Banda dedicată de pe 21 Decembrie 1989 – Memorandumului, coșmar pentru bicicliști: „M-am plictisit în spatele autobuzului”

Puținele piste pentru biciclete sunt supramarcate în zonele centrale. Cel puțin în Piața Unirii, peste noapte au apărut marcaje atât pe trecerile de pietoni cât și pe ciotul de pistă de pe latura cu Muzeul de Artă. Bicicliștii spun că marcajele ar fi fost mult mai utile dacă pista pentru biciclete s-ar fi continuat și pe strada Ferdinand. Așa, permite doar accesul pe banda dedicată spre Memorandumului.

Marcajele au fost făcute doar în recent modernizata Piața Unirii, pe celelalte străzi nici vorbă să se fi făcut. De exemplu, pe bulevardul 21 Decembrie 1989, în zona Hotelului Melody, pista a rămas la fel de îngustă și prost gândită. Există acum totuși un avantaj, prin crearea benzii dedicate pentru transportul în comun, care permite și accesul bicicliștilor. Cu toate acestea, lucrurile nu sunt atât de simple cum par la prima vedere.

„Dacă se făcea un pic mai lată banda aceea dedicată intram și noi pe ea. Așa, în stații ne rugăm de șoferi să se dea mai lângă bordură ca să nu-i așteptăm”, spune un biciclist.

Aceștia spun că stau în spatele autobuzului pentru că nu e loc de depășiri.

„Nu e loc de depășiri, dar sincer eu m-am plictisit în spatele autobuzului”, afirmă un alt biciclist.

Problema pistelor pentru biciclete a fost semnalată de nenumărate ori în presă și pe rețelele de socializare. Cu toate acestea, conducerea Primăriei Cluj-Napoca nu a luat nicio măsură și bicicliștii circulă în continuare pe piste care încep nicăieri și se termină nicăieri.

Banda dedicată pentru transportul în comun pe direcția Mărăști – Memorandumului a fost dată în folosință în urmă cu o săptămână.

Urmează ca în perioada următoare să înceapă demersurile pentru crearea unei benzi dedicate pentru transportul în comun și în Mănăștur.  
Primarul Emil Boc a declarat, în urmă cu câteva zile, că benzile dedicate pentru transportul în comun au fost create după modelul altor orașe în care a fost nevoie de soluționare problemelor de trafic.

“Nu am inventat noi apa caldă cu benzile dedicate. Acest lucru se practică în toate orașele importante acolo unde trebuie să găsești soluții alternative pentru trafic”, a spus Boc.

Pe banda dedicată din Mărăști până în centru urmează să circule și taxiurile, în viitorul apropiat.

Comentarii

contribuabil Cl...

28.08.2017 18:49

Piste de biciclete in Cluj ? Piste de biciclete in Romania ? hahahahaAstea sunt glume - o spune un om care foloseste bicicleta frecvent in oras. Povestea cu pista de biciclete este o caricatura din punctul meu de vedere avind in vedere cum au aparut ele: s-au trasat doua linii pe trotuar sau pe drum, s-a aplicat vopsea rosie si i-au zis pista. Hai sa fim seriosi. Si peste toate acestea mai vine si cultura pietonului sau a soferului - cred ca pista aia de biciclete are ceva magic in ea ca altfel nu-mi explic de ce sunt toti pe ea. Idem si in parcuri. Eu pedalez aprox 100 km/saptamana dar nu pe pista ca nu mi-ar ajunge saptamana dar mai am rabdare

Cineva

29.08.2017 06:12

Eu cred ca deja aveti prea multe pretentii, voi biciclistii. Probabil ca unele sunt intemeiate, dar avand in vedere ca nu sunteti prea multi, ca impozite pe biciclete si accize nu platiti, ar trebui sa va para bine ptr cat aveti. Pietonii si masinile sunt in mai mare dezavantaj ca voi. Sunt mii de pietoni pe trotuare si mii de masini pe strazi inguste, iar voi vreti piste berechet. Deja o dati in nesimtire.

geo

29.08.2017 10:24

La o masina cu motor de 1.4 platesti 64RON/an impozit, adica 17bani pe zi...O nimica toata. I-ti dau eu din banii mei, 100 RON, ca sa-ti tii tu masina ACASA!!!Suntem multi biciclisti, si am fi si mai multi daca am avea unde circula. Sunt depasit de masini zi de zi la o distanta de 10-20cm, desi legea zice 1.5 metrii!!! Asa ca, s-o s*g*, prima data urca si tu pe o bicicleta sa vezi cum ii prin oras, si dupa aia sa vii sa comentezi.Ieri, pe pista de 200 de metrii de pe Baritiu, am intalnit 3 masini parcate pe pista!!! Tot ieri, folosind pista de pe Horea, de langa Baritiu pana la gara, am intalnit 10 oameni, de la bosorogi pana la femei si copii care se PLIMBAU sau stateau la BARFIT pe PISTA!!! Nici nu mai zic de cei care parcheaza si deschid usa fara sa se asigure.Sa se faca impozitul pe masini 2000 RON/an, sa vezi cum si-ar lua cu totii bicicleta. Nesimtire ii sa platest 160RON/an impozit la o masina diesel cu motor de 2L si sa poluezi in centrul clujului.

