Din oras

Biciclete pe autobuze, un proiect eșuat, scos de la naftalină de primarul Boc

Primarul Emil Boc a mai gândit un proiect de campanie și l-a mai și intitulat program pilot deși o astfel de inițiativă a existat și acum 10 ani. Este vorba de suporturi pentru biciclete montate pe mijloacele de transport în comun. 

De ani de zile bicicliștii cer astfel de suporturi, dar nu i-a băgat nimeni în seamă. Brusc, în plină campanie electorală primarul a găsit o soluție pentru ei. Și prezintă acest proiect drept o idee nouă.

”Proiect – pilot: Autobuze cu suport pentru biciclete. Să te deplasezi cu bicicleta este de acum mai ușor. Vedem cum funcționează pe liniile 43 ( Grigorescu-Zorilor) , 43B ( Grigorescu- Calea Turzii), 35 ( Piața Gării- Zorilor), iar apoi vom extinde acest nou serviciu daca este considerat util”, potrivit primarului Boc.

Bicicliștii deja sunt sceptici asupra succesului acestui proiect. Prima nemulțumire se referă la faptul că aceste suporturi au fost montate în spatele autobuzelor și nu pot fi supravegheate. În stații sau la semafor acestea pot fi ușor sustrase de către hoți. 

Poate ar trebui ca suportul să fie în față, astfel încât bicicleta să poată fi supravegheată în permanență de proprietar și de șofer. Fiind în spate, s-ar putea ca șoferul să nu observe că cineva își ia/ asigură bicicleta și să plece, iar proprietarul să nu vadă că este furată la vreun semafor.

Clujenii își amintesc că un astfel de proiect a existat și în trecut și a fost un eșec. 

Au mai fost pe linia 35… Saviem din acele vechi, cu suport de 3-5 biciclete in fata….. 

Au mai fost pe 35-uri. De fapt, pe vreo 3-4 din ele, si trebuia sa astepti pana venea fix autobuzul care avea. Ca sa nu zic ca era un model f prost, greu de utilizat. De data asta ma gadesc ca puneti un model mai practic, si pe toate autobuzele, nu? Sau ca sa intreb mai exact: pe cate autobuze vor fi? Va trebui iarsi sa stam cate o ora pana vine fix unul care are? 

Emil Boc scoate de la naftalină un proiect care a fost deja implementat dar a fost un eșec. Suporturi puține, șoferi care nu au răbdare, iar acum bicicletele nici nu pot fi supravegheate. Este un proiect preluat din marile orașe europene dar implementat în stil românesc, cu puține șanse de reușită. 

 

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *