Barbati, nu va ingrasati!

Obezitatea este un exces anormal de greutate, in raport cu inaltimea individului si poate constitui o stanjeneala sau un handicap fizic sau psihic. Dar trebuie sa facem diferenta intre grasime si muschi, si nu trebuie sa confundam o persoana grasa cu una musculoasa.

 

Procentul normal de grasime corporala la barbat variaza intre 16 % (tip slab: melancolic si coleric) si 19 % (tip masiv: flegmatic si sanguin). In decursul anilor, fara practicarea exercitiilor fizice, muschii isi diminueaza volumul, iar grasimea corporala are tendinta de a-si extinde teritoriul; cum aceasta este mai putin grea decat muschii, subiectul ia volum, da greutatea sa ramane stabila. Acest tip de ingrasare, ce compenseaza atrofierea musculara, diminueaza forta fizica si oboseste inima. Invadarea cu grasime incepe sa jeneze cam in jurul varstei de 40 de ani. Tesutul gras se acumuleaza in jurul organelor interne (inima, ficat, intestine), formand o “pernita” sau un “braulet” care creste cu timpul.

 

Tehnica testului de grasime. In jur de 50 % din grasime se situeaza la nivelul pielii; pentru a-i calcula proportia procedati astfel: prindeti intre degete pielea de pe fata anterioara a coapsei pentru a masura marimea pliului format in acest fel (la nevoie rugati pe cineva sa va ajute). Masurati in acelasi fel grosimea pliului cutanat de la nivelul pantecului, de sub ombilic. Daca pliul de pe coapsa este de 5 cm, iar cel de pe abdomen de 6 cm, aveti o proportie de grasime de 20 %: 6 – 5 = 1 x 20 (20 fiind coeficientul necesar pentru a-l aduce pe 5 la 100). Iata motivul declinului performantelor sportive ale dvs. Iar daca pentru acelasi pliu de 5 cm de la coapsa aveti un pliu la abdomen ce masoara 8 cm, ajungeti la un procent de grasime de 60 % de grasime: 8 – 5 = 3 x 20. In acest caz luati masuri urgente: grasimea a inlocuit tesutul muscular. Nu e de mirare ca va simtiti obosit, ca va sufocati, ca va lipseste tonusul fizic, mental si sexual si ca va dor articulatiile!

 

Cum sa scapati de surplusul de grasime? In afara de regimurile-miracol care nu au decat o actiune temporara, este vorba de o adevarata schimbare a modului de viata. Singurul tratament eficient trebuie sa fie global, total si sa se orienteze pe mai multe planuri in acelasi timp:
- Schimbare de ordin psihologic: luptati impotriva stresului invatand sa va relaxati, utilizati tehnici de gandire pozitiva; vedeti-va asa cum doriti sa fiti si spuneti-va ca veti face totul pentru a ajunge acolo unde doriti. Trebuie sa aveti un mental de invingator!
- Reglaj alimentar hipocaloric, echilibrat, bogat in vitamine, acizi aminati, oligoelemente, sarac in grasimi si zaharuri.
- Exercitii fizice de lunga durata si de intensitate medie (3/4 de ora, de doua ori pe saptamana, minimum), pentru a va reface musculatura, pentru a mobiliza grasimile si pentru a elimina toxinele prin transpiratia produsa de efort.

 

Transformarea grasimii in tesut muscular este usor de realizat, dar necesita multa munca, intr-o sala de cultura fizica, alaturi de profesori competenti. Trebuie sa faceti un consult cardiologic inainte de a incepe. Veti fi mirat sa constatati ameliorarea progresiva a aparatului cardiovascular: subtierea arterelor, reglarea tensiunii arteriale, cresterea rezistentei la efort.

 

Produse alimentare complementare, naturale, care taie pofta de mancare, reechilibrare minerala.

 

Postul constituie o metoda remarcabila, nu numai pentru slabire, ci si pentru curatarea corpului in profunzime (autoliza). Este posibil sa-l tineti acasa, pentru o scurta perioada de timp. Daca sunteti bolnav, este preferabil sa-l efectuati sub observatie medicala, intr-un centru de sanatate specializat.

Adauga comentariu