Cineva

29.08.2017 16:13

Stimate jeg care insulta, daca tu imparti impozitul ca sa rezulte cativa banuti pe zi, poate si doctorul ar trebui sa refuze sa te consulte atunci cand esti bolnav, pe motiv ca cei 2% ai tai impartiti la toti medicii din tara, dau suma de 0,00000000000001 bani pe zi. Aveti piste destule, atat cat se poate intr-un oras ca al nostru. Unii dintre voi deja sariti calul si vreti sute de milioane de euro ptr piste pe care circula cativa biciclisti. Probabil ca meritati mai mult, dar nu intr-un oras inghesuit ca al nostru, si nu in dezavantajul pietonilor si masinilor. Ai vrea cumva sa se mai inchida o banda de circulatie si sa se faca pista ptr biciclisti? Fii serios.

geo

30.08.2017 07:52

Ei, daca vrei tu, atunci sa impartim impozitul de masina la cele 18.000.000 cetateni ramasi in tara. Voiam doar sa te informez, ca impozitul tau platit pe masina e egal cu ZERO. E nesemnificativ. Daca vreti, platim si noi impozit pe biciclete, dar atunci vrem pista separata pe jumatate din toate drumurile din Cluj Napoca!!!Prioritate sa aiba transportul in comun si pistele de biciclete. Cei care vor confort personal(masina) sa steie inghesuiti pe benzile ramasa libere(scuze, ocupate de mii de masini cu o singura persoana in ele)

Liviu Pop

29.08.2017 09:41

prostia ta nu are limite

Liviu Pop

29.08.2017 09:42

Benzile dedicate sunt o mare prostie si incurca mai degraba. Orice sistem in care nu se poate depasi este o tampenie. Da tre sa gandesti ca sa ti dai seama

Ion

29.08.2017 10:46

Benzile dedicate nu sunt o prostie. E un lucru normal. Nu e normal sa ai stalpisori. Probabil vor mai trece ani pana se ne dam seama de asta.Un exemplu elocvent pt ceea ce se intampla in alte locuri:https://www.irishtimes.com/news/environment/dublin-traffic-new-restrictions-on-cars-in-city-centre-in-force-1.3186174Deasemenea am mai vazut zone unde dintr-un sens de mers a ramas o singura banda pentru autoturisme, pe cand exista bus line, linie de tramvai separata si pista de bicicleta separata (cateodata lata de 2m). Si sunt strazi la fel de late sau mai inguste decat in Cluj.

dar vai

29.08.2017 11:34

Adevarul e ca si unii biciclisti sunt nesimtiti - de exemplu pe Avram Iancu, unde este pista de biciclisti, am intalnit de multe ori biciclisti pe banda auto de mers spre Cipariu...probabil ca le era lene sa ocoleasca catedrala Greco-Catolica pe langa Inspectorat...si mai sunt multe situatii in care biciclistii merg "in paralel" cu pista lor, trec pe trecerile de pietoni pe bicicleta, iar daca ii atentionezi tot ei sunt obraznici

rr

29.08.2017 13:56

Daca atentionezi soferii care parcheaza pe pistele de biciclete sunt si ei obraznici, unul chiar a fugit dupa mine sa ma bata, si doar l-am atentionat frumos. Eu folosesc pista si ii antentionez pe cei care parcheaza pe ele, insa probabil sunt unii care s-au saturat. In multe locuri pistele sunt inutilizabile sau sunt mult prea prost gandite.

geo

29.08.2017 14:23

Pentru ca de multe ori pista incepe de niciunde si continua catre nicaieri. Ma dau pe pista, dar la fiecare intersectie am 'cedeaza' trecerea. Ori gasesc pe pista 3-5 masini, pe care tre sa le 'depasesc' unu cate unu, dar pentru asta: ma opresc, ma asigur, si o iau iarasi din loc. Ori tre sa strig la bosorogi si bunicute/gravide sau MILF-uri: 'da-te JOS de pe PISTA!!!'Pai, atunci e mai simplu sa ma dau direct pe strada si sa 'fentez'.

geo

29.08.2017 14:39

Vad ca sunt multi automobilisti pe aici. Luati-va fratilor bicicleta, si incercati sa pedalati prin cluj, dupa aia sa veniti si sa comentati. O sa vedeti, ca infrastructura pt biciclete ii o bataie de joc la adresa clujenilor.Pistele incep de nicaieri si se termina tot pe nicaieri. NU exista o continuitate. Daca vrei sa mergi dintr-o parte in cealalta a orasului, in cel mai bun caz poti pedala 10% din distanta pe pista, restul esti nevoit sa urci pe trotuar(interzis de altfel) ori sa folosesti drumul.Pistele NU sunt intretinute, majoritatea sunt pline de gropi, sau acoperite cu nisip(cel de langa Casa Aris - Dedeman), ori sunt denivelate. Mai gasesti cate-o masina parcata pe pista la fiecare 100-200m, si bosorogi, bunicute, gravidute si MILF-uri care se plimba/stau la barfe chiar in mijlocul pistei(desi au loc destul pe trotuarul de langa)Poate credeti ca nu-i mare lucru sa iesim de pe pista ca sa ocolim o masina parcata/bunicuta: tre sa oprim, sa ne asiguram, sa iesim pe strada circulata de multi BOI, si sa pedalam iarasi. E greu sa prinzi 20-30km/h cu bicicleta pornind de pe loc, lipseste confortul apasarii unei pedale de acceleratie, cu bicicleta tre sa depui efort.In concluzie: cei care se plimba cu masinuta, TACETI DIN GURA, iar cand ne depasiti mentineti o distanta de MINIM 1.5 metrii!!!

f

29.08.2017 20:31

Nu avem nici drumuri, unde vreti piste pentru biciclisti?

Adauga comentariu