Autobuse "experimentale” pentru elevi: încercând să dreagă busuiocul, liberalul Boc propune încă o măsură "discriminatorie”

Întrucât în curând va începe școala, traficul din oraș fi-va dat peste cap, adică Bocat. De acest aspect s-a prins și primarul Boc, care propune proiecte experimentale pe spinarea clujenilor (în limbajul “de lemn” al administrației locale, acestea se mai numesc și proiecte “pilot”): autobuze școlare pentru elevii care învață în două licee de top din centrul orașului. Cum s-ar spune, hai să dregem busuiocul. Încă o măsură luată pe ultima sută de metri, dar care vine, se spune, prin intermediul proiectului de bugetare partikipativă: acel proiect al cărui buget nu a fost aprobat de către primarul Boc. Dar, hărnicia clujeană se măsoară în promisiuni populiste. 

Proiectul autobuzelor școlare cu circuit inchis ne-a fost solicitat de către clujeni în cadrul proiectului de bugetare participativă. În consecință, colegii mei, domnul director Neag, domnul director al Poliției Locale, domnul Bonțidean, domnul viceprimar Tarcea, împreună cu directorii școlilor, au lucrat ca începând de marți vom avea o lună și jumătate un proiect pilot, să vedem exact cum îl receptează școlile, părinții și copiii, adresat copiilor din clasa 0-IV, copiii mici care vin cu părinții la școală, un părinte, o mașină, un copil și care generează foarte mult trafic. Aici vrem să venim în sprijinul părinților și a celor care însoțesc copiii la școală punând la dispoziție, deocamdată, ca program pilot, pentru 2 licee care sunt în proximitate, este vorba despre Liceul Bălcescu și Avram Iancu”, a spus primarul Emil Boc la un post de radio.

Câteva precizări referitoare la bugetarea partikipativă și autobuzele destinate exclusiv elevilor:

 Aceasta este a doua ediție a concursului. Din proiectele desemnate câștigătoare anul trecut, unul singur este în faza de execuție – grădini verticale și fațade vegetale. Restul sunt la stadiul de proiectare. Șansele ca anul acesta să înceapă lucrările la aceste proiecte sunt minime, bugetul local fiind împărțit din iarnă. Cu toate că nu s-au alocat bani pentru proiectele de la prima ediție a concursului, deja a început ediția a doua.

CITEȘTE ȘI: Bugetarea participativă, o idee bună care devine o bătaie de joc. Boc anunță un nou concurs de proiecte pe anul acesta, în timp ce proiectele câștigătoare de anul trecut zac în sertar și nu primesc finanțare. Primăria promite totuși bani

Dar, proiectul de bugetare partikipativă, rămas fără buget, a beneficiat de consilierea ”tovarășilor” primarului: ”specialiștii” în trafic Liviu Neag, Marcel Bonțidean și economistul Dan Tarcea. Zile fripte ne așteaptă...

     

      ”...un părinte, un copil, o mașină...” - mai mulți părinți, mai mulți copii rămași fără locuri în creșe, mai multe mașini...

 

Și, de parcă n-ar fi fost de ajuns, se mai adaugă și autobuzele-experimentale care vor transporta elevii din clasele 0-IV, probabil, pe benzile ”desenate” inexistente. 

După cum vă puteți da seama, primarul Boc a ales două licee la întâmplare: Liceul Bălcescu și liceul Avram Iancu – deh, două unități de învâțământ ca oricare altele. 

După recordul stabilit la finalul lunii august, atunci când Emil Boc, primar liberal, a uitat de egalitatea de șanse și a instituit principiul discrimantoriu privind distribuția locurilor în creșe în funcție de vechimea de clujean, ei bine, tovarășu′ Boc avansează pe linia neconstituționalității: 

în autobuzele ”experiment” vor circula elevii care învață la liceele Avram Iancu și Nicolae Bălcescu din Cluj-Napoca. 

 

CITEȘTE ȘI: Vechimea de clujean, considerată discriminatorie la distribuirea locurilor în creșe. Ce le reproșează părinții, consilierilor locali

CITEȘTE ȘI: Schimbarea criteriilor de înscriere la creșă, în Cluj-Napoca, frecție la picior de lemn. Peste 900 de copii sunt pe dinafară

Pe parcursul declarațiilor populiste pe care le-a lansat la un post de radio local, Boc a încercat să dreagă busuiocul și a susținut că, de fapt, autobuzele vor prelua și elevi de la alte școli clujene, elevi pe care-i va transporta până la cea mai apropiată stație, adică până unde se termină banda ”desenată” pentru transportul public în comun.

