Din oras

Aplicatie de baut bere. Un tanar IT-ist de la Cluj lucreaza la cel mai mare meniu de bere din Romania

Inainte de a iesi cu prietenii in oras, o simpla accesare a unei aplicatii pe telefon te poate lamuri ce tipuri de bere gasesti in localul unde mergi, unde poti gasi berea preferata daca nu se afla in meniu si chiar ce la ce pret. E o idee care s-a nascut la bere si li se adreseaza tuturor celor care apreciaza aceasta bautura, fie ca iubesc o marca, detesta alta sau vor sa calculeze cat ii costa sa le faca cinste prietenilor la aniversare. 

Momentan, toate astea se gasesc pe beermeup.ro si sunt accesibile pe platforma iOS, dar Bogdan Paun, tanarul antreprenor care sta in spatele ideii viseaza sa puna la punct cel mai mare meniu de bere din Romania.

“Fiind vorba de o aplicatie legata de bere, ideea a venit la bere. Eram cu un prieten si nu aveau berea pe care mi-as fi dorit-o eu. Atunci mi-am dat seama cat de tare ar fi daca ai sti unde poti gasi in oras berea care iti place ”, marturiseste tanarul, din capul locului. 

Unii prefera berea blonda, altii bruna, unii nu pot bea un anumit tip de bere, asa ca ar fi util sa gasesti undeva un meniu universal pe care il poti consulta inainte sa pleci din casa, nu la fata locului, in inghesuiala din localuri, dupa ce ai asteptat un sfert de ora sa ti se ia comanda.

Ideea s-a nascut in decembrie 2013, insa greul abia incepea. 

Partea cea mai dificila a fost adunarea continutului. Din fericire, sunt multe localuri care au meniul online, detaliu care i-a fost de mare ajutor tanarului.

“Am si umblat mult pentru documentare. Am lansat mai intai site-ul pe Cluj, am batut vreo 30 de baruri cu niste prieteni si am adunat meniuri, le-am fotografiat. Au urmat weekend-uri intregi de introducere de date”, marturiseste acesta.

Lansarea site-ului beermeup.ro a avut loc in urma la sfarsit de martie 2014, in urma cu un an. 

“Incet-incet, am inceput sa ne focusam si pe alte orase. Am avut ajutor. Am trimis-o pe sora mea in cate un weekend la Brasov si Sibiu, ca sa adune meniuri de beri. Am ajuns la peste 60 de localuri din Cluj, peste o suta de localuri in Bucuresti, asa ca, in total sunt cam 350 de localuri in 10 orase. In multe din cazuri am cerut acordul de acolo, in altele ne-am grabit si nu am apucat sa facem asta”, a adaugat Bogdan. 

Urmatorul pas a fost trecerea spre zona de aplicatii. 

“De o jumatate de an am inceput sa investesc in aplicatiile mobile si redesign la website. O sa fie o aplicatie pe iOS, pe Android si pe web”, anunta el. 

Concret, o data accesata aplicatia, selectezi orasul in care esti sau doresti sa ajungi si sa stai la bere. Apoi alegi, de pilda, o bere anume si o cauti in tot orasul, sau poti selecta un local din orasul respectiv. Se va afisa tot meniul de bere de acolo. Momentan, serviciul este asigurat de catre site si aplicatia de iOS.  

“Publicul tinta este format din bautorii de bere, fie ei amatori sau profesionisti, ca sunt curiosi, ca sunt fideli unei marci anume sau nu vor sa vada o anumita bere. Ca varsta, cred ca vorbim de oameni intre 18 si 35 de ani, in foarte mare parte studenti. Asa era si planul initial: sa ma concentrez mai mult pe orasele universitare. Ar fi o informatie utila pentru studenti”, destainuie antreprenorul. 

Urmatorul pas se va face saptamana viitoare. 

“Sunt doua provocari, legate intre ele. Una tine de exactitatea preturilor, e un aspect care ii intereseaza pe oameni si ar fi un bonus oferit de aplicatii. Foarte multe lucruri se masoara in bere. E greu sa mentinem aceste preturi la zi, si, in acelasi timp, sa stabilim legaturi cu localurile, pentru a-i convinge pe cei din localuri sa faca acest lucru, ar fi in interesul tuturor. Eu vreau sa ofer gratuit chestia asta, printr-un cont cu parola unde isi pot actualiza mereu meniul si pretul”, a precizat Bogdan Paun. 

Totusi, acest serviciu este gandit ca un business, asa ca au fost identificate si posibile surse de venit. 

