Boc îi trimite pe studenți la plimbare (la propriu) când întreabă despre parkinguri. În plus, se laudă cu investițiile private

Într-un dialog la un post de radio, cu un student la Politehnică, primarul Emil Boc a declarat că acum sunt în construcție patru parkinguri în Cluj-Napoca. Mai mult, a precizat că unul dintre acestea a fost avizat joi. Ne întrebăm care sunt acele PATRU parkinguri care se construiesc acum pentru că în oraș nu se lucrează acum la nici măcar un sfert de parking, darămite la ditai PATRU parkinguri. Domnul primar ar trebui să își bage puțin capul în nisip de rușine deoarece acel parking avizat joi, adică ieri, este o investiție privată. Atât de rău a ajuns edilul șef încât se laudă cu proiectele privaților?

Citește și:

Primăria doarme și face un parking în 5 ani. Casa de Pensii a Bisericii Reformate construiește o parcare pe 6 nivele, în centru

Incredibilele fantasmagorii ale conducerii Primăriei legate de parkinguri nu se opresc aici. După ce a desființat locurile de parcare de pe Observatorului, șefii administrației publice locale le-au oferit locuitorilor drept posibilă soluție locuri de parcare în parkingul Hasdeu, care nu există. Abia este la stadiul de licitație, la fel ca toate celelalte parkinguri despre care vorbește Boc în stânga și în dreapta.

Citește și:

Protest în Zorilor. 240 de familii de pe strada Observatorului rămân fără locuri de parcare

Ultimul parking pe care Primăria Cluj-Napoca l-a dat în folosință a fost Negoiu, în Mănăștur, în luna iunie. Investiția a fost finalizată cu o întârziere de trei ani. Deși lucrările au fost încheiate în decembrie, nu a putut fi deschis din cauza lipsei unui aviz de la pompieri.

Parkingul Hasdeu este în discuție din 2012, din timpul campaniei electorale. Atunci, Radu Moisin (primar interimar) a semnat un protocol cu Universitatea Babeș-Bolyai în vederea realizării proiectului. Nu s-a concretizat nimic în următorii ani. Acum se află la stadiul de licitație pentru execuția lucrărilor. 

Ar urma să se mai construiască un parking pe strada Primăverii nr. 20 în Mănăștur, strada Primăverii nr. 8 și Mogoșoaia nr. 7-9. 

Redăm mai jos dialogul dintre Emil Boc și studentul la Politehnică: 

Răzvan: Legat de căminele studenţeşti, pe Molnar Piuariu se va face stradă pietonală

Emil Boc: E prima stradă inteligentă prevăzută a se construi în Cluj-Napoca, da.

Răzvan: Cu locurile de parcare noi ce vom face?

Emil Boc: Vor dispărea.

Răzvan: Şi o soluţie în zonă astfel încât să nu primim amenzi pe bandă rulantă.

Emil Boc: Să mergeţi pe jos şi cu transportul în comun.

Răzvan: Sunt de acord, dar, de exemplu, eu vin în fiecare săptămână de acasă.

Emil Boc: Vă luaţi un loc că sunt patru parkinguri în Cluj-Napoca pe care le avem în construcţie, chiar joi am mai avizat unul în centrul oraşului de 400 de locuri. Locul maşinilor este de a veni la Cluj, a le pune în parking şi a ne deplasa cu transportul în comun, cu ride sharing, bike sharing, mersul pe jos şi mai ales pentru studenţi cred că este o mare plăcere să te plimbi cu o domnişoară de la universitate până în centru, până la căminul studenţesc într-un mediu plăcut. Acea stradă va fi prima stradă din România inteligentă, cu iluminat led, băncuţe, wireless, staţii de încărcare pentru biciclete, bănci unde să îţi încarci telefonul. Doar că fără parcări pentru că nu le poţi avea pe toate. Tânăra generaţie asta îşi doreşte, calitate a vieţii în spaţiile urbane. În UE tinerii, în proporţie de 50%, nu îşi mai cumpără maşini. Evident, că noi trebuie să creăm mai multe parcări.
 

Studentul i-a propus primarului Emil Boc ca podul peste Someş de-a lungul Fabricii de Zahăr să devină pod pentru maşini astfel încât să se introducă o linie de autobuz.

Emil Boc: Sunt prevăzute două poduri să se construiască, podul Porţelanului, care se va lărgi, şi mai e prevăzut încă un pod care să lege Oaşului de Răsăritului.

Răzvan: Eu nu am o problemă cu transformarea zonei în pietonală, chiar respect decizia, însă dacă tot încurajaţi mersul la facultate cu mijloacele de transport în comun, măcar să introduceţi o linie în apropierea căminului, să nu fie nevoit să merg în direcţia opusă facultăţii.

Emil Boc: Aveţi dreptate, asta iarăşi a prevăzută în politica noastră de extensie a transportului public în Cluj, vom achiziţiona autobuze noi, vom crea linii noi.

Adauga comentariu