Boc face studii inutile de milioane de euro pentru un tren metropolitan care poate fi implementat acum, nu peste 20 de ani

Administrația locală condusă de Emil Boc irosește banii publici pe studii de prefezabilitate și fezabilitate pentru trenul metropolitan. Acest proiect poate fi realizat mult mai ușor, printr-o colaborare cu CFR, și prin reabilitarea celor patru stații suplimentare.

Primăria Cluj-Napoca a licitat la pachet studiile de fezabilitate și prefezabilitate pentru realizarea metroului și a trenului metropolitan. Oferta câștigătoare este de 30,1 milioane de lei. În acest moment licitația a fost contestată. Consiliul Civic Local Cluj-Napoca a solicitat încă din luna mai ca cele două proiecte să fi tratate separat, deoarece trenul metropolitan poate fi implementat mult mai repede, fără studii de milioane de euro.

”Reluăm mesajul si solicităm încă o dată administrației PNL a urbei sa decupleze cele 2 proiecte: "TREN fara METROU". Metroul nu este legat de tren decat dând jos călătorii și urcându-i în alt mijloc de transport! (aiurizant, el nu merge măcar pana la AEROPORT)... peste vreo 20 de ani! Acum ca l-a contestat cineva sigur va mai dura inca luni de zile inutile cu pagube pentru economia clujeana, trafic infernal și poluant in crestere datorita creării si organizării lui în cei 10 ani de administrație PNL (D-nii specialisti Tarcea, Boc, Surubaru, Tise)”, este mesajul transmis de Consiliul Civic Local Cluj-Napoca.

Trenul metropolitan a existat încă din perioada comunistă, astfel că tot ce trebuie să facă Primăria este să reabiliteze vechile stații și eventual să solicite suplimentarea trenurilor care circulă pe acest traseu.

Citește și:

VIDEO: Trenul Metropolitan chiar există. Doar că Boc trebuie să se sature odată de propriile-i minciuni și să discute serios acest proiect

"Trenul Metropolitan" se numea acum 40 de ani (1960-1995): TRENUL NAVESTISTILOR, realizat de bunicii nostri si care timp de 35 de ani a functionat fara probleme, transportand miile de muncitori din comunele limitrofe si judet la marile fabrici si uzine ale Clujului industrial.TRENUL oprea in gara mica si avea statii la Baciu, Clujeana, Marasti, IRA, Combinat, Aeroport etc”, reamintește Consiliul Civic Local.

Compania Națională de Căi Ferate și-a arătat toată disponibilitatea în vederea implementării acestui proiect. Două dintre stațiile propuse de municipalitate, Baciu și TETAROM I sunt deja incluse în proiectul ”Electrificarea și reabilitarea liniei CF Cluj – Oradea – Episcopia Bihor”. În acest moment, pe acest traseu circulă 17 trenuri, iar CFR a specificat că dacă ar fi solicitate mai multe trenuri s-ar putea rezolva.

”Cerem consilierilor locali ca, pe banii clujenilor contribuabili, sa-i ceara sa faca ACUM doar simplele reabilitari si nu studii pentru metrou si alte aiurizante. NU vor costa nici macar 6 milioane de euro. Asteptam o decizie urgenta a consiliu local NORMAL si data la care sa inceapa turnarea primul start de beton pe peroanele mentionate...Daca nici acum, cand are guvernul si presedintia de partea lui, Dl Primar Emil Boc nu accelereaza aceste reparatii-modernizari nimeni nu-l va mai crede ca e in stare de ceva serios (ex. centura, gunoiul, traficul, parcarile la intrarile in oras, spitalul de urgenta, etc. etc)”, consideră Consiliul Civic Local.

Trenul metropolitan, un proiect de 75 de milioane de euro

Primăria Cluj-Napoca a anunțat că implementarea proiectului trenului metropolitan va costa 75 de milioane de euro. Trenul Metropolitan va fi realizat pe infrastructura actuală. Va fi implementat un sistem de transport rapid care va acoperi întregul coridor feroviar cuprins între halta Nădășel și stația de la Bonțida, pe o lungime de aproximativ 43 de km. Pentru fiecare punct de oprire se vor analiza facilitățile disponibile pentru călători: bănci, zone de așteptare, toalete, puncte de procurare a biletelor (automate/case), etc. De asemenea se va analiza disponibilitatea parcărilor de mici dimensiuni și se va realiza conectivitatea cu transportul public local la fiecare punct de oprire.

Boc și Tarcea, cei doi experți în studii de fezabilitate, nu puteau pierde ocazia să mai șifoneze niște bani publici. Studiile pentru trenul metropolitan sunt inutile, deoarece proiectul poate fi realizat mult mai repede și la costuri mult mai mici. Iar studiile pentru metrou vor trebui actualizate la momentul când acest proiect va deveni cu adevărat de actualitate, și nu doar simple vorbe. Boc și Tarcea se luptă cu lipsa de soluții pentru trafic, astfel că au venit cu cele două proiecte de infrastructură, pe care le scot în față cu multă fală, atunci când sunt întrebați cum vor să rezolve problema traficului. 

Adauga comentariu