Boc le impune condiții drastice taximetriștilor, la aceleași tarife și fără să le acorde facilități

Primăria Cluj-Napoca  a organizat în această dimineață o dezbatere publică privind noul regulament de taximetrie.Principala direcție vizată este ca până în anul 2022 toate mașinile de taxi să fie Euro5, cât mai puțin poluante.

Principalele modificări vizează creștere numărului de autorizații la 2500, iar noile autorizații, respectiv 31 de autorizații vor putea fi acordate doar mașinilor electrice sau mașinilor hibrid. De asemenea, orice autorizație care se retrage acordată doar mașinilor electrice sau hibrid.

”Până în anul 2025 dimensiunea electrică va evolua foarte mult ca modalitate de transport. Dimensiunea hibridă și cea electrică va fi una obișnuită. Noul regulament vizează cele 31 de noi autorizații, dar și cele care se vor disponibiliza pe parcurs. Acelora dorim să dăm dimensiunea electrică și hibridă. Suntem obligați prin lege să ne gândim la o dimensiune nepoluantă. Orașul este unul raportat la ceea ce se întâmplă în Europa. Este o măsură pentru viitor. Pentru viitor trebuie să mergem pe o linie care să accelereze dimensiunea nepoluantă. Noi facem eforturi uriașe pentru a avea o flotă de transport complet nepoluantă până în 2026”, potrivit primarului Emil Boc.

”Municipalitate a amenajat până în acest moment cinci stații de încărcare pentru mașinile electrice.  Toate blocurile noi au componenta electrică integrată, respectiv stații de încărcare gratuită. Toate parkingurile noi au stații de încărcare electrică. Noi avem cinci stații de încărcare”, potrivit lui Boc.

În vederea unui oraș cât mai puțin poluant, s-a stabilit în regulament ca până în 2022 toate mașinile în regim taxi să fie încadrate în regimul de poluare euro 5.

De asemenea, începând cu anul 2021, toate mașinile de taxi vor fi dotate cu aparate POS care să permită plata cu cardul. De asemenea, toate mașinile de taxi noi achiziționate vor avea culoare albă.

Activitatea de taxi din Cluj nu este eficientă

În ciuda unui număr mare de autorizații de taxi, nu sunt suficiente taxiuri în trafic. Potrivit unui studiu comandat de Primăria Cluj-Napoca în Cluj-Napoca, lipsa taximetrelor este cauzată de faptul că nu se lucrează la capacitate maximă. Din acest motiv a fost propusă dotarea mașinilor cu GPS pentru a realiza o monitorizare a numărului de ore sau de curse pentru fiecare taximetrist în parte.

”S-a constatat că nu se lucrează, nu există un efectiv de mașini care să asigure un flux continuu, și să nu găsești o mașină. Singura modalitate pe care am identificat-o a fost GPS și raportarea taximetriștilor către dispecerate. Taximetristul este liber să conducă când vrea, ar trebui să fie undeva notat șu punctat programul. Primăria să aibă un control. Ne-am bătut de problema de a vedea cât se lucrează. Din 100 de km se lucrează 50”, a declarat specialistul angajat de Primărie.

Șoferii au refuzat propunerea de a monta GPS deoarece consideră că nu ar putea monitoriza cât lucrează fiecare taximetrist deoarece mulți dintre ei nu folosesc nici dispeceratul, nici aplicațiile.

”Sunt foarte mulți taximetriști care nu utilizează aplicațiile sau dispeceratele. În perioada cu multe solicitări, taximetriștii își închid aplicațiile și lucrează la ”clanța de la ușă”. Să își facă dovada activității. Sunt persoane care au o autorizație de taxi și iau 5 comenzi pe luna și alții care iau 700 de comenzi pe lună”, consideră taximetriștii.

Astfel pentru această problemă, cea mai importantă, nu s-a găsit o soluție viabilă. În continuare taximetriștii au libertate să lucreze cât vor și la ce ore vor. Încă se caută o soluție pentru a putea monitoriza cât lucrează fiecare mașină de taxi.

”Trebuie să facem ordine în cazul celor care nu își fac datoria, să vedem cum să îi eliminăm pe cei care nu respectă legea. Trebuie să luăm măsuri pentru firma care are astfel de angajați. Primăria are obligativitate să sesizeze firma privind sancțiunile primite de taximetrist, după trei-patru sancțiuni nu se ia nicio măsură împotriva acelui angajat, atunci se suspendă autorizația de taxi”, a menționat Emil Boc.

Adauga comentariu