Bike sharing pana la sfarsitul anului? Nici vorba! Din cauza Primariei, proiectul se amana din nou

Administratia locala trece in noul an cu un alt proiect ratat la Cluj: reteaua de bike-sharing. Astazi, Curtea de Apel Cluj a dispus mentinerea deciziei CNSC, prin care se impune reevaluarea ofertelor pentru contractul de intretinere a sistemului. Initial, primaria a adjudecat contractul regiei subordonate institutiei, RADP Cluj, insa o alta firma participanta, Wind Tehnologies SRL, a contestat decizia angajatilor primariei. Hotararea de astazi a Curtii de Apel Cluj, definitiva si irevocabila, obliga autoritatile locale sa reevalueze ofertele, ceea ce duce la intarzieri de alte cateva luni ale proiectului.

Cele 540 de biciclete europene au fost aduse deja in Cluj-Napoca, constructorul proiectului a inceput sa instaleze softul pentru citirea cardurilor in statiile din oras, insa clujenii mai trebuie sa astepte pana cand sistemul bike-sharing va fi functional.

Administratia locala a adjudecat contractul de intretinere a viitoarei retele de bike-sharing pe care este in curs sa o implementeze cu bani europeni chiar Regiei primariei. RADP  a ofertat cel mai mic pret, si anume 6,2 milioane de lei. Acest contract era, practic, ultimul pas inainte de implementarea proiectului in Cluj-Napoca. Urmau sa fie aduse bicicletele si sa fie facute traseele.

Numai ca licitatia a fost contestata de un alt participant, firma Wind Tehnologies SRL, iar Consiliul National de Solutionare a Contestatiilor a admis aceasta contestatie.

In contestatie, se arata ca oferta depusa de Regia Autonoma a Domeniului Public Cluj-Napoca este neconforma si inadmisibila, pe motiv ca regia nu are domeniu de activitate solicitat in aceasta achizitie, aceasta fiind mai degraba o companie de constructii si de servicii de salubritate.
CNSC a admis contestatia formulata de SC Wind Tehnologies SRL si a dispus reevaluarea ofertelor.

Numai ca RADP si Primaria Cluj-Napoca nu au fost de acord cu decizia CNSC, asa ca au atacat-o in instanta. Dar instanta a dat castig de cauza CNSC-ului, prin hotararea judecatoreasca de astazi.

Asta inseamna ca Primaria este nevoita sa respecte decizia CNSC si sa reevalueze ofertele depuse pentru aceasta achizitie.

Numai ca reevaluarea ofertelor duce la o noua amanare a termenului de finalizare a proiectului. Initial, termenul de finalizare a fost august 2013, insa proiectul a suferit o serie de amanari. Ziar de Cluj a scris in repetate randuri motivele pentru care Primaria nu a fost in stare sa duca la bun sfarsit acest proiect. Fie ca a fost vorba de lucrari suplimentare sau de blocarea unor licitatii, cert este ca finalizarea proiectului a fost amanat de mai multe ori. Ultimul termen promis de managerii proiectului a fost decembrie 2014 pentru Cluj-Napoca, insa este evident ca nici acest termen nu poate fi respectat.

Proiectul european de bike-sharing a fost aprobat in 2011 si are o valoare totala de 17,6 milioane de lei, din care 13,4 suma nerambursabila. El prevede instalarea a 50 de statii self-service de biciclete, dintre care 44 in Cluj-Napoca si sase in Apahida si Floresti, si achizitionarea a 540 de biciclete.

Adauga comentariu