Aeroportul Cluj nu are compartiment pentru persoane cu dizabilități, dar înființarea acestuia nu este o prioritate pentru Consiliului Județean. În schimb, se pompează bani în firme falimentare

Războiul dintre Alin Tișe, președintele Consiliului Județean Cluj și David Ciceo, directorul Aeroportului Internațional Avram Iancu Cluj-Napoca nu mai este niciun secret pentru nimeni. Cei doi își dau lovituri sub centură, în mod public, fără nicio jenă. După ce la aprobarea bugetului județului, în luna februarie, bugetul aeroportului a fost redus cu 500.000 lei, acum, șeful forului județean amână cât poate de mult aprobarea organigramei noi propusă de conducerea aeroportului. Deși consilierii județeni au cerut o ședință extraordinară așa cum s-a întâmplat în cazul majorării capitalului societății Drumuri și Poduri Județene, Tișe a răbufnit printr-o ieșire nervoasă la ultima ședință ordinară.

Mai mulți consilieri județeni i-au solicitat lui Alin Tișe aprobarea noii organigrame a Aeroportului Internațional Avram Iancu Cluj-Napoca, în condițiile în care conducerea aeroportului propune înființarea compartimentului de asistență de pasageri cu mobilitate redusă, cerut de normele europene. Tișe pare prea puțin interesat de această problem și consideră că nu este o urgență. Cea mai profitabilă societate a Consiliului Județean Cluj este tratată aproape cu indiferență de către Alin Tișe doar pentru că el are un război cu David Ciceo. În schimb, pentru societăți care merg pe pierdere de ani de zile, se convoacă ședințe extraordinare și se pompează milioane de euro pentru aducerea acestora pe linia de plutire, cum este de exemplu cazul Drumuri și Poduri Județene.

Când consilierul județean Remus Lăpușan i-a sugerat lui Alin Tișe să aprobe cât mai repede organigrama nouă a aeroportului, acesta din urmă a explodat pur și simplu.

“Întrebarea e de ce nu ne trimite ce am cerut de trei luni? Nu vă deranjează lucrul ăsta că face ceva pe noi? Doar nu o să răspundem noi în locul lui, ce este legat de mâini și de pix? De ce nu ne răspunde la adresele noastre de trei luni? Noi o să intrăm normal, o să aprobăm ce e de aprobat după ce analizăm, nu are nimeni nimic cu aeroportul, să facă profit și să trăiască fericiți, noi să ne bucurăm și să susținem dezvoltarea județului. Aici nu vorbim de persoane, vorbim de instituții, tocmai de aceea ar trebui să răspundă la adresele instituțiilor. Acest stil securist de a tot trimite adrese, mesaje la toată lumea....O să intre la următoarea ședință, fără niciun fel problemă, după ce voi analiza eu și tot aparatul. Nu pot promova un proiect de hotărâre până nu mi-l însușesc pentru că dacă am vota așa atunci nu ar mai fi nevoie de mine. Când îmi înșusesc proiectul îl propun”, a comentat Tișe.

A urmat consilierul județean Laura Chiorean. Și ea a insistat, cu argumente pertinente. A și subliniat faptul că orgoliile ar trebui lăsate la o parte.

“Fac un apel la dumneavoastră pentru că se impune cât mai repede aprobarea acestei organigrame cât mai repede întrucât se impune respectarea unor standarde de securitate pentru protejarea activității de securitate civilă și e nevoie de un termen de câteva luni pentru pregătirile noilor angajați în domeniul securității aeroportuare. Să aveți în vedere faptul că într-un an am observat o creștere a traficului aerian cu peste 47%, o creștere a numărului de pasageri cu 22%. Mi se pare că cel puțin câteva dintre propunerile lor sunt absolute obligatoriu de luat în considerare și anume, înființarea compartimentului de asistență de pasageri cu mobilitate redusă, care în momentul acesta nu există. Ei propun 5 posturi de agenți transportatori, vă aduc la cunoștință faptul că regulamentul european privind transportul persoanelor cu handicap și a persoanelor cu mobilitate redusă pe calea aerului sunt absolut obligatorii. Haideți să lăsăm orgoliile la o parte și să lăsăm instituțiile să funcționeze la capacitatea lor maximă. Să luăm o decizie cât se poate de repede, într-o ședință extraordinară, așa cum am făcut și la Drumuri și Poduri”, a afirmat Chiorean.

Tișe în loc să îi răspundă la solicitare și să poarte o discuție pe această temă, a vorbit timp de aproape 15 minute despre sinecuriștii PSD-iști de la conducerea instituțiilor și să arunce vina pe alții pentru problema levigatului de la Pata Rât.

Citește și:

Isteriile lui Tișe la ședința de Consiliu Județean: sinecuriștii politici din PSD sunt vinovați de dezastrul de la Pata Rât. "Nu v-am văzut să vă smulgeți părul de pe cap, care mai aveți!", “Păi, eu am adus de acasă levigatul?”

Comentarii

Păunel mo

02.05.2018 14:23

Mo. La haeroport le aduce cărucioare pentru persoanele cu andicap?E de fer sculele? 

S. A.S.

02.05.2018 15:33

Întâmplarea face ca să fiu eu însumi direct interesat de subiect, având un ușor handicap al picioarelor. Astfel mă deplasez cu o oarecare dificultate și urc de asemenea cu dificultate scările.Astfel, am călătorit cu avionul pe ruta Cluj-Timișoara și retur cu Blue Air in luna mai 2017.Am urcat singur scara de la nivelul solului până în avion fără ajutor, ceea de a necesitat un timp îndelungat, timp în care ceilalți pasageri au așteptat în sală terminarea procedurii. cu un efort deosebit din partea  mea.Cu această ocazie, am aflat de la personalul aeroportului din Cluj că există  in lume un utilaj motorizat, cu un lift specializat în urcarea pasagerilor cu handicap de la nivelul solului până la avion.Mi s-a spus că achiziționarea unui asemenea aparat depinde de decizia Consiliului Județean, cu o alocare adecvată de fonduri în acest scop, dar că Dl Tișe ar fi refuzat atunci când i s-a solicitat să aprobe această investiție.Presupun că la un milion de pasageri care utilizează acest aeroport, nu sunt doar eu singurul care are nevoie de el. Cu această ocazie, fac un apel pentru rezolvarea acestei probleme. 

Un cetatean

02.05.2018 15:57

S-o fi modificat legea si acum Aeroportul nu mai respecta cerintele? Sau cum de pana acum se putea fara acel departament si dintr-o data nu se mai poate?

Adauga comentariu