Potrivit acestuia, CTP a conceput cinci trasee, adică cinci locuri din oraș, din cinci părți diferite, de unde autobuzul dedicat elevilor aduce copiii până la școală.

Primul traseu e din Mănăștur de la Bucium și merge pe Minerva, după care Memorandumului, ajunge la Avram Iancu și Bălcescu, al doilea traseu din Mănăștur vine tot din Bucium dar pe Calea Florești și urmează același traseu spre centru și lasă copiii la cele două licee, al treilea traseu vine din Zorilor, coboară ajunge în Piața Avram Iancu și se duce și lasă copiii, al patrulea traseu vine din Gheorgheni pe Unirii și urmează același traseu, Piața Cipariu, Piața Unirii și merge la liceele respective. Ultimul traseu este din Mărăști de la IRA, Expo Transilvania, Arte Plastice, Someșului, Constanța și Avram Iancu”, a mai spus primarul.

Traseele sunt experimentale, dar în fixarea acestora poate fi resimțit ”profesionalismul” lui Liviu Neag, directorul Companiei de Transport Public din Cluj-Napoca, care a rămas director de pe vremea lui Nea Nicu…

În aceste autobuze va fi ”plantată” și câte o ”panseluță” a domului Bonțidean:


Ce este important de reținut. În aceste autobuze pot urca copiii din clasele 0-IV, pot urca însoțiți, în autobuz va fi un polițist local care se va asigura că în autobuz se respectă regula ca aceste autobuze să aibă destinația pentru elevi. Pot urca în acest autobuz și alți copii clasele 0-IV de la alte licee care sunt pe traseu. Dacă ești din Mănăștur și vii la Șincai sau la Coșbuc poți veni până la stația aferentă din centru Este permis ca pe traseu să urce nu numai copiii de la Bălcescu și Avram Iancu ci și ceilalți unde pot aceste autobuze să-i ajute. Astăzi se discută cu conducerea școlilor să stabilăm ora de plecări din fiecare cartier. Probabil 7.15, 7.20. și ajunge la 7.50 la școală, după care se va stabili, din nou, cu școlile, ora de întoarcere, ora 13.00, ora 14.00. Autobuzul e în fața școlii, ia copiii și îi duce de unde i-a luat. Aceste autobuze sunt doar pentru clasele 0-IV. Dacă vom vedea că este o cerere suplimentară vom multipla numărul de autobuze”, a mai spus primarul.

Prin urmare ”este permis” și altor elevi să urce, de la licee ceva mai ”normale”. Ce se întâmplă însă de la ”stația aferentă din centru”? Ei bine, de acolo, copiii se pot descurca cum știu...

Câți copii vor beneficia de acest proiect discriminatoriu, pardon, ”pilot”? Boc susține că, ”teoretic”, sunt vizați cam 900 de elevi. Dar ceva mai exact, nimeni nu știe. Specialistul în număratul elevilor este, probabil, în conced′. Cu toate acestea, Boc se gândește (pentru acuratețe și precizie – ”visează”) la ”succesul” și ”extinderea” experimentului. 

Dacă va fi un succes, îl vom generaliza și vom merge la scară și mai mare. Vrem să fie copiii în siguranță. Autobuzul va avea un semn distinctiv. Pe toate laturile autobuzului va scrie «transport elevi». Prin asta încercăm să ajutăm la descongestionarea traficului”, a mai spus primarul specializat în promisiuni, Emil Boc.

Intenția este bună, doar că vine nepermis de târziu. Ca de obicei, este foarte prost concepută. Cel mai probabil, va fi sortită eșecului. Aceasta face parte din categoria poveștilor cu pești, o poveste scoasă de la naftalină. Ciorba reîncălzită, prin bugetarea parikipativă fără de buget, este servită pe ultima sută de metri ca o măsură experimentală, o măsură disperată. Aglomerația de toamnă este garantată.

Cine garantează însă, într-un oraș tot mai BOCat de trafic, siguranța elevilor? Cine ne garantează că aceste autobuze nu vor deveni niște bocobuse captive în traficul clujean bocat de incompetență?!

 

 

Adauga comentariu