Boc, promisiune nouă pentru pasajul subteran din Mărăști

Primarului Emil Boc îi este ușor să promită proiecte fanteziste care în cele din urmă rămân uitate prin sertare, sau sunt pasate altcuiva spre realizare. În 2018, Boc vorbea desprea realizarea a două pasaje, unul suprateran peste Tăietura Turcului și unul subteran la sensul giratoriu din Mărăști. Între timp, cel de la Tăietura Turcului a fost ”trimis” spre realizare către CFR Călători, iar pentru cel din Mărăști, Boc spune că va fi contractat un împrumut.

”Așteptăm avizul de la mediu. După obținerea avizelor și după împrumutul pe care îl vom contracta vom demara construcția acestui pasaj, pe banii noștri”, potrivit primarului.

Sensul giratoriu din Mărăști reprezintă una dintre problemele de trafic ala municipiului. Acolo zilnic se creează ambuteiaje, iar singura soluție pare să fie realizarea unui pasaj.

Boc a anunțat construcția acestui pasaj încă din 2016, declarând că vor fi alocați bani în bugetul aferent anului 2017. La sfârșitul anului 2018, primarul anunța că s-a luat decizia înființării unui pasaj subteran iar indicatorii tehnico-economici ar fi urmat să fie aprobați la începutul anului 2019. Un an mai târziu, proiectul se află încă la stadiul de obținere a avizelor.

”Am discutat variantele de pasaj de la Mărăști. Se avansează destul de repede, astfel încât în ianuarie-februarie să intre în Consiliul local aprobarea studiului de fezabilitate. Se propune ca pasajul pentru mașini să fie subteran. La suprafață vor circula doar mijloacele de transport în comun și pietonii.  Pasajul va pleca de la Biserica Sfântul Petru și va ieși după podul din Mărăști. Astăzi traversarea sensului giratoriu din Mărăști îți ia 300 de secunde, adică 5 minute, se va ajunge la 60 de secunde. Cel mai mare blocaj este în zona sensului giratoriu. Încă se lucrează la variantele tehnice, dar s-a stabilit de principiu că este subteran pentru mașini. scuarul a fost o soluție bună gândită de colegi, care a ajutat dar nu e o soluție la fel de buna ca și pasajul”, a declarat primarul Boc.

Cluj-Napoca a ajuns la stadiul în care doar proiecte mari de infrastructură mai pot să rezolve problema traficlui. Boc pare și el conștient de acest lucru, doar că la el problema e că trece mult timp de la vorbe până la fapte. Desigur că studiile iau mult timp, însă în Cluj lucrurile în ceea ce privește infrastructura chiar se desfășoară ardelenește, fără grabă. Boc este fanul lucrărilor de infrastructură în subteran, cel puțin îi place să vorbească despre ele. În 2013 era vorba despre un pasaj pe sub centrul istoric, a urmat apoi pasajul subteran din Mărăști și desigur metroul. Singura problemă este că Boc are ambiții mult prea costisitoare, astfel că aceste proiecte nu se realizează din lipsă de fonduri. 

Adauga comentariu