Din oras

Boc despre tramvaiul Cluj-Florești: ”Centura metropolitană va face posibil acest proiect”

Primarul Emil Boc s-a obișnuit să ”se ascundă” după Centura Metropolitană când vine vorba de realizarea unor proiecte mari, importante pentru clujeni. Centura Metropolitană, afirmă Boc, va reprezenta o soluție pentru toate problemele orașului. Aceasta va rezolva traficul și aglomerația, dar datorită ei se va realiza aqauaparkul și mai nou, tramvaiul Cluj-Florești.

Este ușor să te ascunzi după un proiect care se află la faza studiilor și avizelor și pe care nu îl gestionezi tu. Boc se mai poate folosi de această scuză și în mandatul viitor, având în vedere că centura, într-un scenariu optimist ar putea fi gata abia în 2023.

”Trebuie ca tehnicienii să găsească soluțiile, doar că atât timp cât nu va fi centura metropolitnaă gata, pe DN1 Cluj-Florești nu poate fi finalizată această linie de tramvai. Această strategie trebuie corelată cu ceea ce înseamnă Centura Metropolitană. Rămâne un proiect în lucru deoarece în linie dreaptă nu ar fi foarte complicat, însă este nevoie de o soluție alternativă, centura metropolitană va face posibil acest proiect”, potrivit lui Boc. 

DN1 Cluj-Florești este cea mai aglomerată șosea din țară, astfel că orice proiect de încurajare a atransportului în comun poate rezolva măcar parțial această problemă. Drumul național și drumul de ocolire nord sunt la această oră singurele căi de acces înspre și dinspre Florești. La orele de vârf mijloacele de transport în comun rămân și ele blocate în trafic alături de cele 60.000 de mașini. 

Introducerea tramvaiului pe ruta Cluj-Florești a fost cuprinsă în strtegia Companiei de Transport aferentă anului 2020-2023.

Printre obiectivele de investiții se numără:

  •         Extinderea transportului cu troleibuze în Apahida
  •         Repunerea în exploatare a liniei de troleibuz în zona industrială
  •          Extinderea transportului cu tramvaie în Florești
  •          Extinderea sistemului de ticketing în zona metropolitană
  •          Achiziționarea de autobuze electrice nepoluante
  •          Scoaterea din funcțiune a troleibuzelor uzate
  •          Modernizarea parcului de tramvaie
  •          Menținerea parcului de autobuze la un nivel care să asigure necesarul de transport.

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *