Boc își caută banii pentru pomeni electorale în buzunarul clujenilor. Cu cât cresc tarifele CTP? Cu ce vor circula clujenii de la 1 octombrie 2018?

1 octombrie va aduce un val de scumpiri pentru clujeni – de la prețul majorat pentru agentul termic, până la noi tarife pentru transportul public în comun. Astfel încât, după ce autobuzele electrice au început să circule în reprize pe străzile municipiului Cluj-Napoca, costurile fiind suportate parțial și din bugetul local, acum clujenii vor plăti pentru a acoperi găurile financiare ale Companiei de Transport Public din Cluj-Napoca.

CITEȘTE ȘI: Scăderea TVA la energia termică nu are efecte “calde” pentru clujeni. Ce măsuri va lua Regia Autonomă de Termoficare Cluj?


CITEȘTE ȘI: Solaris va livra autobuze Clujului. Ce e DIFERIT că firma SOLARIS devine noua firmă ”de casă” a Primăriei? 


Ordinea de zi a ședinței Consiliului Local a fost suplimentată peste noapte (”noaptea ca hoții”) cu o Hotărâre care prevede majorarea tarifelor practicate de CTP (HCL 54f).

O altă Hotărâre care se referă de asemenea la Compania de Transport Public vizează aprobarea cheltuielilor legate de proiectul ”Înnoirea flotei de transport în comun în municipiul Cluj-Napoca prin achiziționarea de autobuze electrice” (HCL 54d).

Prin urmare, haideți să ghicim cine va plăti pentru ”promovarea unor strategii cu emisii scăzute de dioxid de carbon pentru zonele urbane”?! Cetățenii muncitori ai cetății, adică cei care folosesc zilnic transportul în comun.

Televiziunile naționale nu mai sunt prezente pentru a surprinde și problemele legate de costuri: acestea transmit doar știrile despre nemaivăzutele autobuze electrice în care, înghesuiți, clujenii pot folosi WI-FIul.

Costurile pentru achiziția acestor autobuze sunt suportate parțial prin intermediul Programului Operațional Regional 2014-2020. Valoarea totală a proiectului este de 85.129.227,42 lei (inclusiv TVA).

Iar ”contribuția proprie” a municipiului Cluj-Napoca la acest proiect este de 1.702.584,55 lei. 

 

”Se împuternicește domnul Emil BOC, să semneze toate actele necesare și contractul de finanțare în numele și pe seama Municipiului Cluj-Napoca”, se arată în Hotărârea citată.

 

Astfel că, ”pe seama și în numele clujenilor”, avea-vom noi mijloace de transport în comun. Cine plătește? Plătesc și clujenii.


Dar, pentru a acoperi găurile financiare ale CTP, condusă cu mână tare de Liviu Neag, clujenii, în dărnicia lor, vor mai plăti o dată. Mai exact, de fiecare dată când vor achiziționa un bilet sau își vor face un abonament de transport.

De la 1 octombrie 2018, transportul public va deveni un lux.

Trecem la biciclete?

Dar nici biciclete (vezi BikeSharing), nici piste pentru biciclete nu prea mai avem în Orașul-Minune.

Consilierii locali vor aproba în ședința din 1 august noile tarife practicate de CTP Cluj-Napoca, după ce actualele prețuri sunt în vigoare din 2013.

“Din memoriul tehnico-economic întocmit de către prestatorul serviciului public de transport local reiese o creștere totală cu 15,60% a cheltuielilor aferente perioadei aprilie 2013-mai 2018. Creșterea cheltuielilor de personal este în strânsă legătură cu nivelul salariului minim brut pe țară care la nivelul anului 2013 era de 750 de lei/lună, astăzi acesta fiind de 1900 lei/lună.

Ca urmare a contractării la finalul anului 2016 a unui credit de investiții de 90 milioane lei din care s-au achizițioanat 75 de autobuze Mercedes din care 15 au fost puse deja în circulație, urmând ca restul de 60 să fie puse în circulație începând cu luna noiembrie (30 de bucăți), respectiv decembrie (30 de bucăți), aceste categorii de cheltuieli au înregistrat creșteri semnificative ajungând la 833.000 lei în 2018, 5,6 milioane lei în perioada 2019-2032 și 4,7 milioane lei în perioada 2033 pentru ceea ce înseamnă cheltuieli cu amortizarea acestora, respectiv la 480.000 lei în 2018, 2,8 milioane lei în 2019, 3,1 milioane lei în 2020 pentru ceea ce înseamnă cheltuieli cu dobânda la acest credit”, se arată în referatul de aprobare al proiectului.

