Aproape 2 MILIOANE EURO costă închirierea basculantelor pentru transportul gunoaielor din capitala Ardealului în țară

Aproape 2 milioane de euro a alocat Regia Autonomă a Domeniului Public pentru închirierea unor basculante care să transporte deșeurile clujenilor la stațiile de prelucrare a gunoaielor din țară - centre integrate funcționale de tratare și eliminare a deșeurilor - din capitala Ardealului. Astfel, stațiile de deșeuri din Oradea, Alesd, Târgu Mures, Campulung, Hoghiz vor prelua în continuare gunoaiele Clujului, pe care administrația smart nu reușește nicicum să le elimine prin intermediul Centrului de Management Integrat al Deșeurilor Cluj. 

După cum Ziar de Cluj a semnalat deja, în Iunie 2020, RADP Cluj a întreprins demersuri pe lângă Primăria Oradea, în vederea continuării depozitării finale a deșeurilor provenite de la Platfroma de stocare temporară în cantitate de cca 10.000 tone/lună pentru anul 2020, până la operaționalizarea Centrului de Management Integrat al Deșeurilor Cluj. 

De asemenea în cursul lunii iunie a fost semnat actul adițional nr 7 la contractul nr 796/17 12 2018 cu SC Eco Bihor SRL referitor la modificarea tarifelor de depozitatre deșeuri, corelat cu reglementările autorităților locale din Oradea”

CITEȘTE ȘI: Platforma RADP de stocare a deșeurilor, un coșmar urât mirositor: 10.000 de tone de gunoaie iau lunar drumul Bihorului din cauza „procentului ridicat al gradului de ocupare pe platformă”

Tot în luna Iunie, RADP Cluj lansa un anunț de participare licitație pentru -„Servicii de inchiriere autobasculante cu semiremorca basculabila de minim 90 mc si podea autodescarcatoare pentru transport deseuri menajere (10 bucati) de la platforma de stocare temporara a deseurilor din Cluj-Napoca, pana la Centrele de Management Integrat a Deseurilor ( Oradea, Alesd, Târgu Mures, Campulung, Hoghiz)”, potrivit datelor din Sistemul Electronic de Achiziții Publice (SICAP).

Valoarea totala a achizitiei (fara TVA) era de 8.664.000 lei, cca 1.800.000 euro. 

Durata contractului/acordului-cadru este de 12 luni. 

Tip de finantare: Fonduri bugetare.

Denumire contract 

Contract de prestări servicii de închiriere autobasculante cu semiremorcă basculabilă de minim 90 mc și podea autodescărcătoare pentru transport deșeuri menajere – 10 bucăți de la Platforma de stocare temporară a deșeurilor din Cluj-Napoca, până la Centrele de Management Integrat al Deșeurilor (Oradea, Aleșd, Târgu Mureș, Câmpulung, Hoghiz)

Ofertantul câștigător este firma S.C. LIXIADO S.R.L. 

Lixiado SRL Săcuieu jud Cluj a fost înființată în 2011, fiind administrată de Morar Doru Ovidiu, asociați Morar Liana Nicoleta și Morar Doru Ovidiu.

Obiectul de activitate al firmei vizează „lucrari de constructii a drumurilor si autostrazilor”. Potrivit listafirme.ro, aceasta include

-constructia de autostrazi, strazi, drumuri si alte cai de acces pentru vehicule si pietoni

-lucrari de suprafata pe strazi, drumuri, autostrazi, poduri sau tuneluri:
-asfaltarea drumurilor
-lucrari de marcare a drumurilor si alte marcaje
-instalarea de grilaje de protectie, indicatoare de circulatie si alte dispozitive similare
-constructia pistelor de aerodrome.

Cu o cifră de afaceri de 1.218.386 euro în 2019, Lixiado a obținut un profit net de 129.267 euro. 

În 2018, firma a obținut un profit de 67.527 euro, la o cifră de afaceri de 373.214 euro. 

Astfel, pentru a putea funcționa în baza autorizației de mediu, RADP Cluj continuă pe parcursul anului 2020 transportul lunar a unei cantități considerabile de gunoaie de cca 10.000 tone, pentru a nu depăși nivelul de umplere/capacitatea maximă a platformei de stocare, situație „condiționată de procentul ridicat din gradul de ocupare pe platformă”. 

Centrul de Management Integrat al Deșeurilor Cluj a fost doar parțial deschis, cu o primă celulă de prelucrare, în continuare având loc lucrări pentru operaționalizarea întregului centru de prelucrare a deșeurilor. 

În condițiile în care Clujul a fost pătruns de cca 2 săptămâni de zile de un miros pestilențial de la groapa de deșeuri din Pata Rât, situația prezentată în raportul de administrare al RADP Cluj relevă dificultățile, precum și ritmul extrem de lent în care avansează lucrările la operaționalizarea integrală a Centrului de Management Integrat al Deșeurilor.

De acest sistem – CMID – depinde în mod evident nu doar situația deșeurilor municipiului Cluj-Napoca, ci și cea a comunelor din județul Cluj. 

În Cluj-Napoca a fost un adevărat scandal legat de creșterea prețului pentru ridicarea și depozitarea deșeurilor menajare, însă edilul Emil Boc a găsit soluția salvatoare: acoperirea diferenței din bugetul Consiliului Local. Însă nu toate comunele își permit să suporte această cheltuială suplimentară, care la Cluj-Napoca se ridică la 2,1 milioane de lei pe lună.  

Acum, clujenii din diverse cartiere ale orașului au reclamat mirosul toxic care le-a pătruns în case, precum și poluarea aerului cauzate de groapa de deșeuri de la Pata Rât. 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

sursa foto: ebihoreanul.ro

 

Adauga comentariu