In vizor

Acuzații grave la adresa UMF Cluj: ”Șpagă”, grile greșite la admitere și bătaie de joc. Ministerul Educației ȘTIE!

Admitere la UMF este cea mai grea admitere la o facultate de medicină din România. În fiecare an, candidații susțin că întrebările sunt foarte dificile și diferite de cele din carte. Viitorii studenți se pregătesc înainte cu cel puțin 2 ani pentru a reuși să promoveze examenul de admitere la UMF, lucru ce implică o investite semnificativă.

Înainte de simularea de admitere care a avut loc în data de 13.04.2019, un grup de părinți ai căror copii vor participa la Concursul de Admitere de la UMF Cluj-Napoca, sesiunea iulie 2019, au sesizat Ministerului Educației anumite situații care se perpetuează de ani de zile.

Părinții susțin că subiectele sunt o bătaie de joc la adresa copiilor, a profesorilor și a părinților. Mai mult, aceștia susțin că viitorii studenți sunt terorizați deoarece în liceele din România elevii nu sunt familiarizați cu asemenea tip de subiecte, nu sunt învățați cum trebuie rezolvate aceste grile, grile de sinteză – cu întrebări scoase din context și cu formulări neclare.

„Înțelegem termenul de „autonomie universitară”, în niciun caz nu înseamnă a umilii candidații cu atât mai mult cu cât această instituție se subordonează Ministerului Educației, este finanțată de la Minister, deci trebuie să respecte anumite reguli de elaborare a subiectelor de admitere. Elaborarea subiectelor de admitere la UMF Cluj-Napoca, este o bătaie de joc la adresa candidaților, a părinților candidaților, a profesorilor din liceele de unde provin candidații, încurajând orele private cu cadrele din universitate, deoarece modul în care sunt formulate grilele (gramatical, acorduri, corectitudine, întrebări neclare cu cuvinte scoase din contex din manualele din bibliografie), nu le permit candidaților care nu au posibilități financiare pentru ore private, să facă față acestui concurs de admitere. Candidații sunt terorizați, deoarece în liceele din România elevii nu sunt familiarizați cu asemenea tip de subiecte, nu sunt învățați cum trebuie rezolvate aceste grile, grile de sinteză – cu întrebări scoase din context, cu formulări neclare. Dar timp de 6 ani, ce vor face acești studenți, dacă până nici nu au intrat trebuie să știe totul? Poate ar trebui evaluate (psihiatric, psihologic și pedagogic) și aceste cadre didactice, pentru că ceea ce se întâmplă nu este o situație de normalitate, distrugând psihic atâția copii… Sau se încurajează orele private pe bani grei??? Păcat că se pierd atâția copii care ar putea fii doctori adevărați, nu spăgari… Mai mult, în anii trecuți din dorința de a se întrece în elaborarea unor grile cât mai neclare și incerte, pe care nici cei care le-au elaborat nu știu să le rezolve, au reușit marea performanță, în cadrul Concursului de Admitere să se prezinte cu 4 întrebări greșite… Oare este o situație de normalitate? Ne batem joc de generații de tineri care oricum sunt debusolați? Oare această comisie de elaborare a subiectelor pentru Concursul de admitere la UMF Cluj-Napoca sunt inumani, rupți total de realitatea din licee? De asemenea in această perioadă se desfășoară cursuri de pregătire, cursuri organizate de UMF Cluj-Napoca. În cadrul acestor ore le-au spus viitorilor candidați că „este posibil să primească la concurs grile greșite, dar nicio problemă, se contestă grila” – este o situație corectă și demnă față de candidați? La alte Universități din România de ce se poate altfel, cu subiecte clare, concise, fără greșeli, fără interpretări, elaborate având în vedere programa școlară? Doamna Ministru, avem rugămintea de a interveni, cât mai urgent și a găsi o cale de soluționare a acestei situații de la UMF Cluj-Napoca, cu toate că se știe ca dl rector este susținător al PSD-ului. În așteptarea unei rezolvări favorabile a acestei situații, care vizează viitorul copiilor noștri și a sistemului de sănătate Vă mulțumim!”, se arată în textul unui memoriu adresat Ministrului Învățământului.

În urma memoriului, Ministerul Educației a transmis Universității de Medicină și Farmacie „luliu Hațieganu” din Cluj-Napoca aspectele semnalate de grupul de părinți. Aparent, UMF s-a spălat pe mâini cu cerințele părinților. În urma simulării de admitere, unde s-au înscris peste 1000 de candidați, iar majoritatea dintre ei se pregătesc de cel puțin 2 ani, rata de promovabilitate a fost de 10-15%. Subiectele de la simulare au conținut grile greșite ca în anii trecuți, termeni care nu se regăsesc în carte și întrebări pe care nici cadrele didactice nu sunt în stare să le rezolve.

Revenim cu un punct de vedere din partea UMF Cluj-Napoca

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *