In vizor

Autostrada neputinței e deja proverbială: Nici n-au început lucrările și Ministerul Transporturilor ar putea rezilia contractul cu constructorii autostrăzii Suplacu de Barcău – Borş

Ministrul Transporturilor, Sorin Buşe, a constatat neîndeplinirea atribuţiilor contractuale de către constructor în privinţa Autostrăzii Transilvania, Secţiunea 3C Suplacu de Barcău – Borş. Constructorul este reprezentat de asocierea Corsan Corviam Construccion Spania + Consinit-Road Consulting şi Via Design (proiectant).

Astfel, „ministrul a solicitat prezenţa la Bucureşti a conducerii companiei spaniole, responsabilă de construcţia secţiunii de 60 de km, pentru a decide viitorul proiectului“, se arată într-un comunicat al Ministerului Transporturilor. Antreprenorul a câştigat licitaţia în urmă cu aproximativ un an şi jumătate. Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) a emis Ordinul de Începere pentru proiectarea şi execuţia lucrărilor în luna iunie 2015. Cu toate acestea, ultima variantă a proiectului tehnic a fost transmisă pentru avizare la CNADNR cu întârziere, la începutul lunii august 2016.

„În prezent, constructorul nu are niciun impediment pentru efectuarea lucrărilor. Mai mult decât atât, CNADNR a acordat avansul aferent acestui proiect, iar antreprenorul a promis mobilizarea, lucru care nu s-a întâmplat. Stadiul de execuţie pe acest contract este în continuare 0%“, arată ministerul. Ministrul Transporturilor consideră că „un astfel de parteneriat nu poate continua în aceste condiţii“. „Dacă până în data de 15 septembrie, constructorul nu va demara lucrările la capacitate optimă, nu eliminăm varianta rezilierii, pentru că ne dorim ca acest proiect să progreseze“, a subliniat ministrul Sorin Buşe.

Un cititor are o întrebare pentru cei de la CNADR – Ați fost beți? De ce, când ajunge la Suplacu dinspre Zalău, autostrada, care are direcția est-vest, face brusc un ocol spre nord trecând peste un lac, un pod de peste 1 km, la care grinzile putrezesc lângă lac și apoi trece prin niște câmpuri petroliere, în loc să meargă drept spre vest și puțin spre sud, pentru că Borș este mai la sud de Suplacu? Un ocol de 5-10 km inutil! Erați beți când ați trasat traseul, sau trebuia să despăgubiți din banul public pe cine trebuie?

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *