Autobuzele Clujului nu ar fi acceptate de niciun alt oras european

Problemele cu care se confrunta marile aglomerari urbane sunt cunoscute. Dar, pana acum, expertii romani au fost ignorati de politicieni. Prin proiectul de realizare a Planului de Mobilitate Urbana Durabila, finantat de Uniunea Europeana, Clujul si celelalte 7 orase incluse in proiect nu doar ca si-au aflat minusurile, dar isi pot finanta masurile de crestere a calitatii vietii prin accesarea de fonduri europene. Asta daca autoritatile locale vor fi de acord cu minusurile semnalizate.

In proiectul ce vizeaza Clujul scrie ca materialul rulant de care dispune CTP variaza de la vehicule mai vechi, achizitionate second-hand, scrie in raportul expertilor, multe dintre ele pastrand inca insemnele primului proprietar, pana la vehicule moderne, de ultima generatie.

Ce e insa de subliniat e faptul ca municipalitatea se lauda cu autobuze noi si mov, iar expertii ministerului ii contrazic. Conform acestora, mijloacele de transport in comun ale Clujului sunt prea putin adaptate pentru persoanele cu dizabilitati, lucru care ar fi de neacceptat in orice alt oras european.

“Tabelele de mai jos prezinta si procentajele de vehicule cu podeaua joasa, care permit accesul aproape la nivelul trotuarului pentru persoanele cu dizabilitati sau pentru oricine care, din motive de incapacitate sau din cauza altor factori, intampina dificultati la urcarea sau la coborarea din vehiculele cu trepte. Exceptand o parte dintre troleibuze, proportia redusa a vehiculelor usor accesibile in flota CTP nu ar fi considerata acceptabila in prezent in majoritatea oraselor europene”, scrie in raportul citat.

Strategia actuala de inlocuire prezentata in tabele ar duce la accesul deplin cu podea joasa abia in 2022 pentru autobuze, 2020 sau 2026 pentru troleibuze (numai doua vehicule cu podea inalta se pastreaza dupa 2020) si 2027 pentru tramvaie.

“Aceasta este considerata drept o problema semnificativa, iar CTP propune ca PMUD sa examineze modalitati de a accelera modernizarea flotei existente, nu doar din punctul de vedere al accesului, ci si din cel al eficientei si al impactului asupra mediului”, se mai arata in raport.

Comentarii

cluj

28.03.2015 12:27

ce scrie in titlu si ce scrie in articol... jurnalista de 2 bani!

doru

28.03.2015 16:35

Autobuze identice cu cele din poza sunt in multe orase din europa. Daca nu iesi din manastur toata viata nu ai de unde sa stii.

Dan

28.03.2015 18:34

@ doruMa indoiesc ca autobuze identice cu cele de la Cj exista si in alte orase europene. Nu de altceva, dar francezii le-au casat de acum 20-30 de ani. Poate or mai fi prin Albania sau Rep Moldova. Si nici troleibuze Dac si Rocar n-am vazut nicaieri afara in Europa. Doar in cateva orase amarastene din Romanica, prin zona Moldovei maxim mai vezi asa parc auto prost al unei regii publice 

Adi

29.03.2015 23:30

A precizat omul ca autobuze ca si cel din imagine. Si e perfect adevarat ce zice.

Paul

06.08.2015 00:13

Vezi că afirmațiile aparțin specialiștilor care au întocmit raportul Planului de Mobilitate Urbană Durabilă al Uniunii Europene și nu jurnalistei. Dacă lauzi rablele RATUC mă tem că tu nu ai prea ieșit din Mănăștur, nu ea

Andi

28.03.2015 17:33

In sfarsit cineva spune lucrurilor pe nume. In afara de voi si de Ziua de Cluj, toata presa clujeana e la picioarele lui Boc si Liviu Neag. CTP e o companie de transport care nu pune accentul pe calitate, din contra. Troleibuze vechi fabricate pe vremea lui Ceasca si rebuturi aruncate de francezi la fier vechi inca de acum aproape 20 de ani circula la noi pe strazi desi au perioada de utilizare depasita. Acele rable sinistre de Renault SC 10 reprezinta de mult timp un adevarat pericol pentru trafic, sunt uzate inca de atunci cand au fost primite, multe prin 2000. Siguranta clientului CTP Cluj nu conteaza pentru companie si pentru autoritati. Rable cum nu mai vezi de mai bine de 10 ani in orase ca Bucuresti, Timisoara, Oradea sau chiar Alba Iulia sunt inca la loc de cinste in Clujul lui Boc. Piticul a luat in sfarsit 40 de autobuze (celebrele autobuze mov), dar pe langa acestea mai exista aproape 200 de rable. Cu alea ce va face? Bucurestenii si Timisorenii circula doar cu Mercedes Citaro si Conecto, iar biletele si abonamentele lor sunt cu mult mai ieftine ca la Cluj. In Bucuresti mergi si cate 20 de km cu un singur bilet care costa 1,3 lei. Aici pentru o ruta de 2-3 km trebuie sa dai 4 lei pe un bilet, pentru ca nici macar nu exista bilete cu 2 lei, pentru o singura calatorie! CTP Cluj e o rusine, oricat s-ar stradui Boc, Neag si lacheii lor sa prezinte totul in roz  

mm

28.03.2015 20:23

Andi, te felicit! 

Andi PR-ul de l...

30.03.2015 09:17

Las-o balta, andi draghe, ca la Cluj licitatiile de cumparare de autobuze se castiga pe merit, nu prin presiuni facute prin presa, prin articole cu titluri socante. Depuneti oferte atractive si stam de vorba. Ti s-a mai zis asta.

Paul

06.08.2015 00:11

@ Ai vrut să pozezi într-un isteț criticându-l pe Andi, dar ai dat-o cu mucii în fasole, că altă expresie nu găsesc. Tu ai reacție de PR al CTP. De unde știi cât de corecte au fost licitațiile? DNA cercetează încă licitația cu cântec pentru tramvaie. Nu de mult CTP a mai făcut praf o licitație, cea pentru troleibuze, dar au fost nevoiți să renunțe "din cauza unor probleme", așa cum se specifică într-un comunicat de presă, evident fără să se explice motivele pentru care s-a renunțat. Iar licitația pentru sistemul de ticketing a ieșit iarăși rău, DNA anchetează de zor mizeriile făcute acolo. În concluzie, dacă ești PR al CTP sau doar postac plătit la bucată ca să elogiezi CTP te-ai cam făcut de râs. Oricum, tu și alții de teapa ta contraziceți pe oricine ca să dea cum vor șefii voștri, chiar și raportul Planului de Mobilitate Urbană Durabilă al Uniunii Europene. 

Matei C.

30.03.2015 09:39

Eu circul cu transportul in comun de cativa ani buuuuni si nu am vazut niciodata sa ramana vreo persoana in statie pt ca nu a putut urca in masina!! Ca nu a putut = ca a avut dificultati ..."tehnice"! in plus, am vazut de nenumarate ori un microbuz ctp, care este special echipat pt persoanele cu dizabilitati! Haideti sa nu mai exageram cu asemenea stiri numai de dragul de a fi populari! 

Adauga comentariu