Primarul Emil Boc nici nu a semnat bine contractul pentru studiul de fezabilitate a centurii metropolitane că vede deja cum vin banii europeni astfel încât din 2024 să se poată circula pe acest drum. Drumul va avea o lungime de 38 de kilometri. Valoarea lucrărilor de execuție a fost estimată la 150 milioane euro.
“Este o lucrare amplă, complicată, grea, dificilă, unică deocamdată în această zonă, dar care sperăm că prin profesionalismul membrilor echipei celor care au câștigat licitația, a colegilor din Primărie vom reuși să finalizăm această documentație așa cum am spus astfel încât centura metropolitană să fie o realitate, iar 2020, 2021, 2022, 2023 să fie realizată efectiv, ca la 1 ianuarie 2024 să se poată circula pe această centură metropolitană”, a declarat Boc, în cadrul ședinței de Consiliu Local de joi.
Studiul de fezabilitate va costa 3,7 milioane euro, din bugetul local și va fi realizat de asocierea TRANSINVEST BUDAPEST -SPECIALTERV EPITOMERNOKI – EXPLAN – CADSIL.
“Ieri am semnat contractul pentru realizarea studiului de prefezabilitate a Planului Urbanistic Zonal și a detaliilor tehnice de execuție pentru autorizarea construcției la centura metropolitană a municipiului Cluj-Napoca. Altfel spus, ceea ce dvs ne-ați permis prin mandatarea Primăriei de a începe demersurile cu Ministerul Transporturilor pentru a prelua la Cluj-Napoca realizarea acestor documentații tehnice pentru a nu pierde banii europeni în vederea realizării centurii metropolitane a Clujului, după ce am finalizat protocolul cu Ministerul Transporturilor, după ce am terminat protocolul cu primăriile din jurul Clujului, după ce am întocmit caietul de sarcini în baza licitației, după ce s-a organizat licitația, după ce a fost adjudecată licitația și finalizate toate contestațiile, iată că la un an de zile suntem în măsură să avem acest contract semnat”, a mai spus Boc.
Întocmirea documentației va dura 1 an, după care va fi trimisă la Ministerul Transporturilor, care la rândul său va întocmi dosarul pentru finanțare europeană.
Citește și: