Adio benzi pentru transportul în comun pe Moților? Emil Boc: „E foarte complicat de implementat”

Crearea de benzi dedicate pentru transportul în comun și pe Calea Moților a fost doar o vorbă în vânt aruncată în văzduh de primarul Emil Boc din spatele unui microfon de la un post de radio local? Din 2017, primarul a tot vorbit despre acest proiect, dar în momentul în care ideea a ajuns la specialiști, situația s-a cam complicat. De aproape un an, Boc se codește când e întrebat dacă se mai fac aceste benzi dedicate.

Benzile pentru transportul în comun pe Calea Moților sunt dificil de realizat din cauza traficului de pe străzile colectoare. Potrivit conducerii Primăriei, studiul este în analiză la specialiști. Același lucru îl spunea însă și anul trecut. De cât timp au nevoie specialiștii să decidă dacă se pretează sau nu un astfel de proiect?

„Este în analiză la specialiști. Nu am primit încă raportul pentru că e foarte complicat de implementat. Acesta e răspunsul pe care îl primesc de la comisie pentru că sunt străzile colectoare spre Moților care sunt afectate foarte mult, iar o decizie luată pentru Moților se răsfrânge până pe Ferdinand sau până pe Horea sau celelalte străzi pentru că sunt străzile care intră și ies de pe Moților. Specialiștii spun că trebuie să le dăm timpul necesar ca să poată studia”, a declarat, ieri, Boc la un post de radio local.

În august 2018, spunea același lucru.

“Specialiștii mă amână în continuare și spun că până nu se lărgește la strada Mărginașă și la Fabrica de Bere nu își asumă responsabilitatea să îmi dea avizul. Așteaptă să îmi dea rezoluția cu privire la lărgirea de la Fabrica de Bere pentru că, spun ei, fără acea lărgire de acolo, practic nu se poate implementa banda dedicată pentru că implicațiile pentru strada Coșbuc și strada Eminescu sunt uriașe și nu se poate practic implementa banda dedicată pentru că totul se va sugruma la Fabrica de Bere. Am început cu viceprimarul Tarcea PUZ-ul pentru lărgirea și extinderea străzii Mărginașă, este în derulare. Eu încă insist să găsim soluții alternative, dar mi-au spus că ce câștigăm pe 800 de metri cât s-ar mai putea extinde de pe Memorandumului până la Eminescu ar fi prea puțin și cu consecințe prea grave pentru ce înseamnă perturbațiile de trafic. Am câștiga prea puțin în comparație cu problemele mari pe care le-ai crea. Aștept în continuare să primesc soluții. Asta e concluzia lor preliminară. Eu stau cu presiune pe ei pentru că apreciez că prioritizarea transportului în comun trebuie să fie una dintre soluțiile alternative pentru descongestionarea traficului”, spunea Emil Boc, în august 2018.

Realizarea benzilor dedicate pentru transportul în comun include și un sens giratoriu la centrul comercial Platinia. Pentru acest sens, este nevoie de exproprieri.

„Sensul giratoriu de la Platinia: sunt în proceduri de expropriere acum. S-a aprobat în ședință de Consiliu Local, se fac demersurile, se pregătește culoarul de expropriere, se lucrează potrivit prevederilor legale și aici nu depinde numai de noi pentru că sunt și alți actori implicați”, a mai spus Boc.

Adauga comentariu