În 20-20, toată lumea va dori să-și cumpere la Cluj apartamente cât mai aproape de gura de metrou

Într-o lume în care gândirea pozitivă este la mare modă, se găsesc întotdeauna destui naivi care să creadă chiar toate naivitățile, atâta timp cât acestea sunt ambalate suficient de sclipicios, încât să se muleze pe orgoliul de cocalar al mai puțin deșteptului.

Clujul este un bun exemplu pentru modul în care modelul de gândire pozitivă acționează și se transpune în realitate. Pozitivismul este, în esență, o formă extraordinară aplicată pe un fond ordinar, cu nimic ieșit din comun. Într-o lume însă în care forma este singura care contează, vorba bună e atâta de bună, că nici nu mai are nevoie de fapte!

Cea mai bună pildă de naivitate a la Cluj este metroul. Trăim într-un oraș construit pe un sol sub care nu știi niciodată ce găsești. Nisip, mâl, sare, amestec antropic, vestigii istorice, toate îți pun bețe în roate și îți cresc mult costurile atunci când vrei să fundezi construcții care necesită o fundație mai adâncă și mai serioasă.

La Cluj, un banal pod peste un râuleț nu a putut face Primăria pentru că, în lipsa unor studii geo serioase, o pungă de sare a oprit lucrările. Pe dealuri nu se poate construi fără lucrări scumpe de stabilizare a terenului, fiindcă solul o ia la vale. Oamenii de pe Horea s-au plâns că, după săpăturile pentru reabilitarea liniei de tramvai, le-au cam crăpat pivnițele.

Iar în aceste condiții, noi ne iluzionăm ca fraierii că se va săpa pe sub Cluj pentru o întreagă galerie de metrou? Și, dacă această imensitate chiar va începe, la un moment dat, într-un viitor foarte îndepărtat, chiar credeți că lucrările se vor desfășura fără accidente și dorelisme fatale, fără clădiri prăbușite în zonele cu excavații?!

Credeți, însă, și nu cercetați! Când Emil Boc vă vorbește la radio, ascultați-l orbește și surzește:

„Metroul este prevăzut din centrul Floreștiului, pe la Polus, Vivo cum se numește acum. Are 16 km și 16 stații, cam la un km va fi o stație. Se va opri la Podul Ira, iar de la Podul Ira metroul se va conecta cu calea ferată și vei putea merge până unde ai nevoie.”

„Pe termen lung nu este exclus ca la un moment dat inclusiv o linie de metrou să ajungă în Sopor, undeva în etapa a treia a proiectului, peste mulți ani de acum înainte. Axa principală va fi, evident, Mănăștur-IRA, dar după aceea vom avea în vedere aceste zone, pe orizontală.”

Și, fiindcă vă credeți primarul pe cuvânt, cuvânt cu cuvânt, doar e Bocul vostru și-l iubiți, atunci, vorba englezului: ”put your money where your mouth is!” Scoateți economiile de la ciorap, știți voi, banii aceia gri, câștigați din muncă cinstită, și cumpărați apartamente scumpe în cele mai bune zone ale Clujului, aproape de gurile de metrou, pe „coridorul magistral de pe axa vest-centru-est”, cum îl numește presa de casă, care rostogolește veselă vorbele ieșite din gura aurită a primarului.

În zona exclusivistă de sud a magistralei comune Florești ar trebui să se scumpească substanțial apartamentele, pentru că aici va fi o importantă (din) gură de metrou. Lângă viitorul spital regional de urgență, unde va fi o altă (din) gură de metrou, merită să achiziționați de pe acum cel puțin 2-3 apartamente pentru investiție, cu prețuri, bineînțeles, mărite măcar cu 10% față de zonele mai îndepărtate de (din) gurile de metrou. Alte zone foarte bune pentru investiții profitabile vor fi lângă (din) gurile de metrou de lângă Vivo, din cartierul Mănăștur, din centrul și din estul municipiului (zona Aurel Vlaicu, podul IRA). Și în comuna Gilău, apartamentele și casele ar trebui (cel puțin!) să se tripleze ca preț, pentru că și aici va fi o (prin) gură de metrou.

Pe un traseu de 16 kilometri vom avea vreo 15-16 stații sau, mai bine spus, (din) guri de metrou.

În 20-20, ”put your money where your metro mouth is”! Nu vă faceți probleme, urmează un an electoral, metroul se va face din vorbe, măcar pe jumătate! Pe jumătatea care contează, cea care crește Clujul și-l face fain! Pe cea de PR. Vor crește și chiriile, și prețurile în oraș, așa că investiția voastră, lângă (din) gura de metrou, se va dovedi una foarte profitabilă! În Cluj, resursele de naivitate sunt nelimitate, așa că orașul va merge din vorbe mai departe!

Adauga comentariu