Călătorii nu sunt amendați atunci când validatoarele din autobuzele CTP, de plată a biletelor cu cardul bancar contactless, nu funcționează

Călătoriile cu mijloacele de transport în comun pot fi achitate la Cluj-Napoca prin diverse metode, de la clasicele bilete tipărite pe hârtie, validate în autobuze, până la biletele plătite prin SMS, prin aplicațiile 24pay,  mobilPay Wallet, ori prin plata direct în autobuze și tramvaie a titlului de călătorie, cu cardul bancar contactless.

Cea din urmă este soluția cea mai rapidă și mai comodă. Practic, tot ceea ce trebuie să faci este să te urci în tramvai sau în autobuz și să apropii cardul sau telefonul de validatorul care îți eliberează pe loc chitanța ce ține loc de bilet.

Cum pe timp de pandemie cu toții ne-am obișnuit să efectuăm plățile la comercianți cu cardul, și pentru plata călătoriilor cu CTP, plata contactless este soluția preferată de clujeni, pe lângă abonamente.

O problemă frecventă însă pe mijloacele de transport în comun este nefuncționarea validatoarelor care ori sunt blocate, ori se blochează după încercarea de plată, dând mesaj de eroare. Călătorii de bună-credință, în cazul în care nu reușesc să plătească cu cardul la primul validator, pornesc la plimbare prin mijlocul de transport în comun, pentru a achiziționa un bilet de la un POS funcțional.

Ce se întâmplă însă atunci când niciun validator nu funcționează sau când autobuzul este atât de aglomerat, încât călătorii nu se pot deplasa de la un capăt la altul, pentru a căuta un validator funcțional?

Alin Oaida, șeful Serviciului Exploatare și Siguranța Circulației din cadrul CTP Cluj, a explicat pentru Ziar de Cluj că, în acest caz, călătorii nu vor fi amendați, cu toate că ar avea, teoretic, posibilitatea de a achita titlul de călătorie și prin alte metode (SMS, aplicații):

„Sunt foarte rare cazurile în care să nu funcționeze toate. Trebuie văzut dacă e aglomerat autobuzul, dacă are posibilitatea să meargă și la altul. Când nu funcționează niciunul, călătorul nu e amendat sub nicio formă. Cel mai frecvent se întâmplă să nu aibă hârtie.”

Deci, practic, călătorul, dacă nu funcționează niciun POS, este obligat să încerce să plătească printr-o altă metodă sau poate călători liniști?

„Nu, fiindcă el se bazează pe faptul că el plătește cu cardul și trebuie să fie funcționale, de-asta am pus câte 3 sau 4 în fiecare mașină. Dacă unul e fără hârtie, are posibilitatea la celelalte”, a precizat ing. Alin Oaida.

Așadar, dacă urcați într-un mijloc de transport în comun și nu reușiți să achitați biletul cu cardul la unul dintre validatoarele care dau eroare, aveți obligația de a încerca să plătiți la celelalte validatoare funcționale (dacă autobuzul nu este prea plin și vă puteți deplasa). Dacă niciun validator nu funcționează, caz frecvent în tramvai, vă puteți continua liniștit călătoria, fără grija amenzii.

Chiar dacă amenda este scoasă din ecuație, erorile frecvente ale validatoarelor duc și la alte probleme: în plină pandemie, călătorii se plimbă de la un capăt la altul al autobuzului sau tramvaiului, în căutarea unui POS funcțional, crescând astfel posibilitatea de răspândire a unei infecții virale, iar încasările CTP scad, prin numărul mare de oameni care ajung să călătorească fără bilet.

Citiți și:

Nici soluția CTP de plată a biletelor cu card bancar contactless nu funcționează

Adauga comentariu