Bicicletele europene ar putea ajunge in Cluj anul acesta, dar in Floresti si Apahida, doar in 2015

Primaria Cluj-Napoca reia procedura de achizitie publica pentru constructia pistelor de biciclete in Floresti si Apahida, deoarece proiectul initial a fost modificat complet. Actele aditionale urmeaza sa fie vizate de ADR-NV, dupa care va fi lansata procedura de licitatie. In acest fel, proiectul european de bike-sharing este amanat, din nou, pana anul viitor.

In Floresti, vechiul traseu de biciclete, care trecea prin spatele Polus Center si Metro, a fost modificat si retrasat. In aceasta zona, trebuia sa fie amenajata Centura de Sud a Florestiului, insa aceasta nu a mai fost realizata. In acest fel, proiectul a fost regandit, astfel ca viitorul traseu va trece pe marginea DN1 .

“Trebuia sa se faca centura si pista sa urmeze centura. Nemaifacandu-se centura in timp util, am fost nevoiti sa regandim traseul”, a declarat Ovidiu Cimpean, manager de proiect.

Si in Apahida au fost aduse modificari la proiectul initial, insa intr-o mai mica masura, din cauza unor retele de canalizare.

In acest fel, executia noilor trasee trebuie scoasa, din nou, la licitatie. In Floresti, este vorba de aproximativ 50% din lucrari. Pana acum, aici au fost trasate si marcate pe strazile interioare si au fost amenajate patru statii self-service, in Cetatea Fetei, la sediul Primariei, la Polus Center si la stadionul din localitate.

Daca in Floresti si Apahida se cauta un nou constructor pentru executia pistelor, in Cluj-Napoca va fi continuat contractul cu firma Viacor Engineering SRL, care a castigat contractul in asociere cu SC Rico SRL.

Managerul proiectului mai spune ca intentia primariei este ca, in vara acestui an, sistemul de bike-sharing sa fie functional in orasul Cluj-Napoca, urmand ca anul viitor sa fie legat si de Floresti si Apahida.

Proiectul de bike-sharing a fost aprobat in 2011 si are o valoare totala de 17,6 milioane de lei, din care 13,4 suma nerambursabila. Primul termen de finalizare trebuia sa fie august 2012, cand a fost amanat pana in primavara acestui an. De data aceasta, municipalitatea a cerut o noua amanare.

Proiectul prevede instalarea a 50 de statii self-service de biciclete, dintre care 44 in Cluj-Napoca si sase in Apahida si Floresti, si achizitionarea a 540 de biciclete.

 

Comentarii

alin

25.04.2014 18:39

Pai normal, pt ca primarul Horia Sulea din Floresti in loc sa dea bani la pistele de biciclete sau la centura de sud ii da la CATEDRALA MANTUIRII de pe Valea Garbaului.Nu o sa aveti centura de ocolire pe Valea Garbaului in urmatorii 5 ani, dar o monstruozitate de catedrala din beton, de milioane de euro, din banii primariei Floresti, o sa aveti! Garantat Horia Sulea :)))))))))

alxex

27.04.2014 19:27
mai repede s-a facut autostrada decat o pista de biciclete, singurul plan este cum sa amane pe anul viitor

Adauga comentariu