Reportaj

Bloggerițele din Cluj, cele mai influente tinere pe rețelele de socializare

Mereu în centrul atenției, de cele mai multe ori cu ținute ieșite din tiparul urban, cu machiaje profesioniste – ele sunt clujencele care fac blogging. Sunt tinere, îmbrăcate la modă și le place să le arate și celorlalți o părticică din pasiunea lor pentru fashion, beauty, nutriție, stil de viață sănătos etc. Sunt apreciate de tineri, sunt căutate de saloane, designeri vestimentari români inclusiv și străini ca să le promoveze produsele. Practic, bloggurile lor au devenit un canal de transmitere directă a informației către tineri, prin rețelele de socializare cum ar fi Facebook, Instagram, Pinterest, și YouTube. 

Tinerele bloggerițe aduc un suflu proaspăt și trăiesc evoluția modei pe propria piele. În mediul virtual fiecare dintre fete și-a ales o nișă pe care o reprezintă, cum ar fi fashion, beauty, sau blogguri motivaționale care promovează un mod sănătos de alimentație, de acceptare a sinelui.
Cu mii de followers acestea au reușit să schimbe și să aibă o influență puternică printre tinerele clujence, și nu numai. Fiecare tânără se va regăsi în postările unei bloggerițe care într-un final îi va deveni exemplu.
Am stat de vorbă cu trei dintre cele mai cunoscute bloggerițe din Cluj pentru a afla care este cheia succesului, cum au intrat în această sferă și ce părere au unele despre altele. 

Gabriela Popescu este pasionată de fashion

Gabriela Popescu este tânăra autoare a bloggului www.gabrielapopescu.net. Ea ne-a povestit cum a început toată ideea de blogging.

“De mică mă țin minte scriind, făcând poze, dar niciodată nu m-am gândit să pun într-un concept. Și pe la vreo 15-16 ani m-am gândit să fac ceva diferit, ceva ce nu am făcut până acum. Și uite așa m-am apucat să scriu, să fac poze, și să fac un concept al meu, care să urmărească o anumită nișă, poate chiar fashion, exact cum mi-am propus de la început.
Am ales fashion, pentru că am fost pasionată de mică de acest lucru, mă țin minte și acum cum urmăream posturile TV dedicate modei. Mama mereu îmi zicea că sunt un mic fotomodel. Și recunosc că m-a pasionat cumva modelingul la acea vreme, așa că am zis de ce să nu continuu cu fashion”, a mărturisit Gabriela.

gabi

Spune că este prietenă cu celelalte bloggerițe

Despre sursele de inspirație, Gabriela a spus că „clujencele noastre au un stil vestimentar foarte mișto, sincer. Mă inspir de cele mai multe ori din jur, din creațiile marilor designeri vestimentari, din prezentările de modă, chiar de peste tot”.

Datorită numărului mare de followers, fetele care fac blogging sunt într-o anumită măsură și cele care dictează tonul în materie de modă, de exemplu. Chiar ele recunosc acest lucru. 

„Toți cei care lucrăm în social media suntem formatori de opinii, trebuie să recunoaștem. Însă nu pot spune că sunt neapărat o formatoare integrală, să zicem așa, în sensul că încerc să le inspir pe fete, cele care mă urmăresc, dar să le permit totodată să-și aleagă stilul lor”, a precizat Gabriela.

Cum bloggingul a ajuns să fie practicat de tot mai multe tinere, este evident să presupunem că există  între ele și o concurență. Însă, în ciuda aparențelor, fetele spun că sunt prietene și nu concurente. 

„E clar, prietenie. Pentru că, cred că orice fashion blogger știe ce stă în spatele unei postări, câte ore a investit, câtă muncă și cumva ne apreciem între noi. Fiecare are propriul stil, nu putem zice că suntem la fel, și ne inspirăm una pe alta. Nu am fost niciodată de acord cu copiatul, cred că fiecare are acea strălucire care le permite să creeze ceva deosebit, și acel ceva care o face unică. Este mai important să-ți exploatezi propriul stil vestimentar, și să formezi ceva atipic, să zicem. Căci sunt foarte multe stiluri, care nu se încadrează în tiparele generale, însă sunt interesante, asta le face speciale. Eu încerc să merg pe ceva destul de simplu, natural dar totodată să aibă ceva deosebit. Ca atunci când treci pe stradă, nu îți e indiferentă ținuta”, a afirmat Gabriela.

