Aventurierii clujeni pornesc spre Africa

Echipa Transilvania 4 Africa, formata din cei sapte transilvaneni care vor lua parte la cea de-a 9-a editie a raliului Budapesta-Bamako, pleaca astazi spre capitala Ungariei. Cursa transsahariana este cel mai mare raliu din lume dedicat amatorilor.

Cei 7 iau startul maine, la Budapesta, cu o masina – Toyota Land Cruiser HDJ80, supranumita si Bestia, si patru motociclete KTM 640, special construite pentru expeditii in desert, dotate cu rezervoare marite, suspensii special si cauciucuri pentru zone nisipoase.

Astazi, transilvanenii au spus “la revedere” Clujului, pe care il vor revedea peste o luna. Cursa in sine dureaza 16 zile, dar concurentii planuiesc sa se intoarca acasa la fel cum au plecat, in masini si pe motociclete. In total, e vorba de peste 20.000 de kilometri si 9 tari.

 „Vom strabate tarile Europei pana in Spania, apoi vom trece in Maroc, Sahara de Vest, Mauritania, Senegal si Gambia. In unele zone sensibile vom avea protectie asigurata de armata”, a explicat Deák Albert, unul dintre cei doi piloti ai masinii.

Si primarul Emil Boc a tinut sa le ureze astzi success baietilor care vor duce numele Clujului peste mari si peste tari: “Drum bun si cale batuta”, le-a spus primarul, impresionat de calatorie si de scopul ei.

“Pe unde treceti, pe unde intalniti autoritati, invitati-le sa vina la Cluj; invitati toti tinerii, pe unde mergeti,pentru ca in 2015 avem Capitala Culturala a Tineretului, sa vina aici la noi, sa ne cunoasca mai bine. Indiferent de pe ce continent se afla”, le-a spus Boc pilotilor.

http://youtu.be/mclRJmQcHkU

Budapesta – Bamako este o alternativa mai ieftina si mai putin stricta a celebrului raliu Paris –Dakar, spun participantii. Insa, la fel ca si acesta din urma, raliul pe care vor porni la inceputul anului viitor are un traseu variabil. Daca in 2005 a pornit din capitala Ungariei pentru a ajunge in capitala statului Mali, de atunci raliul si-a schimbat de mai multe ori locul liniei de finis. Editia de anul acesta se va sfarsi la Banjul, capitala Gambiei; ruta presupune 10.000 de kilometri la dus, si tot atatia la intors. Mare parte din traseu va fi, insa, off-road – peste 60%.

Adauga comentariu