Administratorii de imobile din Floresti ii raspund lui Horia Sulea: “Nu asociatiile de locatari sunt vinovate pentru situatia Quatro Eco Salub!”

Resturile menajere ale comunei Floresti nu au mai fost ridicate de zile intregi, in unele zone chiar de cateva saptamani. Cetatenii au inceput sa se revolte prin intermediul retelelor de socializare, insa, pana in prezent, nu a fost intreprinsa nicio actiune de strada. La temperaturi de peste 30 de grade gunoaiele din Floresti se topesc la soare, degajand mirosuri pestilentiale. Primarul Horia Sulea, dupa ce initial a dezinformat populatia ca rampa de gunoi unde sunt transportate deseurile din comuna s-a inchis, motiv pentru care nu mai pot fi ridicate resturile menajere de la popualtie, a revenit si a aruncat pisica in ograda firmelor care administreaza imobilele, spunand ca acestea au datorii catre Quatro Eco Salub. Din aceasta cauza, firma nu poate sa isi onoreze facturile care Salprest Rampa. Nici acest lucru nu este intru totul adevarat. Ziar de Cluj a contactat cativa dintre administratorii de blocuri din Floresti, pentru a demonstra, inca o data, ca primarul liberal persista in a dezinforma publicul.

Firma S.C.Quatro Eco Saub a fost infiintata in 2009, in urma unui Proiect finantat prin programul Phare 2005, si deserveste comunele Floresti, Maguri Racatau, Gilau si Capusu Mare, in vederea colectarii deseurilor menajere. Quatro Eco Salub a fost somata de catre Salprest Rampa pentru neplata unei datorii de aproximativ  244.000 de lei. Nicidecum pentru ca rampa ar fi la capacitate maxima, asa cum a dezinformat Horia Sulea. 

“La mijlocul acestei luni, operatorul de servicii de salubritate, Quatro Eco Salub, a fost notificat de catre Salprest Rampa de suspendarea contractului care permitea operatorului depozitarea deseurilor in rampa agentului economic amintit. Acesta a motivat suspendarea contractului prin faptul ca rampa pe care o opereaza s-a umplut si nu mai poate primi noi transporturi. Transportul acestor deseuri menajere la rampe din alte judete cu autospecialele de colectare este imposibil avand in vedere ca aceste transporturi ar dura aproximativ 10 ore per autospeciala. Problema este una acuta, fiind similara la nivelul intregului judet, Clujul neavand in acest moment o rampa autorizata de depozitare a deseurilor menajere. Comuna Floresti are cel mai mult de suferit de pe urma acestei situatii”, a informat Horia Sulea.


In repetate randuri, primarul comunei Floresti a afirmat ca situatia financiara dezastruoasa a Quatro Eco Salub se datoreaza in buna parte asociatiilor de proprietari care nu isi onoreaza facturile pentru gunoiul menajer. In acest sens, Ziar de Cluj a contactat cativa dintre administratorii imobilelor din Floresti pentru a afla direct de la sursa de ce s-a ajuns in situatia ca florestenilor sa nu le fie ridicat gunoiul, desi isi platesc utilitatile cu constiinciozitate. Initial, colegii de la Ziua de Cluj au cerut un punct de vedere oficial reprezentantilor de la Salprest Rampa, care l-au contrazis pe primar.

"Reprezentantii Salprest Rampa au informat, pentru ZIUA de CLUJ, ca, daca cei de la firma de salubritate Quatro Eco Salub isi platesc datoria restanta, de circa 244.000 de lei, pot sa depoziteze in continuare deseurile menajere din Floresti si din celelalte localitati unde presteaza asemenea servicii, rampa fiind umpluta in procent de doar 15 % din capacitate", se mentioneaza in articolul publicat de reporterii Ziua de Cluj.

Doamna Elisei se ocupa de administrarea a 17 apartamente de pe strada Izvorului. Aceasta a afirmat ca, desi este cu facturile achitate la zi, firma Quatro Eco Salub nu si-a indeplinit programul de ridicare a gunoaielor. 

“Probabil ca sunt asociatii de proprietari sau firme care adminsitreaza imobile in Floresti si care au datorii la firma de salubritate. Dar sunt multe nereguli si acolo la firma de salubritate. Cel putin la mine la bloc suntem 17 apartamente si totul e platit la zi. Doar ultima factura o mai avem de platit. Suntem in iulie, avem de platit pe iunie, deci suntem in termen. Din cate stiu eu, ii cunosc pe administratorii din  toata zona Muzeul Apei. M-as mira sa nu fi platit la zi salubritatea. In contractul cu firma de salubritate, gunoiul trebuie ridicat de doua ori pe saptamana, dar nu l-au ridicat. Din ce am aflat eu, ei nu au platit groapa de gunoi, cu toate ca se fac incasari”, a afirmat doamna Elisei.

Un alt administrator de imobile in comuna Floresti este domnul Mocanu. Acesta se ocupa de administrarea a putin peste o mie de apartamente din zona strazilor Somesului, Avram Iancu si Eroilor. Potrivit afirmatiilor acestuia, firma nu poate fi considerata restanta la plata taxei de salubrizare. 