Potrivit Companiei de Transport Public Cluj-Napoca, “majorările de tarife sunt diferite procentual în funcție de tipul de titlu tarifar, avându-se în vedere o reducere a creșterii pe măsură ce titlul tarifar este mai complex astfel încât clienții să fie atrași de la categoria de clienți ocazionali (bilete) la clienți fideli (abonamente), iar la cei cu abonamente pe măsură ce tipul de abonament este mai complex, costul pe o călătorie să scadă, urmărindu-se astfel o creștere a mobilității urbane prin atragerea de noi clienți, prin fidelizarea celor existenți și prin oferirea unot titluri tarifare cât mai atractive”.

 

Noile prețuri


Bilete

Bilet o călătorie – 2,5 lei
Bilet două călătorii – 5 lei
Bilet transport noapte – 4 lei
Bilet urban 30 minute – 2,5 lei
Bilet urban 60 minute – 5 lei

Abonamente

Abonamente zilnice pentru o zi toate liniile – 14 lei
Abonamente zilnice pentru trei zile toate liniile – 23 lei
Abonamente lunare o linie – 70 lei
Abonamente lunare două linii – 95 lei
Abonamente lunare toate liniile nominalizat – 138 lei
Abonamente lunare toate liniile nenominalizat – 168 lei
Abonamente săptămânale o linie – 20 lei
Abonamente săptămânale două linii – 32 lei
Abonamente săptămânale toate liniile – 45 lei
Abonamente pentru studenți (taxă) reduse pe bază de card, maxim două linii – 70 lei

Noile prețuri intră în vigoare la 1 octombrie.

În prezent, un bilet de călătorie costă 2 lei, două călătorii – 4 lei, bilet transport de noapte – 3 lei, un abonament lunar pe o linie – 60 lei, pe două linii – 84 de lei, iar un abonament lunar pe toate liniile nenominalizat – 155 lei.

Pentru a veni cu adevărat în sprijinul comunității pe care o reprezintă, un primar ”de dreapta”, precum se crede a fi domnul Emil Boc, ar trebui să mai reducă din gratuitățile Transportului Public. Și să nu mai pună pomana electorală a biletelor gratuite în cârca celor care muncesc.


După ce toate festivalurile se vor fi încheiat, iar turiștii vor călători cu bilet și fără bilet, de la 1 octombrie în cetate vor rămâne doar cetățenii buni de muls, care vor plăti mai scump pentru căldură și pentru transportul public în comun.

Prețul va fi plătit ”cu asupra de măsură”, cum s-ar spune, cu vârf și îndesat.

La ce mijloc de transport veți apela de la 1 octombrie 2018?

La biciclete – pentru care nu aveți piste?

La autoturisme – pentru care nu există parcări, dar nici suficient loc pentru circulație, pe străzile blocate de mașinile parcate?

Sau la transportul public în comun, unde veți avea wi-fi gratuit, aer condiționat și alte minciuni, pentru doar 5 lei călătoria?

Grea alegere…

 

Comentarii

mica

31.07.2018 11:21

Extraordinar ce papagali sunt clujeni .Cum dau ei banul fara sa se intrebe de ce-l dau .BRAVO ,Ziar de Cluj! Poate incep sa se destepte si clujeni.

FELICITARI

31.07.2018 12:21
Felicit Ziar de Cluj pentru tenacitate si calitatea materialelor! Bravo! Sunt convins ca toti asistatii mintal spumega si balesc ca nu pot fi ca voi. Nu bagati in seama nici un/o astfel de frustrat/a! Faceti treaba buna!

andrei

31.07.2018 14:44

i se rupe lui Boc de transportul public. Pe omul asta cat e de lacom, il intereseaza doar persoana lui, doar camasa transpirata atinsa de simona halep, sau afacerile in care  e bagat cu celalalt hot al orasului tise

Tudor

31.07.2018 15:31

Bineînțeles ca voi circula cu masina. Rar am treaba in oras mai mult de 30 min. Uneori platesc parcare (pe 30 min nu e prea mult) dar de cele mai multe ori cand stiu ca am treaba f putin parchez si sa vad daca ma prind comunitarii. Pana acum nu m-au prins. Frate dacă vrei sa iei bani de parcări trebuie sa creezi conditii. In parcarea primariei de cele mai multe ori pierzi mai mult timp cu intratul si iesitul decat cu toata treaba din oras. Parcarile din oras sunt asa de rare încât mult combustibil ard pt a cauta un loc,... Asa ca ce sa iti mai platesc? Ca ti-ai batut joc de mine si m-am invartit 30 min dupa parcare,.... Sms

Adauga comentariu