“Banii ar putea veni pe viitor din reclame si din ranking. Orasele, localurile si berile sunt afisate momentan in functie de popularitatea cautarilor. Daca cineva cauta localul X in Cluj, cu cat are mai multe cautari, cu atat este mai sus in lista de localuri din respectivul oras. Localurile pot avea posibilitatea de a plati pentru un loc mai sus, de exemplu”, a detaliat tanarul. 

Primul an a fost unul experimental, cel in care s-au adunat informatii si s-a alcatuit baza de date, actiuni pe care clujeanul le-a dus la capat doar in timpul liber, fie seara, fie la sfarsit de saptamana. 

“Cunoscutilor mei le-a placut ideea. Drept dovada, unii s-au oferit si m-au ajutat cu aplicatiile de iPhone si de Android. A fost sora mea, colegi, prieteni care au contribuit. Au crezut in aplicatie, zic eu. Am primit pareri si impresii de la localuri, care ne-au felicitat pentru idee, dar si de la utilizatori. Unii ne-au cerut anumite date, ne-au spus ce le-ar placea sa gaseasca in aplicatie. De acum voi investi mai mult in promovare, avem mai multe de oferit. Practic, acum incepe povestea”, dezvaluie antreprenorul. 

In viitor, echipa se va concentra pe extinderea business-ului. 

“Vrem sa ajungem in cat mai multe orase, sa oferim ceea ce vrea sa fie aplicatia: cel mai mare meniu de bere din Romania. Mai departe, de ce nu, sa ne extindem international. Sunt multe aplicatii de bere pe piata, dar nu am gasit ceea ce vrem sa facem noi, sa ofere acest gen de informatii”, dezvaluie acesta. 

Bogdan Paun are 29 de ani, este din Piatra Neamt si este la Cluj de 11 ani. 

“Am venit aici la studii desi nu era deloc aproape. Era cea mai indepartata optiune, dupa Iasi si Bucuresti. La admitere am vrut sa vad toate optiunile pe care le-as avea, ca toti absolventii de liceu, si mi-a placut Clujul. M-am indragostit din prima si atunci nu a mai existat nici o alta optiune. Mi-a placut orasul, oamenii, atmosfera, zona asta veche si, evident, posibilitatile pe care le ai in Cluj”, marturiseste acesta. 

Tanarul a studiat la Facultatea de Electronica si Telecomunicatii din cadrul Universitatii Tehnice din Cluj-Napoca, dupa care a inceput sa lucreze in domeniul IT, mai exact in zona de testare a aplicatiilor. 

“Era un domeniu despre care nu stiam foarte multe, era si destul de nou in acea perioada, cel putin la noi. Mi-a placut, anul acesta fac 9 ani de experienta. Imi doream demult sa fac si eu ceva in domeniu. Fiind bautor de bere, mi s-a parut ocazia excelenta”, precizeaza el. 

Bogdan asculta soul, blues, R&B, jazz, rock si pop, ii plac iesirile in aer liber si sa stea cu catelul sau.

“Primesc saptamanal oferte de joburi prin alte orase, dar am zis ca daca e sa raman in Romania nu as pleca din Cluj. Nu sunt sigur daca as vrea sa plec din tara, insa, oricum, nu as pleca permanent”, spune el. 

Ce ar trebui sa se schimbe la Cluj? 

“E cam haos, cel putin in IT. Corporatiile acapareaza din ce in ce mai mult totul. E putin trist, nu prea vezi multe start-up-uri, desi tinerii din ziua de azi gandesc putin mai antreprenorial decat generatia mea, cei care prefera un job stabil in locul initiativei personale si a riscului. Poate chiar nu le place sa faca ceva al lor”, apreciaza el. 

Bogdan lucreaza la Servus Tech, “o firma mica cu planuri mari”, dupa cum o descrie. 

Aplicatia la care lucreaza pe cont propriu li se adreseaza si turistilor straini. 

“Daca sunt intr-o tara straina si ar exista o informatie de acest gen, as vrea sa o accesez, sa stiu unde pot sa merg sa beau o bere buna”, a spus el. 

Varianta noua a site-ului va fi disponibila in romana, engleza si maghiara, iar aplicatiile mobile vor fi in romana si engleza. 

“Nu am considerat ca ar fi nevoie de mai mult. Aplicatia fiind din Cluj, din Ardeal, cred ca cele trei limbi sunt suficiente”, puncteaza el. 

Redesign-ul site-ului si aplicatia de Android sunt planificate pentru lansare saptamana viitoare, chiar inainte de inceperea “sezonului” de iesit la terase. 

 

UPDATE Bogdan Paun a lansat ulterior aplicatia pentru Android si noua varianta a site-ului,  http://beermeup.ro/.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *