A apărut raportul Brand Finance 2018. Află ce firmă clujeană figurează în TOP 10

Raportul anual privind cele mai valoroase branduri românești (iulie 2018) al celor de la Brand Finance a fost făcut public de curând. Astfel, într-un Top 10 al brandurilor românești se regăsește și un nume al unui brand clujean, care se situează pe poziția a 6-a a clasamentului. Este vorba despre un valoros brand bancar românesc - evaluat la 148 milioane euro, în creștere cu 14%, fiind în același timp singura bancă românească inclusă în clasamentul global Brand Finance Banking 500 2018. Banca Transilvania a ocupat poziția a 6 a clasamentului realizat de Brand Finance.

”Primele 10 branduri de anul trecut își păstrează în mare parte locurile, cu o alunecare a BCR de pe locul 8 pe locul 10, odată cu o scădere în valoare de 18% față de anul trecut — ceea ce a permis BRD și Electrica să urce câte un loc fiecare”, se arată în raportul citat. 

Top 10

click foto pentru imagine completă

 

În plus față de analizarea brandurilor individuale, în prezentul studiu au fost incluse și cele mai valoroase 10 portofolii de branduri, evaluate pentru acele companii care exploatează mai mult de un brand pe piață. Aceste 10 portofolii prezentate cuprind peste 40 de branduri locale cunoscute, dintre care cele mai valoroase sunt deja incluse în clasamentul individual.

Evaluat la 139 milioane euro, Ursus Breweries rămâne cel mai valoros portofoliu multi-brand local, cu trei branduri prezente în clasamentul individual, incluzând berea Ursus (31 milioane euro) și berea Timișoreana (60 milioane euro) — cel mai vechi și mai valoros brand de bere local. Cele 10 portofolii, valorând împreună 552 milioane euro, sunt aceleași ca și în clasamentul precedent, și toate au înregistrat creșteri ale valorii — cu o medie remarcabilă de plus 19% față de anul trecut.

În clasamentul portofoliilor, de asemenea, figurează branduri din zona Ardealului, precum Ursus, Transavia, Farmec sau Albalact.

click foto pentru imagine completă

În fiecare an, Brand Finance analizează mii de branduri în toată lumea, evaluând care sunt cele mai valoroase și cele mai puternice. 

 

 

 

 

sursa foto: bizbuilder.com

Adauga comentariu