Cine este publicul ei țintă

Publicul țintă al paginii sale de internet este format din persoane care sunt pe aceeași lungime de undă cu ea. Nu urmărește un trafic mare, ci să atragă un public care se regăsește în postările sale.

„Stilul este cu siguranță secretul like-urilor de pe rețelele de socializare, pentru că urmărești un anumit tipar să zicem, gen: îți place că are poze mai de calitate sau că merge în destinații exotice și ce face acolo. Este important ce mesaj transmiți prin ele, pentru că și conținutul fotografic și cel scriptic trebuie să conțină un mesaj, cu siguranță.
E important să ai un stil bun în spate. În sensul că și fotografia contează desigur, dar ai fi surprinsă că poți face poze super mișto cu telefonul, atâta timp cât știi cum să le surprinzi. Alegi un cadru bun, alegi o ținută drăguță și o imagine, o perspectivă mai deosebită”, mai spune Gabriela.

Sigina Pop și blogul său de beauty&lifestyle

Sigina Pop este autoarea unuia dintre cele mai cunoscute blogguri din zona beauty&lifestyle din oraș. Ea urmărește pe pagina sa să posteze sfaturi legate de stilul de viață, servicii de înfrumusețare, produse de cosmetică. Sigina a activat și în domeniul jurnalistic pe ramura shopping-ului, iar acum cariera ei s-a îndreptat înspre domeniul nutriției.

„Prin 2010 am început cu sigina.ro care este un blog de beauty și lifestyle. Cu celălalt de nutriție am început mai târziu, dar mai cunoscută sunt pentru blogul de beauty. Îmi place tot ce ține de universul feminin de la produse de frumusețe până la haine, bineînțeles papuci, accesorii și elemente de stil de viață, servicii de înfrumusețare, tot ce ține de anti-age, despre faptul de a fi femeie.
De obice postez recenzii personale, deci ar fi niște opinii personale. Dacă este vorba de informații, de exemplu anti-age, deja intrăm în sferă specializată, pe care eu o pot atinge din perspectiva stilului de viață, unde sunt și specialist în nutriție sau efectiv stil de viață sănătos. Practic, aici deja vorbim de părerea specialistului. Urmăresc foarte mult studiile și toate noutățile care apar în domeniu, după care îmi formez propriile păreri și personalizez articolele, că până la urmă articolele de pe beauty nu sunt articole științifice. Sunt părerile mele și opiniile formate dar în cunoștință de cauză”, a spus Sigina.

sigina pop

Este citită zilnic de 1.000 – 2.000 de persoane

Ea nu se consideră un formator de opinii. „În momentul în care te citesc o mie-două mii de persoane zilnic, probabil ai o influență în ceea ce le privește alegerile, fie de beauty fie de stil de viață”, a precizat Sigina.

Tinerele bloggerițe încearcă să fie un exemplu pentru tinerele fete care le urmăresc, pentru a da o credibilitate la ceea ce fac.

„Mă străduiesc să fiu un exemplu, mai ales prin stilul sănătos de viață, având în vedere specializarea mea, nutriția. Eu am avut probleme de greutate cam toată viața, dacă aș fi făcut specializarea de nutriție și aș fi rămas la fel de grăsuță, nu cred că ar fi fost un foarte bun exemplu. Nu știu dacă mă consider un exemplu, ci încerc să practice what i preach”, a mai adăugat Sigina.
Concurența între bloggerițe este un termen necunoscut și în cazul Siginei pentru că fiecare își are propria nișă pentru care scriu, fiecare au un stil diferit.
„Eu nu cred în concurență. Cred că fiecare are un stil unic și irepetabil care atrage un gen de public. Noi ne înțelegem foarte bine, dar nu ne-am mai întâlnit de mult. Mai de mult aveam proiecte împreună, dar noi ne înțelegem foarte bine. Fiecare este cu stilul propriu, avem și public care citește mai multe blogguri, dar de obicei fiecare își alege propriul stil, care este un stil diferit.
Cred că primul pas în a-ți forma sau a crea un stil propriu, este ca și la copii mici, imitarea, după care îți adaptezi propriului stil. Nu cred că imitarea este neaparăt un lucru rău. Copierea până în cele mai mici amănunte, și la o vârstă adultă”, a explicat Sigina. 

