Autobuzele Clujului nu ar fi acceptate de niciun alt oras european

Problemele cu care se confrunta marile aglomerari urbane sunt cunoscute. Dar, pana acum, expertii romani au fost ignorati de politicieni. Prin proiectul de realizare a Planului de Mobilitate Urbana Durabila, finantat de Uniunea Europeana, Clujul si celelalte 7 orase incluse in proiect nu doar ca si-au aflat minusurile, dar isi pot finanta masurile de crestere a calitatii vietii prin accesarea de fonduri europene. Asta daca autoritatile locale vor fi de acord cu minusurile semnalizate.

In proiectul ce vizeaza Clujul scrie ca materialul rulant de care dispune CTP variaza de la vehicule mai vechi, achizitionate second-hand, scrie in raportul expertilor, multe dintre ele pastrand inca insemnele primului proprietar, pana la vehicule moderne, de ultima generatie.

Ce e insa de subliniat e faptul ca municipalitatea se lauda cu autobuze noi si mov, iar expertii ministerului ii contrazic. Conform acestora, mijloacele de transport in comun ale Clujului sunt prea putin adaptate pentru persoanele cu dizabilitati, lucru care ar fi de neacceptat in orice alt oras european.

“Tabelele de mai jos prezinta si procentajele de vehicule cu podeaua joasa, care permit accesul aproape la nivelul trotuarului pentru persoanele cu dizabilitati sau pentru oricine care, din motive de incapacitate sau din cauza altor factori, intampina dificultati la urcarea sau la coborarea din vehiculele cu trepte. Exceptand o parte dintre troleibuze, proportia redusa a vehiculelor usor accesibile in flota CTP nu ar fi considerata acceptabila in prezent in majoritatea oraselor europene”, scrie in raportul citat.

Strategia actuala de inlocuire prezentata in tabele ar duce la accesul deplin cu podea joasa abia in 2022 pentru autobuze, 2020 sau 2026 pentru troleibuze (numai doua vehicule cu podea inalta se pastreaza dupa 2020) si 2027 pentru tramvaie.

“Aceasta este considerata drept o problema semnificativa, iar CTP propune ca PMUD sa examineze modalitati de a accelera modernizarea flotei existente, nu doar din punctul de vedere al accesului, ci si din cel al eficientei si al impactului asupra mediului”, se mai arata in raport.

Adauga comentariu