Alimentele sanatoase pentru inima

Efectul alimentelor asupra sanatatii inimii noastre nu este determinat doar de continutul nutritional al alimentelor, ci si de felul in care sunt preparate. Metodele de preparare a mancarii si retetele folosite au un impact special asupra continutului de grasimi din regimul alimentar. Va poate lua ceva timp pana ajungeti sa gatiti mereu “sanatos pentru inima”, dar cu ajutorul imaginatiei si al selectiei atente a ingredientelor, va puteti oferi dvs. si familiei alternative extrem de gustoase.

 

Alimente si tehnici gastronomice nepermise:
-    Nu folositi lapte gras sau smantana cand gatiti.
-    Nu adaugati unt la legume fierte sau oparite.
-    Nu faceti din carnea rosie componenta principala a mesei.
-    Nu folositi retete care contin cantitati mari de branza.
-    Nu consumati prea des mancaruri semi sau gata preparate. Ele contin adesea sare si zahar “ascunse”.
-    Nu serviti produse de patiserie si biscuiti care contin adesea foarte multe grasimi.
-    Nu alegeti carnea grasa sau produse grase pe baza de carne, cum ar fi carnatii si salamul.
-    Nu cumparati / consumati carne muiata in untura, care adesea e infiltrata cu grasime.
-    Nu prajiti alimentele.
-    Nu adaugati mult ulei sau untura cand gatiti.
-    Nu folositi salate / maioneze bogate in grasimi.
-    Prajirea in untura adauga multe grasimi daunatoare alimentelor pe care le consumati.
-    Pestele prajit este bogat in grasimi, dar crusta (faina si ou) formata a adaugat grasimi periculoase.
-    Cartofii prajiti absorb multa grasime in timpul prepararii.
-    Painea alba cu un strat gros de unt adauga grasimi la cele deja existente…

 

Alimente si tehnici gastronomice permise:
-    Inlocuiti laptele gras cu laptele degresat in toate retetele.
-    Inlocuiti smantana cu smantana fara grasimi sau iaurt fara grasimi.
-    Amestecati jumatate de cantitate de maioneza cu tot atat iaurt fara grasimi. Acest amestec poate fi folosit la ornarea salatelor de cartofi si a altor salate. Maioneza din sandvisuri poate fi inlocuita cu mustar.
-    Alegeti in locul branzeturilor pline de grasimi altele, sarace in grasimi;
-    Reduceti cantitatea de sare pe care o adaugati in fiecare reteta.
-    Prajiti usor legumele in suc propriu sau vin, in loc de unt sau ulei.
-    Serviti portii mai mici de produse bogate in grasimi, cum ar fi carnea si lactatele si cresteti portiile de produse sarace in grasimi, cum ar fi legumele, cartofii fierti, pastele de faina integrala si orezul brun.
-    Inlocuiti produsele de patiserie cu cele cu crema de fructe proaspete.
-    Reduceti cantitatea de untura si ulei cand gatiti.
-    Alegeti bucati de carne fara grasime si indepartati si grasimea ramasa inainte s-o gatiti.
-    Indepartati pielea de pe carnea de pasare, inainte sa o gatiti.
-    Prajiti, frigeti pe gratar sau fierbeti la foc inabusit carnea sau pestele.
-    Raciti carnea si supele, astfel ca grasimea sa se ridice deasupra si sa se solidifice, pentru a fi usor indepartata.
-    Folositi vase care necesita pentru prepararea mancarii putin ulei sau untura.
-    Folositi sosuri pentru salate fara grasimi sau sarace in grasimi, cum ar fi otetul, sucul de lamaie sau iaurtul.
-    Fierbeti legumele la foc inabusit, deoarece astfel isi pastreaza o mare parte din vitamine si minerale.
-    Cartofii fierti sunt o sursa importanta de carbohidrati, fara sa adauge grasimi corpului.
-    Pestele fiert la foc mic este sarac in grasimi, dar bogat in nutrienti…

Adauga comentariu