In vizor

Abuzurile de la Liceul Pentru Deficienți de Auz se extind și asupra părinților. Sunt obligați să semneze fără să știe ce semnează

După incidentul de duminică seară, de la Liceul Tehnologic Special Pentru Deficienți de Auz Cluj-Napoca, în care o elevă de clasa a VII-a a fost abuzată de către supraveghetoarea Eniko Gati, direcțiunea școlii luase primele măsuri. Astfel, elevii erau obligați să semneze un document  prin care își luau angajamentul că nu vor distribui imagini foto și video din interiorul școlii. Astăzi, părinții acestor copii sunt obligați să semneze alte asemenea hârtii, fără a beneficia de un interpret al limbajului mimico-gestual. Zoe Piontchevici, directorul liceului, susține că este vorba despre un ”chestionar de satisfacție”. Între timp, Asociația Națională a Surzilor din România (ANSR), filiala Tineret, a adresat o Scrisoare Deschisă către direcțiunea școlii, precum și către Inspectoratul Școlar Județean Cluj, prin care solicită demisia conducerii și a celor două supraveghetoare implicate în cazul de abuz, în caz contrar, aceștia susțin că vor recurge la un protest de amploare.

Mirela Cristiana Crișan, președintele Asociației “Voci Neauzite”, a semnalat astăzi o altă încercare a direcțiunii școlii de a obține semnături de la părinții elevilor, fără ca aceștia să fie informați cu privire la conținutul actelor semnate. Conform Mirelei Crișan, aceasta este o practică curentă în cadrul acestei școli:

”Un părinte a fost obligat să semneze câteva acte, era doar o profesoară prezentă, fără nici un interpret al limbajului mimico-gestual, iar acestuia i se indica precis unde să semneze, fără să fie înștiințat cu privire la continutul documentului.

Când am vrut să fotografiez acest act, angajații au recționat imediat și mi-au interzis să îl fac public.

Sub tot felul de pretexte, adeseori, direcțiunea școlii îi obligă pe părinți să semneze acte, despre conținutul cărora nu sunt informați în prealabil.

Părintele respectiv era pierdut și nu înțelegea ce semnează. De ce aceste acțiuni nu sunt făcute în comun, când sunt prezenți toți părinții?! În schimb, aceștia sunt chemați în mod individual și obligați să semneze hârtiuțe peste hârtiuțe, fără a ști cu adevărat ce conțin”, a declarat președintele Asociației “Voci Neauzite”.

Zoe Piontchevici, directorul Liceului Tehnologic Special Pentru Deficienți de Auz, susține că în acest caz a fost vorba despre semnarea unui chestionar privind gradul de satisfacție al părinților, formular al căror date sunt prelucrate de către ARACIP:

”Este vorba despre o Comisie care monitorizează activitatea conducerii, formată din membrii care nu sunt în Consiliul de Administrație și oferă la sfârșit de an câte un chestionar de satisfacție atât elevilor, cât și părinților. Aceste date se prelucrează și se trimit la ARACIP (Agenția Română de Asigurare a Calității în Învățământul Preuniversitar – n. red.)”.

Conform celor susținute de către Zoe Piontchievici, părinților cu deficiențe de auz le-a fost asigurat, de asemenea, un interpret al limbajului mimico-gestual:

”Bineînțeles, au la dispoziție și interpreți, doar că fiind un chestionar scris, ei pricep mai bine. Păi altfel nu semnează dacă nu știu ce este de fapt. De obicei se semnează în clasă, doar că în cazul de față, părintele nu a fost prezent inițial și a venit individual. Sunt chestionare care ne ajută pe noi. De exemplu, după chestionarul de acum doi ani, când au spus copiii că nu prea înțeleg, am făcut eforturi și am cumpărat televizoare în fiecare clasă și câte un laptop. Și orice cuvânt pe care nu-l înțeleg poate fi imediat vizualizat, iar pe laptop avem și limbajul mimico-gestual. Iar copiii pot să vadă cuvântul sau ceea ce nu înțeleg, în direct”.

Cu privire la celălalt document, pe care elevii au fost obligați să îl semneze imediat după incidentul în care a fost implicată supraveghetoarea Eniko Gati, prin care elevii își luau angajamentul de a nu fotografia/filma și distribui imagini din interiorul intituției de învățământ, Piontchevici a declarat că acesta este spre binele lor:

”Acel document a fost valabil și înainte. Noi numai informăm, le-am scris tot pe înțelesul lor, deoarece avem copii de la care nu avem acordul să fie fotografiați. Acești copii participă la diverse evenimente, sunt fotografiați, iar întrucât nu avem acordul lor, nu avem dreptul să îi fotografiem. Avem acordul fiecărui părinte și sunt părinți care nu vor ca copiii lor să fie fotografiați. Dar sunt copii care nu știu. Iată de ce am scris pe înțelesul lor, simplu, ce ar trebui să facă și ce nu”, a afirmat directorul liceului.

Între timp, ANSR filiala Tineret, a adresat o Scrisoare Deschisă atât către direcțiunea liceului, cât și către Inspectoratul Școlar Județean, prin care solicită demisia conducerii Liceului pentru Deficienți de Auz, precum și a celor două supraveghetoare implicate în cazul de abuz asupra elevei de clasa a VII-a. În caz contrar, aceștia susțin că vor organiza un protest de amploare.

CITEȘTE ȘIMăsuri represive împotriva copiilor, după ce au prezentat public cazul elevei bătute. DOCUMENT

Mărturisirea emoționantă a elevei abuzate: „Am luptat și am încercat să scap”. Inspectoratul Școlar a deschis o „anchetă”, iar DGASPC poate oferi doar „consiliere psihologică”. Oare va fi mușamalizat acest caz? 

Imagini EXCLUSIVE din școala „închisoare”: copii bătuți și mâncare cu furnici pentru elevii cu nevoi speciale de la Liceul Tehnologic Special pentru Deficienți de Auz FOTO și VIDEO

O elevă de la Liceul pentru Deficienți de Auz Cluj a fost bătută de pedagogă și amenințată cu moartea: “TE OMOR!, TE OMOR!”. Tinerii cazați la internat au fugit în stradă – FOTO și VIDEO

Micul univers închis al elevilor cu deficiențe de auz

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *