Afacerea zilei

Cafeaua de pe bicicleta sau o afacere gandita ca un joc de strategie

Cine n-a auzit de Captain Bean – Coffee Bike, baietii veseli care te intampina soldateste pe scarile Centralului cu o cafea croita pe gustul tau? S-au implinit, de curand, 6 luni de la lansare, dar pentru Bogdan Pandea, fondatorul afacerii, jocul e abia la inceput.

„E ca un joc de strategie. Eu asa il privesc. Trebuie sa cauti resurse, sa asiguri logistica, sa cresti oameni, sa treci nivele… Partea buna e ca jocul nu are „end game”, decat daca renunti la visul de antreprenoriat”, spune Bogdan Pandea.

Captain Bean ofera toata gama de produse specifice unei cafenele: espresso, latte, cappuccino, frappe-uri, ciocolata calda si ice coffee, dar si o diversitate de siropuri pentru cafea (alune, caramel, scortisoara, ciocolata, cocos, menta, amaretto, vanilie).

Foto: Captain Bean

O abordare originala

„Am eficientizat spatiul, astfel incat sa putem oferi o gama larga de produse. Vrem sa ajutam clientul sa cumpere intr-un mod profesionist si, de aceea, totul e personalizabil, mai dulce sau mai amar, cu aroma preferata, cu laptele incalzit sau mai cremos… Ceea ce cumperi sa iti vina ca o manusa”, mai spune tanarul antreprenor.

Clientela este formata din oamenii care lucreaza in zona, studenti si trecatori care isi fac drum pe la bicicleta Capitanului pentru o cafea cu suflet. Majoritatea sunt clienti fideli si ii viziteaza zilnic.

Game levels

Daca intri in jocul Capitanului, incepi de la stadiul de Soldat, iar, cand te descurci singur la stand, esti promovat Fruntas, apoi Caporal si Locotenent. Echipa are acum in componenta patru tineri energici: Ionut Brad si Zoltan Turdean – Caporali, Vlad Goje – Locotenent si responsabil cu PR-ul, evenimentele si website-ul si Capitanul Bogdan Pandea. La noul punct de lucru, recent deschis, se antreneaza un viitor Soldat.

„Un frappe bun se recunoaste dupa spuma, care trebuie sa fie multa, tare si antigravitationala”, ne invata „caporalul” Ionut.

Toata afacerea e construita ca un joc, in care satisfactia clientilor primeaza. La bicicleta capitanului esti intampinat, de fiecare data, cu veselie si familiaritate.

 „Oamenii nu vin la noi numai pentru o cafea buna, ci pentru socializare, pentru networking. Sa nu dai senzatia ca faci asta pentru bani, iar castigul sa fie rezultatul firesc al eforturilor depuse”, isi expune Bogdan Pantea reteta succesului.

Foto: Captain Bean

A fi sau a nu fi antreprenor

Ideea de afacere a luat-o proaspatul student la Diagnostic si Evaluarea Afacerilor dintr-un ziar si a participat cu ea la Fabrica de Antreprenori, in 2012. N-a castigat concursul, dar importanta a fost inspiratia si feed-back-ul primit, care l-au motivat sa ia in serios perspectiva de antreprenoriat.

„In America, la Work&Travel, am avut timp sa „dospesc” ideea si sa-mi adun o parte din capitalul initial. Logo-ul mi l-a facut un prieten american, care m-a gazduit la el o perioada. Stilul de management si strategiile de vanzari le-am preluat din experienta americana”, spune Bogdan Pandea.

Odata cu venirea caldurii, cererea de cafea fierbinte risca sa scada. Prevazator, Captain Bean a iesit pe piata cu o varietate de frappe-uri si ice coffee-uri pentru toate gusturile.

„Strategia noastra este sa ne educam clientii ca e mult mai benefic pentru organism sa consumi o bautura calda, pe canicula. La noi, clientii afla informatii interesante despre cultura cafelei, despre ce inseamna o cafea buna”, spune proprietarul afacerii.

Filosofia dupa care se ghideaza Captain Bean e simpla si eficienta: „Promite ceva si ofera putin mai mult!”

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *