Bloggerii din proiectul CJX s-au intors cu paguba din calatorie: au scos din buzunar 2.000 de euro

Dupa ce au reusit sa acopere bugetul proiectului de promovare a Clujului cu bani de la Bucuresti, Dan Ciulea si Gabriel Aldea s-au pomenit si o "gaura" de 2.000 de euro din cauza neseriozitatii unor sponsori. Oficialii proiectului Cluj-Napoca Capitala Culturala Europeana (CCE) au prezentat oficial doi sponsori noi, carmangeria Cosm-Fan si lantul de cofetarii Pralina, care si-au exprimat speranta ca "mic cu mic se face mare". 

Dupa 10.000 de kilometri parcursi cu masina, 16 orase foste, actuale si viitoare Capitale Culturale vizitate, cei doi bloggeri temerari s-au intors cu experiente noi, imagini, filmulete si cu informatii din care oficialii Asociatiei Cluj-Napoca - Capitala Culturala Europeana 2012 vor organiza o mica biblioteca. Pe langa acestea, au raportat la conferinta de presa organizata azi de catre asociatie si o paguba. 

"2.000 de euro din bugetul final i-am suportat noi din buzunar", a anuntat Ciulea. 

Traseul celor doi a inclus orasele Pecs, Linz, Maribor, Genoa, Marseille, San Sebastian, Guimaraes, Lille, Mons, Luxembourg, Essen, Leeuwarden, Riga, Plzen, Wroclaw si Kosice. Bugetul calatoriei a fost de 7.000 de euro, asigurat, asa cum cei doi au precizat inainte de plecare, in cea mai mare parte de catre firme din Bucuresti, pentru ca la cele clujene nu au gasit deschidere. 

"Au aparut destule situatii neprevazute pe drum, iar noi ne bazam pe niste promisiuni care ar fi trebuit sa se materializeze pe traseu si sa ne completeze bugetul, dar nu s-a mai intamplat asa. Pe langa asta, mai avem inca de achitat facturi, servicii, de platit site-ul. Am decis sa impartim cei 2.000 de euro pe din doua", a marturisit Gabriel Aldea, pentru Ziar de Cluj. 

Scopul actiunii era stabilirea unor contacte cu oficialii proiectelor CCE din orasele respective, intalniri cu oameni simpli din comunitati, pe scurt, promovarea Clujului si a candidaturii sale la titlul din 2021.

Ciulea a renuntat la un moment dat la calatorie, din cauza unor probleme personale, iar locul sau a fost luat pentru o vreme de Cristian Grindean. Site-ul cjx.ro a gazduit articolele cu impresiile si pataniile lor, cu filmuletele aferente. 

"Am observat ca oamenilor le era mai familiar numele Transilvaniei decat al Clujului si asa ne-am inceput fiecare prezentare. Am gasit si persoane care mai fusesera la Cluj, cum a fost in Guimaraes, unde am cunoscut un tip care a ne-a spus ca recent a stat o luna la Cluj. Am gasit si romani, insa mai putini decat ne asteptam. Am dat intr-o parcare de un clujean, Fan "U" Cluj, cu care am facut o poza care a avut cele mai multe vizualizari pe Facebook", a adaugat Aldea. 

Dupa atatea experiente si discutii despre candidatile la titlul de CCE, concluzia celor doi a fost ca cea mai mare greseala pe care o poate face un oras in acest demers este sa lase factorul politic sa se implice in actiuni. 

"S-a intamplate in multe orase, mai ales in partea de Sud-Est a Europei. Cel mai elocvent exemplu este cel al orasului Maribor, unde candidatura proiectului a dus si la arestarea primarului pentru coruptie si apoi la caderea guvernului. Mai aproape de noi, la Pecs, orasul a castigat candidatura, dar apoi politicienii au inlaturat echipa, si-au pus oameni de-ai lor si totul s-a soldat cu un esec", a relatat Aldea.

De cealalta parte, ca exemplu de corectitudine a fost dat orasul Essen, unde presa le-a spus celor din asociatia CCE sa le comunice daca au parte de presiuni din partea mediului politic, pentru ca vor mediatiza tot, aceasta atitudine protejand priectul de astfel de agresiuni.

Cristian Grindean a marturisit ca experienta acestei calatorii l-a invatat ca "titlul de CCE nu e unul care se obtine de un oras care se bate cu pumnul in piept ca are cele mai multe biserici sau festivaluri, ci de unul care demonstreaza ca vrea sa creasca". 

"Eu cred ca Sfantul Gheorghe are foarte mari sanse, ca o enclava maghiara in mijlocul romanilor", a dezvaluit el. 

"Ca sa fiu sincer, eu m-am temut la inceputul proiectului ca nu cumva oamenii nostri sa puna intrebari tampite. E un mediu unde se vorbeste intr-un limbaj specific care trebuie stapanit. Acum, la final, pot spune ca sunt foarte multumit de felul in care s-a desfasurat proiectul", a apreciat Florin Morosanu, directorul executiv al Asociatiei Cluj-Napoca 2021 - CCE.

Un alt subiect abordat la conferinta a fost cooptarea oficiala a doi noi sponsori: carmangeria Cosm-Fan si cofetaria Carpati, care se adauga, astfel, companiilor Ursus si Terapia care au sprijinit proiectul de la inceput. 

"Proiectul CCE poate aduce lucruri minunate, intre care, cred eu, si o crestere economica. Ne bucuram sa fim si noi acolo, chiar si cu putin, pentru ca situatia economica nu e spectaculoasa, dar, daca ne mai adunam mai multi mai mici, putem contribui sa rezultate mari", a spus Bogdan Hosu, administratorul Pralina. 

Acesta si-a exprimat speranta ca o mai mare vizibilitate le va aduce si micilor afaceri locale mai mult sprijin din partea autoritatilor. 

"Mi-a placut la acest proiect faptul ca e apolitic. Am vazut cat de mult a crescut Sibiul dupa ce a fost CCE si ma bucur ca putem contribui, chiar si cu putinul pe care il avem", a adaugat si Cosmin Moldovan, directorul carmangeriei Cosm-Fan. 

Comentarii

gabi

02.08.2014 08:54

E atat de apolitic incat Florin Morosanu e directorul executiv si apare in toate pozele !:)) e atat de apolitic incat aproape numai membrii din pdl :)). Nice oricum.

robintel

03.08.2014 21:56

Și zi așa, îi atribui PDL-ul dreptul de paternitate asupra Clujlului? Altfel spus, pentru un proiect local, restul partidelor de ce nu s-au implicat?Gura bate fundul, nu-i așa?

Adauga comentariu