Alternative la consumul de sare si zahar


Reducerea consumului de sare si zahar este importanta, daca doriti sa aveti un regim alimentar sanatos. Veti fi placut surprins de multitudinea de arome care pot fi savurate, atunci cand reduceti consumul de sare si zahar si incercati unele dintre urmatoarele alternative sanatoase.


Alternative la consumul de sare. Exista dovezi cum ca, datorita efectelor acesteia asupra sangelui, sarea poate creste riscul aparitiei bolilor de inima si infarct. Pentru a reduce consumul ei, exista mai multe alternative:


- Sarea de mare nerafinata este bogata in minerale, care ajuta la anularea efectelor daunatoare ale sarii obisnuite. Se gaseste in magazinele cu alimente sanatoase / ecologice. Totusi nici ea nu trebuie folosita in exces.


- Sarea bogata in potasiu si saraca in sodiu. Sarea pe baza de clorura de potasiu in loc de clorura de sodiu este acum disponibila pe scara larga si ofera beneficii importante sanatatii, spre deosebire de sarea de masa, care este formata in intregime din clorura de sodiu. Unele cercetari indica si faptul ca potasiul ajuta la coborarea nivelului tensiunii arteriale.


- Legumele de pamant sau ierburile uscate. Exista niste alternative la sare pe baza de legume de pamant uscate si ierburi sau doar ierburi uscate. Acestea pot fi folosite ca aromatizatori naturali si pot reduce sau chiar elimina nevoia de sare din mancare.


Alternative la consumul de zahar. Zaharul, fie el alb sau brun, este un aliment rafinat, fara valoare nutritiva. Lista urmatoare ofera niste alternative la zahar:


- Mierea nerafinata elibereaza mai incet glucoza in sange, decat zaharul, si poate contine si o mica cantitate de vitamine si minerale.
- Melasa, o alternativa la zaharul din prajituri si biscuiti, este o sursa semnificativa de vitamine B1, B2, B3 si fier, calciu si potasiu.
- Siropul de artar este putin dulce si mai bogat in minerale decat zaharul. Cautati un produs 100 % de artar, caci multi producatori comercializeaza un amestec de apa, zahar si aroma de sirop de artar.


- Piure sau concentrat de fructe. Aceste produse pe baza de ananas, pere, struguri sau alte fructe, isi retin cativa dintre nutrienti, constituind un adaos special si excelent pentru biscuiti si prajituri si peste cereale. Le puteti cumpara din magazinele cu alimente sanatoase sau il puteti prepara amestecand fructe zdrobite cu putin suc de fructe.
- Curmale, stafide si alte fructe uscate. Acestea pot fi adaugate alaturi de prajituri, biscuiti si alte alimente, ca indulcitori naturali.


- Fructe proaspete. Fructul in sine este indulcitorul natural ideal pentru cerealele de la micul dejun sau pentru iaurt.
- Siropul de malt facut din orz sau orez contine unii nutrienti din granele originale, inclusiv vitaminele K, B, A si C si calciu mineral. Il gasiti tot in magazinul cu alimente sanatoase.
- Radacina de lemn dulce poate da un gust placut unui ceai de plante.
- Stevia este o substanta dulce, extrasa dintr-o planta din America de Sud.


Adauga comentariu