Focus

Aeroportul Cluj riscă să piardă destinații și companii aeriene dacă nu se extinde pista

Prelungirea pistei Aeroportului Internațional Avram Iancu Cluj-Napoca de la 2.100 m la 3.500 m nu este nici acum un obiectiv prioritar pentru Consiliul Județean Cluj, deși aeroportul va pierde noi destinații și companii aeriene dacă nu se extinde pista.

Despre prelungirea pistei se vorbește de ani de zile și tot de atâția ani nu se face nimic. Ba că nu este un obiectiv prioritar, ba că nu se poate devia Someșul, ba că nu sunt bani. David Ciceo, directorul Aeroportului Internațional Avram Iancu Cluj-Napoca a declarat că se vor pierde companii aeriene și destinații noi dacă nu se vor face lucrările de extindere a pistei.

“Majoritatea companiilor aeriene deja trec la avioane Airbus 321, care poate să opereze la capacitate maximă cu 230 de pasageri, iar pe pista noastră doar cu 190. Capacitatea portantă este suficientă, dar este vorba despre lungimea pistei. Aceasta înseamnă că vom avea un  mare dezavantaj dacă nu extindem pista față de aeroporturile competitoare și s-ar putea să pierdem destinații, companii aeriene. Noi sperăm că vom merge în continuare cu devierea Someșului, cu extinderea pistei, locurile de parcare. O altă prioritate este un nou terminal de pasageri, iar în ceea ce privește partea existentă de terminal, în aproximativ două luni vom avea două noi porți de îmbarcare la etaj. Este o aglomerație destul de mare la plecări externe”, a declarat David Ciceo, miercuri seara, la emisiunea In Vizor de la NCN.

În urmă cu doi ani, președintele Consiliului Județean, Alin Tișe declara că aeroportul rezistă în condițiile actuale și că abia în doi-trei ani se va termina mutarea Someșului. Au trecut doi ani și Someșul este tot în același loc.

“Pelungirea noii piste încă nu e de actualitate pentru că în primul rând trebuie să ne lămurim când termină Apele Române devierea Someşului. Acolo există lucrări făcute înspre Cluj-Napoca, mai există o bucată de lucrări înspre Apahida şi a mai rămas porţiunea de mijloc care nu o poate face decât Ministerul Mediului din resurse bugetare guvernamentale. Am făcut o strategie în ceea ce priveşte prelungirea pistei, jumătate o putem acoperi din resursele proprii ale aeroportului, cei de acolo şi-au făcut o calculaţie bugetară şi aeroportul va putea să suporte jumătate din cei 1200 de metri cât a mai rămas şi jumătate va trebui suportată din bugetul judeţului. În 2-3 ani se va termina mutarea Someşului şi vom putea acoperi aceste costuri. Acest aeroport, aşa cum este el, rezistă din punct de vedere al traficului, face faţă în perspectiva a 2,3, 5,7 ani. Nu avem presiunea de a prelungi pista mâine pentru că aşa cum este ea mai puţin zborurile transcontinentale nu se pot realiza. Prelungirea pistei va fi gata în următorii 5 ani”, declara Tişe, în 2016.

Dacă nu se face nimic pentru extinderea pistei, conducerea Consiliului Județean Cluj a făcut totuși ceva pentru aeroport – a tăiat din buget, în ciuda faptului că este singura companie a forului județean pe profit foarte mare. Mai multe despre acest subiect: AICI.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *