3 motive pentru care performantele web conteaza

Marketerii si brandurile imping limitele Internetului tot mai departe, pentru a crea noi experiente si modalitati de conectare. In timp ce facem acest lucru, gasim o provocare comuna - aceste noi descoperiri ne afecteaza site-urile web. Mai multe gadgeturi si dispozitive necesita mai multe resurse de retea si o infrastructura mai dezvolta  pentru a functiona corect.

Atunci cand experienta utilizatorului este deficitara, nu conteaza cat de „cool” este un website. Daca se incarca lent sau gresit pe tableta, smartphone sau computer, utilizatorii il vor ocoli.

Serviciul de gazduire web este unul din principalii factori pentru sporirea vitezei de incarcare si de crestere a  performantelor unui website, afisandu-l rapid pe toate dispozitivele de pe care este accesat. Investitia intr-un serviciu de gazduire potrivit este vitala, fiind punctul de pornire al oricarui proiect de constructie website. Pachetul optim de gazduire web trebuie sa detina toate caracteristicile de care website-ul dvs. are nevoie, alaturi de un suport tehnic disponibil non-stop. Cu toate acestea exista mai multi factori implicati.

1. Performantele web afecteaza traficul

Primul motiv pentru care performantele web sunt importante tine de retentia vizitatorilor pe site-ul dvs. web.

Viteza de incarcare a paginii este o masura a performantei web la care vizitatorii se pot raporta rapid. Cand utilizatorii intra pe website-ul dvs.  este important sa poata interactiona cu el - trebuie sa poata gasi rapid ceea ce cauta. E destul de simplu:

  • Daca detineti un blog, vizitatorii dvs. trebuie sa va poata citi postarile
  • Daca aveti un magazin online doriti sa transformati vizitatorii in cumparatori
  • Daca rulati un web site de socializare, doriti ca utilizatorii sa poata scrie postari, sa incarce fotografii si sa comenteze ceea ce alti utilizatori impartasesc

Indiferent de scopul site-ului dvs. web, performanta web va fi critica pentru a va ajuta sa il atingeti. Site-ul Pinterest si-a reconstruit paginile pentru o performanta imbunatatita si a inregistrat o reducere cu 40% a timpilor de incarcare. Drept urmare, traficul si crearea de noi conturi pe platforma a crescut cu 15%. Astfel, Pinterest a stimulat cresterea numarului utilizatorilor prin imbunatatirea performantei platformei sale. Performanta web are o relatie directa cu traficul web si implicarea utilizatorilor.

Enumeram mai jos cateva modificari tehnice pe care dvs. sau echipa dvs. web le puteti implementa pe site-ul dvs. pentru a imbunatati viteza de incarcare a paginii si performanta generala a website-ului:

  • Minimizarea HTML, JavaScript si CSS
  • Optimizarea imaginilor
  • Utilizarea memoriei cache a browserului

Daca doriti sa cresteti numarul de persoane care va viziteaza website-ul si sa mariti gradul lor de retentie, cercetati atent indicii performantei web si identificati oportunitati de imbunatatire.

Daca doriti sa vedeti in ce masura performantele site-ului dvs. se compara cu cele ale concurentilor dvs., incercati instrumentul Google Scorecard Tool. Rezultatele ar putea fi revelatoare, si cu siguranta merita analizate.

2. Performanta web are impact asupra conversiilor

Un al doilea motiv pentru care performantele web sunt importante este pentru ca au legatura cu cresterea numarului de conversii.

Rentabilitatea site-ului dvs. web este legata direct de numarul de clienti potentiali, vanzari sau conturi create pe care le genereaza pentru afacerea dvs. Instrumentul Google Impact Calculator va arata intr-o clipa cum imbunatatirea performantei site-ului dvs., chiar si incremental, ar putea avea un impact asupra veniturilor sale.

