Alin Tişe, pe lângă că lucrează scump şi prost, mai şi dezinformează cu privire la cine dezinformează. Are impresia că lumea uită cine este şi ce-a făcut în ultimii ani?

Scump, domnu’ Tişe, dincolo era mai ieftin! În viziunea CJ Cluj, amenajarea unui kilometru de mal de Someş ne-ar costa cât un kilometru de autostradă, iar presa dezinformează. Păi, ia să vedem noi cine se crede şi deştept după ce a fost cam şmecher în comunicare.

Proaspăt urecheat de către ministrul Apelor şi Pădurilor, Ionuţ Deneş, că nu ar fi finalizat exproprierea terenurilor pentru a finaliza lucrările de deviere a albiei Someșului Mic, a căror finalizare ar permite operarea de avioane transatlantice de pe Aeroportul Internațional Avram Iancu, preşedintele CJ Cluj zice că, dimpotrivă, s-a expropriat tot ce era de expropriat şi că impedimentul în calea realizării lucrării sunt banii. Că a primit prea puţini. Că, „în ceea ce privește demararea lucrărilor la tronsoanele II, III și IV, Ministerul Apelor și Pădurilor a alocat în 2019, după repetate amânări, doar 3 milioane de lei pentru devierea râului Someșul Mic. Din acești bani, constructorul ar putea realiza doar circa 100 de metri de amenajare a malurilor, dintr-un total de aproximativ 4.750 de metri cât măsoară lungimea celor trei tronsoane.”

Dacă punem mâna pe Abac şi calculăm, reiese că pentru cei 4,75 kilometri de Someş Mic strămutat şi amenajat ar trebui să plătim 142,5 milioane de lei, adică 30 de milioane de lei pe kilometru (aproximativ 6,5 milioane de euro).

Mno, or fi ştiind oamenii aceia de la CJ ceva. În fond, pentru tronsoanele de autostrăzi, drumuri expres, poduri şi reabilitări de drumuri naţionale licitate în anul trecut s-au estimat costuri cuprinse între 1,2 şi 18,8 milioane de euro pe kilometru. Iar Metroul lui Naşu’ Boc costă 100 de milioane de euro pe kilometru.

Deh, fiecare cu preţul lui pe kilometru, chit că nu se face centură, ci amenajare de mal de râu.

Şi acum să facem un salt în timp, în anul 2016, an în care Alin Tişe se lăuda că are o strategie în ceea ce priveşte dezvoltarea aeroportului prin asocierea cu Administraţia Bazinală de Apă Someş Tisa pentru a “grăbi” devierea Someşului în vederea prelungirii pistei. Ţinta celor două instituţii era să devieze 4 kilometri din Someş în următorii 5 ani, proiect care ar fi trebuit finalizat încă de anul trecut. Şi după ce, cu câteva luni mai înainte declarase că “prelungirea noii piste încă nu e de actualitate”.

“Acest aeroport, aşa cum este el, rezistă din punct de vedere al traficului, face faţă în perspectiva a 2,3, 5,7 ani. Nu avem presiunea de a prelungi pista mâine pentru că aşa cum este ea mai puţin zborurile transcontinentale nu se pot realiza. Prelungirea pistei va fi gata în următorii 5 ani”.

Devierea Someşului trebuia să fie gata în septembrie 2015

Io-te că au trecut anii şi devierea nu s-a realizat.

ŞI AR FI BINE SĂ CITIŢI ACEST MATERIAL DIN 2014, SĂ ÎNŢELEGEŢI CUM SE MINTE PE BANI PUBLICI, INDIFERENT DE CINE CONDUCE ŞI CE CULOARE POLITICĂ ARE: 25 milioane de euro pentru devierea a 7,3 kilometri din cursul Somesului Mic

În schimb, săpând prin istoria recentă a afacerii, vedem că CJ Cluj a aprobat, încă din 2011, declanşarea procedurilor de expropriere a imobilelor proprietate privată situate pe amplasamentul lucrării de utilitate publică „Aeroportul Internaţional Cluj-Napoca-Pista de decolare - aterizare 3500 m”, situate pe raza localităţilor Cluj-Napoca şi Apahida. Numai că, pentru etapa a II-a a lucrărilor de deviere a Someşului nu se afişase, 5 ani mai târziu, nici măcar lista cu imobilele care urmează a fi expropriate. În schimb pentru exproprierea terenurilor, în 2013, s-a declanşat un întreg scandal legat de suma pe care proprietarii  terenurilor au primit-o ca şi despăgubire pentru realizarea pistei de 2100 metri. Atunci, pentru cele 93 de parcele situate pe raza municipiului Cluj-Napoca a fost stabilit preţul de 68,70 lei/mp pentru intravilan arabil şi 8,80 lei/mp în cazul în care terenul e extravilan arabil, iar pentru parcela aflată în extravilanul comunei Apahida a fost stabilită o valoare de 0,40 lei/mp.

Potrivit unui comunicat de presă al Administraţiei Bazinale de Apă Someş Tisa din februarie 2015 despre stadiul implementării proiectului “amenjarea râului Someşului Mic în municipiul Cluj-Napoca”, lucrările de amenajare şi consolidarea malurilor Someşului Mic se făceau pe o lungime de 4,10 kilometri. Azi s-au multiplicat cu 650 de metri...

“Proiectul are o valoare de 56.661.962 lei din care 90% reprezintă finanţarea nerambursabilă din Fondul de Coeziune prin Programul Operaţional Sectorial Mediu şi 10% finanţare din bugetul de stat. Stadiul fizic realizat este de63,20%. Termenul de finalizare a proiectului conform contractului de finanţare este 14 septembrie 2015”, se arată în documentul citat.

De asemenea, să ne amintim faptul că, în 2013, Consiliul Judeţean Cluj finaliza lucrările de construire a noii piste de decolare-aterizare de 2100 metri. Lucrările de construire la noua pistă demaraseră  în luna noiembrie 2011, executant fiind asocierea SCC Napoca SA  - SC ICCO SYSTEMS SRL – SC GEO ARC SRL. Valoarea iniţială a contractului a fost de 137.808.522 de lei, costurile finale ridicându-se la 166.427.278 lei.

Tot atunci a existat o întreagă tevatură legată de prelungirea pistei la 3500 de metri, autorităţile declarând că prelungirea va fi afectată de centura Vâlcele-Apahida, la capătul pistei existând o porţiune care ar putea obtura zborurile avioanelor.

Deci, CINE DEZINFORMEAZĂ CU NERUŞINARE: mass media sau cei care uită de la mână până la gură ce au făcut şi dres în ultimii ani?

Adauga comentariu