Rautacisme

Autobuzele-TIR: încă o promisiune neonorată

S-a împlinit luna de când clujenii erau anunțați că noile autobuze Mercedes vor circula pe străzile Clujului. În primele zile ale lunii martie autobuzele ajunseseră în București și urmau să fie livrate municipiului Cluj-Napoca. Acestea trebuiau să intre în circulație încă de luna trecută. Cel puțin asta susțineau reprezentanții Primăriei. Ce-i drept, opinia publică a fost cel puțin descumpănită de faptul că lungimea unui autobuz este de 18 metri (lungimea maximă fiind de 18,75 metri).

click foto pentru imagine completă

În aceste condiții, clujenii se întrebau dacă traficul nu va fi dat și mai mult peste cap odată cu introducerea în circulație a acestor mijloace de transport, într-un oraș cu străduțe înguste și sufocat peste măsură de trafic?

Însă, probabil din cauza faptului că autobuzele sunt mai lungi decât un TIR, nici reprezentanții Primăriei, nici domnul Liviu Neag nu au fost în stare să identifice încă traseele pe care aceste mijloace de transport nu ar produce dezastru în trafic.

Astfel, a trecut luna de când viceprimarul Tarcea zicea ca se vor pune in circulatie autobuzele noi, dar deocamdată ne aflăm la stadiul de promisiuni sau proiecte. După cum aminteam și în alte articole, în Cluj-Napoca proiectele sunt anunțate și se pun la dosar, prin sertare. Se fac anunțuri pompoase, după care nimeni nu mai este interesat și de realizarea acestora. E bine că zvonul a fost lansat până și prin țară – autobuzele magice de 18 metri vor schimba imaginea transportului public din orașul de pe Someș, clujenii vor deveni mai fericiți după ce vor călători printr-un autobuz de lungimea unui TIR etc. 

Adevărul este că au început să ne placă promisiunile municipalității, ne bombardează asemenea știrilor false. Doar că ″un grup de cercetători″ a descoperit deja un vaccin contra promisiunilor deșarte. Acesta se numește ″spirit critic″ și se administrează în paralel cu ″ironia″. Și poate fi identificat în jurnalismul de calitate. Cu o contraindicație: dozele mari pot provoca dependență.

 

CITEȘTE ȘI: Primăria Cluj-Napoca a cumpărat autobuze lungi aproape cât un TIR. Va fi dat peste cap și mai mult traficul?  

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *