Banda pentru transportul în comun pe ruta 21 Decembrie 1989 – Memorandumului stârnește furia șoferilor. Care sunt dezavantajele noilor reguli în trafic

De când s-a dat drumul noii benzi pentru autobuze și troleibuze, în fiecare zi sunt șoferi care ignoră schimbările din trafic și intră pe bandă. Pe rețelele de socializare se discută intens, oamenii sunt nemulțumiți din mai multe motive. 

Majoritatea șoferilor clujeni nu s-au adaptat noilor condiții din trafic și nu ocolesc banda dedicată autobuzelor și troleibuzelor. Banda unică e semnalizată din loc în loc, dar culoarea palidă, galbenă nu atrage atenția suficient clujenilor care sunt la volan, mai ales când plouă. Luni, în prima zi de funcționare a benzii, ploaia i-a „orbit” pe unii șoferi, care au încălecat banda sau chiar au circulat pe ea în spatele autobuzului. Primăria dă voie numai mașinilor RATUC și bicicliștilor pe bandă, însă șoferii nu s-au obișnuit încă cu noile reguli și le mai încalcă. 

Imagini și filmulețe încărcate de internauți pe Facebook arată șoferi prinși cu mâța-n sac. În ultimele zile, pe banda unică au fost văzute nu doar autobuze și troleibuze, ci și mașini. Dar tot șoferii sunt cei mai nemulțumiți de banda dedicată transportului în comun. În mediul online, oamenii se plâng de modalitatea aleasă de Primăria Cluj-Napoca pentru a fluidiza traficul.

Cea mai mare problemă e că au dispărut parcările în centru și conducătorii auto trebuie să caute minute în șir un loc liber. Banda unică nu a redus nici timpul de așteptare în trafic, șoferii spun că înainte se circula mai repede pe ruta Centru-Mărăști. 

“Tocmai am verificat pe Cipariu - Sora. Se stă la toate semafoarele ca înainte. Îmi pare rău, dar acesta nu este progres. Înainte distanța se parcurgea chiar ceva mai repede, din mai multe motive”, a afirmat Beniamin P.

“Eu nu am avut unde parca. Au dispărut parcările”, a spus un alt șofer nemulțumit.

Oamenii ar vrea ca Primăria să își stabilească altfel prioritățile și să facă mai întâi parcări, apoi benzi pentru mijloacele de transport în comun deoarece orașul este supraaglomerat. Lipsa locurilor de parcare blochează circulația și provoacă haos, nu mașinile CTP.

“Este deja prea aglomerat Clujul. Din toamnă se blochează circulația. Este nevoie de parcări pentru mii de mașini, la marginea Clujului și de acolo cu transportul în comun”, a precizat Ionel S.

Există însă și clujeni mulțumiți de schimbare. Aceștia cred că banda e foarte utilă și decongestionează traficul. Cei care folosesc des mijloacele de transport în comun și bicicleta, dar și unii tineri care călătoresc prin lume spun că orașul începe să semene cu alte orașe europene, unde există mai multe benzi unice.

“Sunt perfect de acord. Începe să arate deja ca un oraș din Europa“, a afirmat Roxana Diana. Un alt clujean speră că oamenii vor înțelege că e nevoie de această bandă și vor încuraja mersul pe bicicletă și cu mijloacele de transport în comun.

“Suntem cu un pas mai aproape de Europa mult visată. E o chestie de logică: câți oameni încap într-o mașină vs câți într-un bus. Gândire globală vs gândire egoistă. Eu sper să câștige cea globală. Chiar dacă câteodată nu îmi convine, fiecare e egoist în firea lui, dar trebuie să fim și raționali. O să fie mai eficient, mai puțină poluare, se încurajează mersul pe bicicletă etc”, a precizat Andrei B.

Primăria Cluj-Napoca a realizat banda unică pentru a promova transportul în comun. Reprezentanții Primăriei ar vrea ca pe viitor să închidă centrul orașului pentru mașini deoarece în ultimii patru ani a crescut cu 40% traficul. Autoritățile au ales să dezvolte transportul în comun, în detrimentul traficului general și să încurajeze mersul pe jos, cu bicicleta, motoreta sau mopedul.

În noile condiții din trafic, recomandările Primăriei pentru șoferii care vor să ajungă mai repede în zona  Gară-Piața Abator este să evite strada Constanța și să folosească traseul Piaţa Avram Iancu – str. Cuza Vodă – str. I.P. Voiteşti – Pod Traian.

 

 

 

 

Comentarii

:)

23.08.2017 13:00

La stanca iti lasi sotia in travaliu direct din elicopter pe heliportul special amenajat de primarie... ai spital si nu ai unde sa parchezi pentru a lasa sau ridica un pacient. sistem de 5 stele intr-un oras cu tot atatea... :))

:)

23.08.2017 14:13
Avand in vedere ca e o maternitate in zona mi se pare aberant sa nu ai unde parca astfel incat sa iti poti lasa sotia sa nasca sau sa ii iei de la spital. Asteptam heliportul de pe Stanca sa se deschida. Oras de 5 stele mentalitate de ....

Laura

23.08.2017 16:06

Nu sunt semnalizate vizibil aceste benzi destinate special autobuzelor. Trebuie să fii mai perspicace sa îți dai seama din timp ce urmează și cum sa te incadrezi.

MARIUS

24.08.2017 09:40

Imi place ca foarte multi pietoni dau sfaturi pentru traficul auto. Pe langa ca impozitul auto nu e mic, banii merg aiurea, ca parcarile se elimina. Cred ca de la revolutie incoace masinile au crescut de 10 ori, impozitele auto de 100, iar parcarile au scazut de vreo 5 ori. Caz unic in lume, pe banda transport public merg bicicletele, nu merg taxiurile. Mult succes dupa 15 septembrie.

Ionut

24.08.2017 12:18

Exista motive bune sa nu mergeti cu autobuzul ?

Radu

24.08.2017 14:28

@Ionut: da. Unii au de transportat ceva mai greu sau mai voluminos, altii nu suporta sa se lipeasca de transpirati sau nespalati sau colorati. In plus, daca platesti impozit orasului pentru ca detii masina, e normal sa o poti si utiliza. Solutia nu e desfiintarea parcarilor ci contruirea centurilor ocolitoare!

Radu

24.08.2017 14:29

Incercati sa mergeti dispre Teatrul National spre Mihai Viteazu, sa vedeti ce bine sunt gandite benzile pentru autobuze!

costel

28.08.2017 12:06

s-au facut si parcari doar ca romanul smecher si mai presus de lege (fiecare isi face legea lui) prefera sa tina masina pe trotuare sau pe o banda de mers sau si mai ironic sa o inghesuiasca la intrarea in parking-ul facut special pentru acest scop (vezi cel din piata marasti sau kaufland marasti) decat sa plateasca parcare

Adauga comentariu