Adaptarea dupa nastere

Indata ce prietenii si familia termina cu felicitarile, veti realiza ca, de acum inainte, daca doriti sa faceti si altceva in afara de a ingriji copilul, va trebui sa va planificati cu mare atentie timpul. Veti invata cum sa faceti doua lucruri in acelasi timp si cum sa incepeti un nou stil de viata. S-ar putea sa dureze 2-3 saptamani pana sa va obisnuiti cu ritmul de viata a copilului. Dar, odata ce veti sti la ce ora se trezeste, cat doarme in timpul zilei si la ce ora sa-l culcati seara, veti putea aranja mai bine treburile zilnice. De asemenea, veti observa acele momente ale zilei cand va simtiti foarte obosita si momentele in care aveti timp liber ca sa faceti altceva, de exemplu exercitii.

 

 

Stabiliti prioritatile. Nu incercati sa intretineti locuinta ca si inainte. Daca intotdeauna ati fost mandra de aspectul casei dvs., acum va fi mai greu. Insistand asupra acestui aspect, veti fi mai extenuata. Totdeauna va fi cateceva de spalat si curatat, asa ca mai bine nu insistati. Este o batalie dinainte pierduta. Acceptati haosul ca pe un fenomen temporar, care nu are importanta. Ceea ce conteaza este o viata de calitate.

 

 

Va trebui sa faceti unele compromisuri – nu doar in legatura cu dezordinea. Poate va va ingrijora faptul ca nu mai aveti timp sa va ingrijiti unghiile sau sa mergeti mai des pe la coafor, ca inainte. Si veti gandi ca acesta este motivul pentru care partenerul nu se simte atras de dvs., sau chiar veti crede ca nu veti mai fi niciodata impreuna ca inainte, ca veti discuta doar despre copil. Poate ca va doriti cu disperare sa lucrati din nou. Sau poate ca veti fi geloasa pe stilul de viata al prietenilor care nu au grija copiilor. Si toate aceste sentimente negative va vor crea impresia ca nu sunteti o mama buna.

 

 

Tineti minte ca, pentru majoritatea femeilor, maternitatea inseamna schimbare, iar schimbarea poate fi dificila. Nu aveti nici un motiv sa nu fiti la curent cu evenimentele, doar pentru ca nu aveti timp sa cititi ziarele, sa va uitati la televizor sau sa navigati pe Internet. In schimb, puteti asculta radioul. Aveti suficient timp pentru aceasta cand dereticati. Ascultati muzica, piese de teatru, imprumutati casete cu povestiri. Sau chiar ati putea invata o limba straina cu ajutorul casetelor audio.

 

 

Stiti ca nu puteti parasi copilul, si totusi, o mica plimbare din cand in cand mareste placerea revederii. Deci, profitati de cei care se ofera sa ingrijeasca copilul: mama, soacra, prieteni, vecini sau partenerul. Plimbati-va, faceti cumparaturi, mergeti la sedinta de masaj, la un film, toate acestea va tin conectata cu lumea inconjuratoare.

 

 

S-au facut numeroase studii asupra efectelor benefice ale activitatii fizice regulate. Studiile arata ca, daca sunteti deprimata si incepeti sa faceti exercitii, afectiunea va fi mult ameliorata decat daca nu faceti exercitii. Exercitiile reduc tensiunea, oboseala, agresiunea si depresia si creeaza o stare de bine, ceea ce este extrem de important dupa nastere, cand multe femei se simt extenuate si deprimate din cauza solicitarii continue date de maternitate.

 

 

Prin exercitii, veti aduce amuzament in viata dvs., va desprindeti de grijile cotidiene, va eliberati de probleme. De obicei, sunt efectuate in afara casei, deci veti iesi la aer, sau le faceti impreuna cu prietenele la o sala de gimnastica.

 

 

Tineti legatura cu parintii de la cursurile prenatale si alaturati-va unui grup de mame cu copii – nu va izolati. Impartasiti experienta maternitatii – va veti simti minunat. Aranjati cate o intalnire la o cafea sau pentru un schimb de hainute. Unele grupuri de mame cu copii merg impreuna la piscina. Sau poate puteti angaja un instructor de yoga sau un antrenor personal, care sa vina la una din voi acasa si sa faceti antrenament in grup.

 

 

Incercati sa va bucurati de noul stil de viata. Abandonati ceea ce nu este important, ocupati-va de ceea ce este. Faceti cat mai multe schimbari. Si cautati sa va indepliniti obiectivele.

 

 


Adauga comentariu