Ambulanța din Cluj e suprasolicitată de cereri. Pacienții cu COVID, sfătuiți să ia legătura cu medicul de familie înainte de a suna la 112

Directorul Serviciului de Ambulanță Cluj, dr. Horia Simu, recunoaște că în această perioadă instiuția pe care o conduce este supraaglomerată, dar dă asigurări că urgențele sunt tratate în continuare cu prioritate. Apar întârzieri în special în cazul celor simptomatici care solicită testare. În acest caz programările pot să dureze trei patru zile. 

”Instituția este supraaglomerată „atât de apeluri, cât și de solicitări de recoltări, consultații, și, să nu uităm, rămân și celelalte urgențe. Accidentul vascular rămâne la fel, accidentul de circulație rămâne la fel, cu sau fără COVID.” Urgențele se rezolvă, dar rămân întârzieri la externări. În lipsa unui spital unic de urgență, se ajunge la plimbarea unui pacient prin oraș, pentru internări interclinice. Personalul nu o să fie niciodată suficient față de numărul de cereri, dar nu va fi suficient nici în spital, nici în alte unități sanitare. Ideal ar fi o suplimentare de personal, dar o suplimentare de personal înseamnă mai multe mașini”, a declarat dr. Simu la un post de radio local. 

Pacienții ajung prea târziu la spital 

Managerul Spitalului de Boli Infecțioase din Iași atrage atenția asupra faptului că secțiile de Terapie Intensivă din spitalele COVID sunt ocupate aproape la capacitate maximă datorită faptului că pacienții ajung prea târziu la spital, când deja au dezvoltat o formă gravă a bolii. În acest sens, managerul solicită o implicare mai activă a medicilor de familie care să monitorizeze mai atent pacienții cu forme ușoare care se află sub tratament la domiciliu. 

”Pacienții ajung târziu în spitale. Ajung târziu în spital fie din cauza faptului că nu semnalează la timp medicului de familie că ceva s-a modificat în starea lor de sănătate și aș vrea să subliniez că am vrea o implicarea mai activă a medicilor de familie. Pacientul să se adreseze medicului de familie sau medicului infecționist imediat ce simte că ceva este în neregulă în starea lui de sănătate”, atrage atenția managerul Spitalului din Iași. 

Medicii de familie reclamă însă faptul că mulți pacienți mint atunci când îi informează despre starea lor de sănătate, dar și faptul că Serviciile de Ambulanță nu fac față solicitărilor. În acest moment în Cluj-Napoca mai sunt doar două locuri libere la Terapie Intensivă, însă se fac eforturi pentru a amenaja secții COVID și în alte spitale din județ. 

Și cum facem cu cei de la ambulanta care după ce ca merg la pacienți după ore bune sau chiar a doua zi după ce au fost solicitați de către medicul de familie? Ce putem sa le facem noi pacienților pozitivi in cabinetul de medicina de familie? Sau prin aceasta teleconsultație cum ne dam seama de starea pacientului? Ca mulți mint! 

Si la telefon cum sa fie atenti, unii pacienti spun numai minciuni iar medicul nu poate merge la domiciliu din multe motive. 

Directorul Serviciului de Ambulanță din Cluj recunoaște faptul că mulți pacienți sunt sceptici când vine vorba să apeleze la ambulanță. Medicul Simu le recomandă să țină permanent legătura cu medicul lor de familie care poate să îi îndrume când și dacă este nevoie să sune la 112.  

”Există multe întrebări, că mai bine nu mă duc la spital, că poate iau ceva de acolo, că mai bine nu vine ambulanța. După fiecare caz ambulanța este dezinfectată. Testările se fac la pacienții simptomatici: nu am miros, am febră, tuse. Pacientul anunță medicul de familie, care în urma unui interogatoriu ia o decizie, să sune sau nu la 112. Este singurul care cunoaște pacientul, dacă are comorbidități. Este un număr limitat de recoltări care pot face zilnic. Este o mașină care merge dintr-o parte în alta. Programările la recoltare sunt și la două, trei, patru zile. Prietenul cel mai bun este medicul de familie. Dacă medicul nu este disponibil puteți suna la 112. Sunt foarte multe apeluri care se prioritizează în fucție de urgențe și încercăm să facem tot ceea ce putem”, potrivit dr. Simu.

Adauga comentariu