Buftea de Cluj riscă să ajungă pe butuci din cauza lipsei drumului de acces principal dinspre strada Oașului

Centrul Regional de Excelență pentru Industrii Creative (CREIC – Buftea de Cluj) și Centrul de Sprijinire a Afacerilor TEAM riscă să piardă contractele pe care cu greu au reușit să le prindă în ultimul an dacă Primăria nu va face cât mai repede drumul de acces dinspre strada Oașului către cele două obiective. Șansele realizării acestui drum în viitorul apropiat sunt minime. Primarul Emil Boc tocmai a anunțat că banii care ar fi trebuit alocați pentru drum vor merge pentru dotarea Spitalului Municipal în vederea gestionării crizei COVID 19.

Managementul Cluj Innovation Park, societatea care administrează Buftea de Cluj și TEAM, a atras atenția în raportul de activitate pe semestrul I al acestui an că atât pandemia cât mai ales lipsa drumului de acces îngreunează foarte mult activitatea celor două obiective.

„Declanșarea pandemiei COVID 19 a afectat major activitatea și totodată rezultatele economice obținute de societate în semestrul I al anului 2020. Cu toate acestea, urmare a măsurilor luate în vederea minimalizării impactului negativ cauzat de pandemie, societatea a reușit să încheie în continuare noi contracte, atât de ocupare spații cât și de găzduire evenimente. De asemenea, finalizarea cu întârziere a celor două proiecte sau incompletă în cazul clădirii de birouri TEAM, a dus la situația în care unele dintre obiective să nu poată fi atinse”, scrie în raport.

Potrivit aceluiași document, în afara acestor întârzieri, o serie de probleme majore semnalate și în raportul anual precedent au rămas nerezolvate. Aceste probleme reprezintă factori majori care au influențat și influențează în continuare în mod negativ direct și decisiv realizarea obiectivelor propuse. Aceștia au fost următorii:

- nefinalizarea drumului de acces dintre strada Oașului și cele două obiective

- starea necorespunzătoare a actualului drum de acces dinspre strada Oașului. La momentul redactării prezentului raport, acest drum este și mai greu practicabil, în special pentru mașini mici

- starea aproape impracticabilă a drumului de acces dintre centrul CREIC și centrul TEAM;

- lipsa unui mijloc de transport în comun care să transporte rezidenții și vizitatorii către cele două centre. În prezent, accesul se face exclusiv cu mijloace de transport personale;

- finalizarea cu întârziere a lucrărilor necesare pentru obținerea autorizării ISU în cazul clădirii de birouri din centrul TEAM.

„Aceste probleme au limitat realizarea unui grad de ocupare mai mare și implicit atingerea celorlalți indicatori referitori la numărul de companii și numărul locurilor de muncă create în cadrul parcului industrial. Ținând cont de aceste aspecte, considerăm că există justificări suficiente și întemeiate pentru ca reprezentanții autorității tutelare să revizuiască obiectivele și criteriile de performanță stabilite inițial”, a semnalat conducerea Cluj Innovation Park.

Mai mult, lipsa drumului cauzează și alte probleme legate de utilități.

„Menționăm că nefinalizarea drumului nou de acces dinspre strada Oașului generează și alte probleme cu privire la infrastructura de utilități pe care trebuie să o asigure rezidenților. Cele mai afectate elemente de infrastructură se referă la: alimentarea cu energie electrică, alimentarea cu apă și lipsa canalizării. Astfel actualele variante de furnizare utilități nu mai fac față creșterii numărului de rezidenți din parcul industrial. La modul concret, a crescut semnificativ durata și numărul de întreruperi cu energie electrică, actualul debit de apă fiind asigurat pe soluția fostei organizări de șantier este insuficient, iar stația de epurare existentă asigură deservirea doar a rezidenților din clădire și din hale, fără parcele de teren”, se mai arată în raport.

În condițiile în care problemele nu vor fi rezolvate, până la finalul anului 2020 este foarte probabil ca societatea care administrează Buftea de Cluj și TEAM să înregistreze inclusiv rezilieri ale contractelor aflate deja în derulare. Iar posibilitățile de a încheia noi contracte vor fi tot mai limitate.

Adauga comentariu