Patricia Luiza Blaj, bloggerița nonconformistă

Patricia Luiza Blaj este o tânără de 21 de ani, cu pagina www.theoutsiderz.com, care este printre cele mai nonconformiste bloggerițe la ora actuală din țară. Ea este axată mai mult pe teme motivaționale și le învață pe tinere să se accepte așa cum sunt, chiar dacă au câteva kilograme în plus sau nu arată ca vedetele de la Hollywood.

Ea a început să scrie încă din școala generală.

“Am început să scriu în Generală, dar nici nu știu dacă ce făceam putea fi numit blogging. Era mai mult un fel de jurnal, pe care îl țineam secret, doar pentru mine și câțiva prieteni apropiați. Apoi am tatonat o vreme nișa de fashion blogging, dar mi-am dat seama că vreau mai mult, că există niște subiecte despre care îmi doresc să vorbesc, iar așa a apărut platforma The OutsiderZ, pe care scriu din vara trecută”, a afirmat Patricia Luiza Blaj. 

patricia luiza blaj

Să fii diferit nu este un lucru rău

Pe bloggul său, tânăra clujeancă abordează o tematică variată și le învață pe tinere să se accepte așa cum sunt. 
“The OutsiderZ nu are o singură temă, tocmai din cauza faptului că îmi doresc să nu mă limitez la un anumit subiect, ci la toate cele despre care eu consider că ar trebui să se discute mai mult, mai ales în România. Pe The OutsiderZ vorbim despre body positivity, despre feminism, despre comunitatea LGBT, iar focusul nostru principal este faptul că să fii diferit, să fii un outsider nu este un lucru rău, dimpotrivă. Trebuie să învățăm să ne acceptăm așa cum suntem, cu bune și cu rele și să avem curajul să ne exprimăm liber, fără frică de judecată, cu multa forță și asumare”, a explicat Luiza. 
 
Ar vrea ca măcar 10% din cei care o citesc să își schimbe opinia

“Având în vedere subiectele, sau chiar mentalitatea pe care o promovăm, mi-ar plăcea să cred că măcar 10% dintre oamenii care ajung la noi pe site ajung să se gândească la anumite lucruri și să își schimbe ăpinia, să fie mai deschiși, mai open minded, să judece mai puțin sau să devină persoane asumate, cărora nu le e frica să se exprime așa cum isi doresc”, a precizat Luiza. 

Despre influența sa asupra tinerelor, bloggerița este de părere că această „etichetă” trebuie să ți-o pună alții.  
“Nu cred ca asta e genul de label sau titlu pe care ti-l poti pune singur. Sper din tot sufletul ca reusesc sa conving tinerele clujence sa se simta bine in corpul lor, sa se imbrace, machieze, vopseasca asa cum vor, indiferent de ce ar spune x sau y, sa puna mai mult accentul pe substanta, sa nu le fie frica sa lupte pentru drepturile lor – dar consider ca doar ele hotarasc daca sunt sau nu un exemplu”, a comentat Luiza. 

Nici ea nu crede în concurență și dușmănie între bloggerițe pentru că fiecare are locul său. 
“Cred ca nisa mea este extrem de diferita de nisa celorlalte bloggerite in Cluj, deci nu am putea niciodata sa fim in concurenta. Iar si daca nu ar fi asa, eu cred cu tarie ca aceasta competitie care exista mereu intre femei e daunatoare si ca trebuie sa invatam sa ne ridicam si ajutam una pe alta, in loc sa ne focusam pe cum sa ne punem piedici si sa ne “luam fata” unei alteia”, a concluzionat Luiza.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *