Boc îi încurajează pe clujeni să-și împartă cu alții locurile de parcare cu abonament

Lipsa locurilor de parcare reprezintă una dintre cele mai grave și presante probleme cu care se confruntă clujenii. Boc nu a reușit încă să construască parkinguri, demolarea garajelor merge greu, iar locurile de parcare astfel obținute sunt departe de a rezolva această problemă. Primele parkinguri din cartiere ar urma să fie finalizate în vara anului viitor, taman de alegerile locale. Noroc că o dată la patru ani se organizează alegeri, în acest fel se grăbește și administrația locală să mai finalizeze din proiectele promise.

O soluție propusă de șoferii care caută minute în șir un loc de parcare, este ca locurile de parcare cu abonament să fie folosite de cei care le dețin doar într-un anumit interval orar, în rest să fie lăsate ”la liber”. Meteahna aceasta românească privind posesia și proprietatea nu se regăsesc și în alte orașe din Europa. Sintagma ”locul meu de parcare” nu vizează doar parcările cu abonament ci și parcările pe care, teoretic, ar putea să le folosească oricine. Adevărul este cu totul altul. Acelea sunt locuri de parcare peste care unii s-au făcut stăpâni, iar cei care sunt noi sosiți în cartier nu au nicio șansă să mai găsească un loc de parcare neocupat. În cazul în care nu vede plăcuțele sau semnele vizibile privind locul de parcare, vecinul care s-a făcut stăpân pe spațiul public va avea grijă să îl avertizeze fie verbal, fie în cazuri extreme, vandalizându-i mașina.

Boc nu a dorit să adopte o propunere atât de nepopulară cum ar fi limitarea celor care au loc de parcare cu abonament sau chiar desființarea lor. Asta deși recunoaște că varianta de a împărți cu altcineva locurile de parcare poate reprezenta o soluție pentru lipsa acestora. Boc îi încurajează pe clujeni să folosească aplicația de sharing a locurilor de parcare, dar nu intenționează să ia nicio măsură oficială în acest sens, pentru a nu crea conflicte. Boc se bazează pe voturile ”clujenilor vechi” cei care sunt prinicipalii beneficiari ai acestor locuri de parcare, astfel că nu le va lua niciodată acestora dreptul de a deține un loc de parcare, favorizându-i astfel. 

”Noi am încurajat prin aceste platforme digitale sharingul locurilor de parcare. Te înscri, specifici locația pe care o ai și pot să o împart cu tine. Îți dau acest drept să folosești locul de parcare. Asta e ceea ce putem face în acest moment. Evident că nu refuzăm nicio altă discuție pentru viitor, dar nu dorim să creăm conflicte între oameni care apoi pot fi cu greu stăpânite. Prima dată am mers pe partea aceasta voluntară, oamenii să fie încurajați prin intermediul acestei aplicații să împartă locul de parcare”, potrivit lui Boc.

Boc nu reușește să construiască locuri de parcare, astfel că toți cei care se mută în Cluj sau își achiziționează o mașină au șanse aproape nule să obțină un loc de parcare. Acestea se transmit de la an la celor care le-au deținut anterior. Ceilalți se bat pentru cele câteva locuri de parcare ce se eliberează sau se construiesc. Sunt persoane care așteaptă de ani de zile să obțină un loc de parcare, însă municipalitatea nu are locuri disponibile. În acest fel se face distincția clară între ”clujenii vechi” și cei care s-au mutat mai recent în oraș. Această diferență nu se justifică în condițiile în care toți plătesc aceleași taxe și impozite și ar trebui să aibă aceleași drepturi. Însă Boc în loc să găsească variante, preferă să le transmită ”viniturilor” să nu vină cu mașina la Cluj, să nu aglomereze orașul, în același timp în care se laudă că păstorește cel mai ospitalier oraș din Europa.

Adauga comentariu