“Nu inteleg, ce inseamna neplata? Noi avem de platit pe luna mai, iar recent s-a emis factura pe luna iunie. In administrare avem, la ora actuala, o mie de apartamente. Nu pot afirma ca nu s-au ridicat gunoaiele. S-au ridicat, cu mici exceptii, cand nu le-au ridicat intotdeauna la timp, dar s-au ridicat gunoaiele din zona unde adminsitram noi imobilele. E vorba de strazile Somesului, Avram Iancu, Eroilor”, a afirmat administratorul Mocanu. 

Radu Persa se ocupa de administrarea a aproximativ 1.000 de locuinte. Acesta  nu considera ca principala cauza a incapacitatii de plata survenita la Quatro Eco Salub este ca urmare a neachitarii de catre asociatiile de prorpietari a ultimei facturi. Totodata, Persa spune ca locuitorii care platesc sunt desconsiderati de catre angajatii firmei de salubritate, deoarece, acestia din urma, nu si-au respectat orarul de ridicare al deseurilor nici atunci cand facturile emise au fost platite cu prioritate. Radu Persa a afirmat ca locatarii nemultumiti i-au pus gunoiul la usa, considerandu-l vinovat pentru ca  Quatro Eco Salub nu isi onoreaza contractul. 

“In ceea ce ne priveste pe noi, avem aproximativ o mie de apartamente si suntem cu cel mult o luna restanta la firma de salubritate. Nici macar atat, pentru ca, la unele asociatii, suntem la zi. De la cetateni noi incasam cheltuielile pe luna mai pana la mijlocul lunii iulie. Nu cred ca aceste facturi, asa-zis restante, sunt principala cauza care a dus la incapacitatea de plata a firmei Quatro Eco Salub. Ei, in primul rand, trebuie sa isi faca datoria macar la asociatiile la care suntem la zi cu facturile. Ei trebuie sa vina de doua ori pe saptamana si ei vin odata la doua saptamani sau la trei. Nu stiu ce probleme au dansii, dar tot timpul motiveaza ca nu au masini, ca nu sunt ale lor, ca le inchireaza. Nici tomberoane nu au de multe ori. Facem cerere de tomberoane si ne sunt aduse dupa trei luni. Noi practic contractele le avem semnate, ii platim, si oamenii nu au unde sa isi puna gunoiul. De la multe blocuri lumea pur si simplu  nu mai vrea sa plateasca taxa pentru gunoi, pentru ca nu le-a fost ridicat. Acum e a doua sau a treia oara cand nu se ridica gunoaiele.Ne-am trezit si cu pungi aduse de oameni la usa biroului nostru, desi noi nu avem nicio vina, iar lumea striga la noi ca sa rezolvam problema. Nu stiu ce se intampla cu firma asta.Speram sa se rezolve cumva, sau, daca nu, domnul primar sa incerce sa renunte la ei si sa aduca o alta firma, cum a fost inainte”, a declarat Radu Persa. 

Cosmin Todea, la randul sau, a dat in mare parte aceleasi explicatii cu privire la situatia incasarilor cheltuielilor de la populatie si pretentiile firmei de salubritate ca facturile emise catre asociatiile de proprietari sa fie platite cu prioritate. Todea a identificat principalele cauze care au determinat asa-zisa “criza a gunoaielor” din comuna Floresti. In opinia sa, exista mai multi factori care au dus ca firma de salubritate sa intre in incapacitate de plata fata de Salprest Rampa si sa nu mai ridice gunoaile de la populatie decat sporadic. 

“Din punctul meu de vedere, exista mai multe aspecte care au determinat aceasta criza a incapacitatii de plata a firmei Quatro Eco Salub fata de Salprest Rampa si, implicit, suspendarea contractului de depozitare. In primul rand, este diferenta de pret intre rampa de gunoi unde depoziteaza municipiul Cluj-Napoca. Acolo  pretul este de 77 lei+TVA pe tona stabilit prin hotarare de Consiliu Local, in timp ce la rampa administrata de Salprest, unde sunt transportate deseurile din Floresti, pretul de depozitare este aproape triplu, de 181 lei+TVA pe tona. Firma de salubritate nu reuseste sa plateasca numai depozitarea, ce sa mai vorbim de intretinerea masinilor, plata salariilor la oameni, plus consumabile. Cand ajung la rampa de gunoi, ei trebuie sa plateasca ce duc astazi. Ei ar trebui sa aiba, exact ca asociatiile de locatari, un fond de rulment de 300-400 de mii de lei, ca sa plateasca facturile si, dupa aceea, sa recupereze de la administratori. Cheltuielile pe luna iunie pot fi platite pana in 19 august. Pana in 19 august nu am cum sa ii platesc factura pe iunie in totalitate. O parte am platit-o, dar ei vor banii in 1 august si pe iulie ca, maine-poimaine, vor face factura pe iulie. Noi avem scadenta pana pe 15 octombrie la cheltuielile de pe luna iulie. In Floresti sunt, grosso modo, 40.000 de oameni. Cati dintre acestia au contract cu salubritatea, 25.000? De aici apare o diferenta de 15.000, care e si asta o problema. Problema majora ramane faptul ca depozitoarea la groapa de gunoi costa foarte mult. Cei de la Salprest fac selectia si apoi duc la Ordea si in Harghita. E diferenta asta enorma de pret, intre 77 si 181 de lei”, a afirmat Cosmin Todea.

 

Adauga comentariu