Accesul pe Podul Porțelanului este blocat. Lucrările de modernizare vor dura cel puțin 12 luni

După amânări nesfârșite, unul dintre cele mai înguste poduri din municipiu intră în faza propriu-zisă de modernizare. Astfel, începând de miercuri, 3 aprilie 2019, podul Porțelanului se închide circulației, în vederea continuării lucrărilor demarate și pentru siguranța traficului din zonă. Termenul de execuție a lucrărilor este de 12 luni.

Traficul pietonal va fi deviat pe puntea amenajată peste estacada existentă. În ceea ce privește traficul rutier, acesta va fi deviat pe următoarele trasee:

- partea nordică: – Piața 1 Mai – strada Câmpul Pâinii – strada Bulgarilor – strada Fabricii – B-dul Muncii (pentru trafic greu) și traseul strada Paris – strada București și strada Paris – strada Răsăritului (pentru traficul ușor);

- partea sudică  – se va putea circula pe traseele strada Nădășel – strada Oașului sau strada Alexandru Sahia – cartierul Iris.

Încă din decembrie anul trecut, municipalitatea anunța că singurele piedici cu care se confrunta în acest sens vizau rețeaua de gaz și cea de electricitate. 

„Podul va avea două benzi de circulaţie, va avea piste pentru biciclete, va avea spaţiu pietonal, va fi suprailuminat, deci practic va asigura o fluenţă mult mai bună a traficului din întreaga zonă. Lucrările vor începe în primăvară, va fi organizarea de şantier, depindem foarte mult de cum reuşi să finalizeze lucrările cei de la gaz şi cei de la Electrica. După ce vor fi finalizate aceste lucrări, vom putea avansa nişte termene. Acolo este o conductă de gaz mare şi discutăm şi despre nişte transformatoare şi linii de 100 kilovolţi pe care le are Electrica în zonă”, declara viceprimarul Dan Tarcea anul trecut.

Costul lucrărilor este de 1,5 milioane euro, iar podul va avea 62 de metri, cu trei deschideri, de 8,76 metri +35,94 metri + 8,76 metri. Zidurile întoarse ale culeelor vor avea 4,22 metri; acesta va asigura circulația pe două benzi cu lățimea de 7,8 metri carosabil. Trotuarele vor fi de 1,2 metri lățime pe ambele laturi ale podului. Se va amenaja şi o pistă pentru biciclete. Lățimea totală va fi de 10,8 metri.

Modernizarea podul Porțelanului este promisă de ani de zile. Lucrările ar fi trebuit să înceapă odată cu cele ale podului Fabricii, dar din cauza unei contestații, totul a fost amânat. Podul ar urma să aibă două benzi și ar ajuta la decongestionarea traficului din zonă. Până una alta, a fost montat un semafor, care mai mult încurcă circulația decât să ajute. 

Inițial lucrările au fost estimate la 1,4 milioane euro, apoi au scăzut la aproximativ 1,1 milioane euro, iar în vară au crescut la 1,5 milioane euro. 

Rămâne de văzut dacă lucrările de modernizare se vor încheia conform termenului prevăzut, adică de 12 luni, și nu vor repeta scenariul de la Podul Traian, unde lucrările au fost finalizate cu o întârziere de 6 luni.
 

Adauga comentariu