Boc, primarul orașului virtual. Parcările se desființează, dar edilul șef face aplicații pentru locuri de parcare

Din ce în ce mai des, primarul Emil BOC își bucură susținătorii cu fața luminoasă: acesta apare frecvent în spațiul public și lansează tot soiul de aplicații năstrușnice, una mai tare decât alta. Astfel, după ce a cucerit inimile românilor tăindu-le pensiile și salariile, Boc a devenit un adevărat adept și promotor al avansului tehnologic: primarul aplicațiilor IT, Emil Boc, anunța cu mai bine de un an în urmă amplasarea senzorilor în carosabil pentru identificarea locurilor libere în parcările orașului de pe Someș. Între timp însă, parcările au fost desființate sau au devenit neîngrijite, ori locurile libere din teren nu corespund cu informațiile furnizate de aplicațiile lansate de Boc. Care este explicația și cum poate fi înțeles comportamentul compulsiv-obsesiv al edilului clujean?

Puteți înțelege bucuria de pe chipul susținătorilor lui Emil Boc printr-un simplu exemplu:

garajele din cartierele Clujului sunt demolate, spații pe care unii cetățeni le-au deținut vreme de 20 de ani, locurile de parcare de pe strada Observatorului ori din alte zone sunt desființate, astfel încât clujenii get-beget au rămas cu buza umflată, în schimb o oră de parcare în centrul orașului va costa 7 lei, două ore – 14 lei, dar modalitățile de plată se vor diversifica.

Cum să nu susții asemenea măsuri absolut lăudabile? Vă imaginați bucuria unui clujean adevărat, cu garajul demolat, care se va aventura pe străzile centrale: acesta va scoate cu încântare 14 lei din buzunar pentru doar 2 ore de parcare pe o străduță din centru. Și va putea plăti cu propriul telefon mobil, doar prin intermediul unui sms.

Bucuria este maximă.

Iată de ce, revenim cu o întrebare: pentru cine trudește primarul Boc și pe care tărâm al Patriei?

Nu de alta, dar comportamentul obsesiv-compulsiv al primarului municipiului Cluj-Napoca poate fi observat în modul (obsesiv) cu care lansează aplicațiile. Presiunea publică este mare, la fel de mare ca anxietatea acestuia. 

Aceasta pare a fi explicația pentru bipolaritatea comportamentală a lui Emil Boc: acesta lansează noi și noi aplicații pentru găsirea locurilor de parcare, dar în același timp, desființează cu regularitate parcările existente. 

Povestea uitată a senzorilor din carosabil

Primarul Emil Boc anunţa în luna mai a anului trecut că Primăria Cluj-Napoca va amplasa senzori în carosabil pentru identificarea locurilor libere de parcare la sol din oraş. Informaţiile vor putea fi accesate de şoferi prin intermediul unei aplicaţii pentru calculator sau telefon mobil.

"Cluj-Napoca poate fi, astăzi, un element reprezentativ pentru Europa Centrală şi de Est din punct de vedere al inovării şi tehnologiei, iar noi încercăm să fim un model. Avem deja o aplicaţie de telefon mobil pentru parking-urile publice cu barieră din oraş, care arată în timp real locurile libere de parcare şi ne propunem amplasarea de senzori care au ca scop identificarea locurilor libere la parcările de la sol printr-o aplicaţie care va disponibilă pe calculator sau telefon mobil. Senzorii vor fi amplasaţi în carosabil, pe locurile de parcare din centrul oraşului, şi vor arăta dacă locul respectiv e liber sau ocupat. Avem peste 3.600 de astfel de locuri de parcare în zonele I şi II. De asemenea, vom amplasa astfel de senzori şi în staţiile de transport în comun, care vor indica dacă în staţii se află un mijloc de transport sau o altă maşină", promitea Emil Boc în primăvara anului 2017.


Potrivit lui Emil Boc, municipalitatea clujeană urma să dezvolte şi o altă aplicaţie care presupune urmărirea pe telefoanele mobile a traseului mijloacelor de transport în comun dotate cu GPS, astfel încât călătorii să poată şti în orice moment unde se află un troleibuz sau un autobuz şi când va ajunge în staţie.

Tot anul trecut, Emil Boc anunța lansarea aplicației Cluj Parking care monitorizează locurile de parcare disponibile din centrul oraşului. 

Prin urmare, clujenii nu au de ce să se plângă: aplicații există din plin, mai puține sunt doar parcările.

Care dispar de la un an la altul.

În schimb, în viitor, vor fi contruite noi parkinguri. 

Un bun exemplu este Parkingul Negoiu, devenit functional după 6 ani de tergiversări și amânări. 

Ori parkingul Hașdeu, anunțat încă din 2012 și nefinalizat nici până în prezent. 

Cât despre senzorii smart, ce să mai spunem? Performanța și utilitatea acestora este atât de mare, încât senzorii nici nu sunt observați de către șoferii clujeni. 

Cât de utile sunt aplicațiile într-un oraș ai ”inovării”, precum este Cluj-Napoca?

Acestea se înscriu în ultimul trend lansat de municipalitatea clujeană, a ”standardelor înalte”, în care conducătorii auto nu vor mai avea nevoie de parcări, ci vor locui cu plăcere într-o realitate virtuală, una a aplicațiilor. 

Gurile rele susțin că nu pot găsi locuri libere în parcările din oraș ori că aplicațiile afișează un număr de locuri disponibile care nu este confirmat în realitate.

Dar acestea sunt doar răutăcisme.

Parcările există, în spațiul virtual.

Senzorii din asfalt sunt și ei funcționali, pentru că i-a promis Emil Boc. 

Pot fi accesați pe telefonul mobil. Pe telefonul personal al lui Emil Boc.

Doar Emil Boc poate accesa nenumăratele realizări ale propriei primării.

Mai puțin clujenii obișnuiți, care au rămas fără locuri de parcare sau fără garaje.

Haideți cu toții în realitatea virtuală în care trăiește de câțiva ani buni Emil Boc!

Statul Paralel nu există. Dar Orașul Virtual al lui Emil Boc este perfect functional și are deocamdată un singur cetățean: omul (mic) de stat.  

 

 


 

 

Adauga comentariu