Exista multe optiuni pentru a creste conversiile pe site-ul dvs. web, oferind in acelasi timp o experienta satisfacatoare utilizatorilor care va viziteaza site-ul. Unele dintre acestea includ:

  • Adaugarea de apeluri la actiune (CTA - Call-To-Actions) pe fiecare pagina a site-ului dvs. web. Acestea pot fi butoane de apelare sau de tip call out in lateral
  • Actualizarea meniului principal. Faceti-l intuitiv pentru ca utilizatori sa gaseasca ceea ce cauta
  • Procese de checkout perfecte. Completarea automata a formularelor, salvarea informatiilor despre clienti pentru achizitii viitoare si limitarea campurilor formularului la cat mai putine numere, pot imbunatati experienta de cumparare pentru vizitatorii dvs.
  • Plasarea unui buton Call-To-Action (CTA) in portiunea de website vizibila in fereastra browserului (above the fold), pe fiecare pagina a website-ului, poate contribui la imbunatatirea conversiilor pe site-ul dvs.

Un dezvoltator web cu experienta va poate ajuta sa optimizati fiecare pagina a site-ului dvs. web pentru o experienta mai buna a utilizatorului, care, la randul sau, va crea mai multe conversii si profitabilitate pentru afacerea dvs.

3. Performantele web afecteaza experienta utilizatorului

Un al treilea (si probabil cel mai important) motiv pentru care performanta web conteaza este faptul ca implica experienta utilizatorului.

Browserele pe care le folosesc utilizatoriipentru a gasi website-ul dvs.  si dispozitivele de pe care il vizualizeaza influenteaza modul in care interactioneaza cu site-ul dvs. Modul in care este proiectat website-ul dvs. este esential pentru o experienta placuta (sau neplacuta) pe website-ul dvs.

Tipul afacerii dvs. va poate ajuta sa determinati unde ar trebui pus accentul in privinta experientei utilizatorilor. Ce anticipati ca  au nevoie clientii dvs. sau care sunt cele mai frecvente actiuni pe care acestia le realizeaza  website-ul dvs.? Cum puteti imbunatati aceasta experienta, facand-o mai rapida si mai usoara?

Punand intrebari despre modul in care clientii dvs. vor interactiona cu site-ul dvs. pentru a obtine produsele sau serviciile pe care le oferiti, va poate ajuta sa gasiti raspunsuri care sa imbunatateasca experienta utilizatorului. De exemplu:

  • Exista bariere lingvistice intre clientii dvs. si website-ul dvs.? Adaugarea mai multor optiuni de limba pe site-ul dvs. ar facilita lucrurile pentru clientii dvs.?
  • Exista procese complexe care ar putea fi simplificate?
  • Faceti fiecare interactiune a clientilor cu marca dvs. de pe website cat mai personala posibil? Puteti adauga chat, un numar de telefon proeminent si mai mult ajutor pentru clienti?
  • Pastrati informatiile utilizatorilor in siguranta? Le spuneti acest lucru pe site-ul dvs.? Le clarificati aceste aspecte?

Pe scurt, website-ul dvs. ar trebui sa fie conceput in functie de nevoile si dorintele publicului dvs. ideal. Pastrati-va clientii in centrul a tot ceea ce ganditi, spuneti si faceti cu website-ul dvs.  prin intrebari si solutii care va vor mentine pe drumul spre a oferi o experienta satisfacatoare pentru ei si profitabila pentru dvs.

De ce versiunea mobile-first a website-ului conteaza

Din punct de vedere al designului, dispozitivul mobil are un impact potential pozitiv asupra implicarii vizitatorilor si conversiilor.

Versiunea pentru mobil implica ceea ce sugereaza - proiectarea unui website pentru ecrane mobile. In martie 2018, Google a anuntat ca versiunea paginilor web luata in considerare si apreciata in ranking devine versiunea mobila.

V-ar surprinde sa stiti ca multe companii de azi nu au inca o versiune adaptata pentru mobil? In 2010 s-ar putea sa nu fi fost o problema, dar astazi oamenii acceseaza in mod covarsitor Internetul de pe smartphone-urile lor.

Un design mobile-first (nu mobile-friendly!) proiecteaza mai intai continutul website-ului pentru ecranele mobile. Dupa analiza functionalitatilor si detaliilor de proiectare, se trece la ajustarea designului pentru ecranele desktop. Astfel, oferi utilizatorilor o experienta uimitoare care arata grozav dar si functioneaza foarte bine.

Adauga comentariu