Bannerele Electric Castle de anul trecut au devenit posete inedite anul acesta

Anul acesta, pe langa noutatile anuntate deja, Electric Castle isi intampina vizitatorii si cu o noutate in domeniul fashion: genti realizate din bannerele festivalului de la editia de anul trecut. Electricii se pot bucura de 4 tipuri de genti, cu imprimeuri diferite, in functie de bannerul din care au fost realizate. Gentile au preturi cuprinse intre 40 si 295 de lei, iar organizatorii spun ca cele cateva zeci de genti vor putea fi cumparate doar pe durata festivalului si nu pot fi rezervate inainte de festival.

Ideea a fost a Andreei Zaharescu. Din vara anului 2013, bannerele stradale au ajuns genti, huse pentru tablete, mape si portofele pentru fete si baieti, datorita ei si echipei pe care o are alaturi. Pentru toate lucrurile create de Upside Down lucreaza 10 tineri care au studiat domenii diferite: comunicare, arhitectura, marketing, politehnica… minti unite de pasiunea pentru upcycling – transformarea deseurilor in noi materiale sau produse pentru a le valorifica sau pentru a proteja mediul.

Inspiratia le-a venit de la 5.600 de km distanta. Adica tocmai din India, unde Andreea a lucrat 10 luni si a luat contact cu proiecte care promovau reutilizarea creativa a deseurilor.

“Upside Down a pornit in urma experientei mele in India. Acolo am lucrat intr-o agentie de marketing si am facut si voluntariat. M-am intors in tara cu aceasta idee, prin care imi doream sa stimulez si creativitatea oamenilor”, spune Andreea.

“Electric Castle e cel mai misto festival si cel mai nonconformist”

Upside Down inseamna o idee creativa si indrazneata: se folosesc materiale neconventionale – banner, mesh stradal, cutii de suc si de lapte, camere de cauciuc – carora le dau o noua viata, transformandu-le in genti, portofele, sacose, coperte si multe altele.

“Teoria noastra a schimbarii este ca daca folosim deseurile si rebuturile intr-un mod creativ, in asa fel incat sa oferim o alternativa la produsele prezente pe piata, care nu sunt prietenoase mediului, atunci contribuim la reducerea cantitatii de deseuri ce va fi depozitata in gropile de gunoi”, spun fetele care au pornit proiectul.

In atelierul de productie, Upside Down transforma materialele mentionate in produse noi, utile si atragatoare, ca genti, portofele, huse pentru gadget-uri si alte accesorii.

Conceptul pe care se bazeaza Upside Down este Upcycling, un concept relativ recent in Romania, constand in valorificarea resturilor de materiale si a deseurilor in produse noi, ce nu afecteaza mediul inconjurator.

Termenul de Upcycling a fost folosit pentru prima oara de Reiner Pilz, in anul 1994: „Reciclarea. Eu o numesc downcycling. Oamenii distrug caramizi, distrug totul. Lucrul de care avem nevoie e upcycling, prin care lucrurilor vechi li se da mai multa valoare, nu mai putina”.

Adauga comentariu