optica pe un numar de 87 de strazi.

Pe strazile din centrul orasului, santierul se va desfasura si in saptamanile urmatoare, muncitorii lucrand acum la turnarea asfaltului. Dar sapaturile vor continua si in 2015.

Odata realizate sapaturile, CFO Integrator notifica primaria cu privire la strazile unde s-a finalizat infrastructura, iar primaria transmite, la randul ei, notificari cu acele strazi catre operatori, dar si catre detinatorii de stalpi, respectiv Electrica, Compania de Transport Public etc. In termen de 45 de zile, potrivit HCL 565/2006, cablurile trebuiesc ingropate de catre operatori.

Un punct “fierbinte” pe harta soferilor este si Podul Horea, la care se lucreaza de zor in aceasta perioada. Lucrarile au inceput in 24 iunie, pe sensul de circulatie dinspre Piata Mihai Viteazu spre Gara, iar in august pe celalalt sens. Emil Boc, primarul Clujului, a promis ca santierul de pe podul Horea va fi inchis la mijlocul lunii septembrie.

Lucrarile la aceasta investitie sunt derulate de SC ARL SA.  

Calea Turzii, in santier pana in octombrie

Proiectul de modernizare a strazii Calea Turzii implica o investitie semnificativă – 22 de milioane de lei, bani ce au fost alocati de la bugetul local pentru reabilitarea carosabilului, a trotuarelor, pe toata lungimea arterei – de la baza din Piata Cipariu si pana la intersectia cu strada Fagetului. Lucrarile de modernizare a Caii Turzii sunt realizate de asocierea Diferit-Kiat. Durata lucrarilor, prevazuta in contract, este de sase luni. Termenul de finalizare a acestora este 1 octombrie.  

„Data de 1 octombrie este termenul final pentru toata lucrarea de acolo, de jos pana sus. Deocamdata suntem dependenti de lucrarile de la Electrica si a celor de la CFO (proiectul Duct City, n.r.), iar prin corelarea tuturor lucrarilor, data de 1 octombrie este cea limita de finalizare. Cu o usoara intarziere, lucrarile totusi sunt in grafic, chiar daca mai vine si vremea proasta si ne mai incurca, ne mai amana”, a declarat primarul Clujului, Emil Boc, la o conferinta de presa, in urma cu doua saptamani.

Calea Motilor iese din santier in septembrie

Potrivit estimarilor Primariei Cluj-Napoca, si lucrarile de pe Calea Motilor vor fi gata luna viitoare. Aceasta strada, alaturi de Memorandumului, Avram Iancu si I.C. Bratianu sunt incluse in proiectul de modernizare „Orasul comoara”.

Lucrarile sunt derulate de Viarom Construct, parte a grupului francez Eurovia, pentru 17 milioane de lei.

Proiectul de reabilitare a celor patru artere – Memorandumului, Calea Motilor, Avram Iancu si I.C. Bratianu – prevede atat refacerea trotuarelor cat si a drumului. Strazile vor fi refacute de la nivelul de fundatie si asfaltare, iar trotuarele vor beneficia de o reabilitare in acord cu zona istorica in care sunt situate.

O noutate va fi si modul de realizare al unora dintre trecerile de pietoni. In zonele scolilor, acestea vor fi ridicate la acelasi nivel cu trotuarele, dupa modelul altor orase europene. In proiect sunt prevazute inclusiv planuri pentru amenajarea spatiului verde si plantarea de copaci pe marginea trotuarelor. De asemenea, va fi regandit si iluminatul public, iar astfel vor disparea toate cablurile aeriene de pe aceste strazi, cu exceptia celor pentru troleibuz.

Santierele toamnei

In aceasta toamna, vor intra in reparatii inca zece strazi din Cluj-Napoca. Este vorba de strazile Fericirii, Closca, Fabricii de Zahar, Cuza Voda, Colinei, Sesului, Gurghiu, Porumbului, Cioplea si Rodnei care vor fi modernizate.

Foto: Eugen Olariu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *