Avem biciclete, avem statii, dar nu avem cine sa intretina reteaua de bike-sharing

Cele 540 de biciclete europene au fost aduse deja in Cluj-Napoca, constructorul proiectului a inceput sa instaleze softul pentru citirea cardurilor in statiile din oras, insa clujenii mai trebuie sa astepte pana cand sistemul bike-sharing va fi functional. Ultima piedica a acestui proiect european este prelungirea procedurii de achizitie publica pentru intretinerea retelei. Initial, acest contract de 6,2 milioane de lei a fost castigat de Regia Autonoma a Domeniului Public. CNSC a dispus, insa, ieri, ca primaria sa reevalueze ofertele.

Administrația locala a adjudecat, luna trecuta, contractul de intretinere a viitoarei retele de bike-sharing pe care este in curs sa o implementeze cu bani europeni. Contractul a fost castigat de Regia primariei care a ofertat cel mai mic pret – RADP Cluj-Napoca - si anume 6,2 milioane de lei. Acest contract era, practic, ultimul pas inainte de implementarea proiectului in Cluj-Napoca. Urmau sa fie aduse bicicletele si sa fie trasate traseele.

Numai ca licitatia a fost contestata de un alt participant, firma Wind Tehnologies SRL, iar Consiliul National de Solutionare a Contestatiilor a admis, ieri, aceasta contestatie.

In contestatie, se arata ca oferta depusa de Regia Autonoma a Domeniului Public Cluj-Napoca este neconforma si inadmisibila, pe motiv ca regia nu are domeniu de activitate solicitat in aceasta achizitie, aceasta fiind mai degraba o companie de constructii si de servicii de salubritate.

CNSC a admis, ieri, contestatia formulata de SC Wind Tehnologies SRL si a dispus reevaluarea ofertelor.

Cu alte cuvinte, Comisia de licitatie a primariei trebuie sa reevalueze ofertele depuse pentru aceasta achizitie si sa ia o noua decizie. Intre timp, constructorul proiectului, Viacor Engineering, a inceput dotarea statiilor self-service din oras cu leduri si monitoare.

“Sistemul este in probe, acum a fost conectat la curent. Este vorba de ecran cu touch-screen, unde se introduce codul PIN. Fiecare card va avea un cod, care va fi citit. Dupa introducerea codului, va putea scoate o bicicleta. Pe ecran vor aparea si hartile cu traseul pistei. Aplicatia este realizata de constructor”, a explicat Ovidiu Campean, manager al proiectului european.

Mai mult, acesta arata ca la Cluj-Napoca au ajuns si cele 540 de biciclete care vor fi puse in circulatie pe traseele ce urmeaza sa lege Apahida si Floresti de Cluj-Napoca. Acestea au fost aduse din Bulgaria si au costat intre 150 si 200 de euro fiecare.

Proiectul de infrastructura urbana este finantat din fonduri europene si are o valoare totala de 17,6 milioane de lei. Pe langa cele 50 de statii de self-service, primaria va pune la dispozitia clujenilor 6.000 de carduri in baza carora pot inchiria biciclete in mod gratuit.

Comentarii

napoca

17.09.2014 16:36

si nu avem nici piste

biciclist

18.09.2014 09:58

Clujene gândește-te ca ai infrastructură recent asfaltată/in curs de reasfaltare (duxt city si altele) așa că pista există deja, mai rămâne doar să o marcheze pt cei lipsiți de bun simț

Adauga comentariu