200.000 de mașini în Cluj-Napoca, și doar 38.000 de locuri de parcare. Tarcea: „Normal că mașinile ajung să fie parcate pe spațiile verzi și pe trotuare”

Viceprimarul Dan Tarcea recunoaște că numărul de mașini din Cluj-Napoca s-a dublat în ultimii 10 ani, ceea ce a condus inevitabil la o lipsă acută a locurilor de parcare. Potrivit viceprimarului, în Cluj-Napoca circulă aproximativ 200.000 de mașini, care se „luptă” pentru cele 38.000 de locuri de parcare. Acesta este motivul pentru care cartierele sunt sufocate de mașinile parcate pe spații verzi și pe trotuare.

Datele oficiale menționează că sunt peste 170.000 de autovehicule înmatriculate în Cluj-Napoca, dintre care 134.000 sunt autoturisme. Tarcea a declarat că numărul real al mașinilor din Cluj-Napoca este de fapt mult mai mare, ajungând aproape de 200.000.

„Discutăm de cel puțin 200.000 de mașini. De la an la an traficul din municipiul Cluj-Napoca a crescut. Față de 2010 avem o dublare a traficului. Pe strada Memorandumului în 2010 erau parcări și se circula bine, astăzi, cu toate că nu mai avem parcări, circulația se desfășoară cu dificultate. Avem 38.000 de locuri de parcare cu abonament, deci gândiți-vă că cele aproape 200.000 de mașini care sunt în municipiu trebuie parcate pe cele 38.000 de locuri. Toate blocurile care au fost construite în Cluj-Napoca înainte de 1990 au fost proiectate cu un loc de parcare la 10 apartamente, ori azi situația este diferită. Normal că mașinile ajung să fie parcate pe spațiile verzi și trotuare, pentru că blocurile nu au fost prevăzute cu subsoluri pentru mașini sau cu spații suficiente pentru mașini”, a declarat Tarcea la EBS Radio. 

În același timp, viceprimarul recunoaște că municipalitatea nu poate să interzică circulația mașinilor, tot ce poate să facă este să încurajeze folosirea mijloacelor de transport alternative. 

“Noi ca autoritate publică locală nu putem să le interzicem clujenilor să își cumpere mașină, de aceea nu putem să controlăm numărul de mașini pe care îl avem la nivelul municipiului Cluj-Napoca. În schimb, putem să venim cu politici în ceea ce privește descurajarea folosirii mașinii în municipiul Cluj-Napoca și una din aceste politici este încurajarea transportului în comun. Am făcut investiții mari în transportul în comun, este singura alternativă ca să avem un oraș mai puțin poluat, mai puțin aglomerat. Străzile pe care le avem nu fac față numărului de mașini și chiar dacă vom lărgi străzile din zona centrală ele în șase luni vor fi pline de mașini, pentru că se obișnuiește și se generează un automatism de a folosi mașina”, a spus viceprimarul Dan Tarcea. 

 

Adauga comentariu