2 milioane de euro de la Alin Tișe, cu ”dedicație”, pentru firma Kiat. Din banii Dumneavoastră

Firma Kiat a câștigat licitația pentru modernizarea a 438 de kilometri de drumuri judeţene în 2011 în timpul primului mandat al lui Alin Tișe contra sumei de 66 de milioane de euro. Ieri, Consiliul Judeţean Cluj a hotărât să mai plătească alte 2 milioane de euro pentru modernizarea a trei tronsoane de drumuri judeţene, tronsoane care trebuiau reabilitate încă din 2016. Firma Kiat a cerut cheltuieli suplimentare mai mari cu 10% pentru modernizarea celor trei drumuri sub pretextul că “executarea lucrărilor de reabilitare și modernizare a drumurilor județene trebuie să se facă respectarea standardelor și normativelor în vigoare”.

Potrivit Referatului de Aprobare a cheluielilor suplimentare, drumurile județene pentru care firma Kiat cere o suplimentare de 9.000.000 de lei, sunt următoarele:

DJ107P Gilău - Someșul Rece - Mărișel - DN1R. Valoarea iniţială a acestui a contract a fost de 28,6 milioane lei fără TVA, iar lucrările suplimentare sunt în cuantum de 2,8 milioane lei fără TVA, reprezentând 9,97 % din valoarea contractului.

DJ107M Luna de Sus - Băișoara - Buru - Lim. Judeţ Alba. Valoarea iniţială a contrctului a fost de 26,4 milioane de lei fără TVA. Şi aici se vor efectua lucrări suplimentare în cuantum de 2,6 milioane lei fără TVA reprezentând 9,98 % din valoarea contractului.

DJ109A Chinteni - Vultureni - Dealu Jurcii. Valoarea iniţială a contractului de lucrări a fost de 25,1 miilioane lei fără TVA şi se vor efectua lucrări suplimentare în cuantum de 2,5 milioane lei fără TVA reprezentând 9,98 % din valoarea contractului.

Motivele adunate laolaltă pentru jutificarea acestei sume sunt expuse în peste 20 de pagini care se adaugă Hotărârii de Consiliu. 

Pe scurt, justificarea sună cam așa:

” În urma unei expertize tehnice, “proiectantul a fost nevoit să facă unele modificări pentru anumite  categorii de lucrări faţă de cele prinse în anul 2010.

“Proiectantul a considerat ca fiind necesar sporirea unor clase de betoane, deoarece clasele de betoane pentru anumite tipuri de lucrări prinse în DALI nu mai respectau normativele în vigoare, acest lucru fiind impus atât de expertul tehnic cât și de către Inspectoratul de Stat în Construcții (...) Considerăm ca fiind justificată introducerea categorii de lucrării noi și a modificării unor clase de betoane”.

Ieri, Proiectul de Hotărâre a CJ a fost aprobat, chiar dacă unii dintre consilieri au ridicat câteva obiecții cu privire la ”istoricul” firmei Kiat, alături de care Alin Tișe a hotărât continuarea proiectului.

Se presupune că suplimetarea cu încă 2 milioane de euro a fondurilor destinate firmei Kiat se vor reflecta în calitatea drumurilor. Desigur, acest aspect merită urmărit și ține de viitor. 

 

Aventura lui Alin Tișe alături de firma Kiat a început în anul 2011:

 

Între Consiliul Judeţean Cluj şi Asocierea S.C. Kiat Group Construct SRL, SC Tehnic Asist SRL şi  SC Damar Consult SRL a fost încheiat un contract pentru modernizarea şi reabilitarea drumurilor judeţene cu o durată de patru ani, lucrări care trebuiau să se defăşoare până în august 2015, termen care a fost cu mult depăşit.

Ulterior, au fost încheiate cinci contracte subsecvente de proiectare şi execuţie, respectiv DJ107P Gilău (DN1)-Someşu Rece-Mărişel-DN, DJ107M Luna de Sus-Băişoara-Buru-lim. Judeţ Alba, DJ109A Chinteni-Vutureni-Recea Cristur-Dealu Jurcii, DJ150 Viişoara - Ceanu Mare - Frata – Mociu şi DJ109C Gherla - Ţaga – Cămăraş.

La trei ani de la încheierea contractelor, Consiliul Judeţean a reziliat contractele cu Kiat. Decizia CJ Cluj a fost justificată prin faptul că nu a fost respectată licitația, graficul de lucrări și prevederile de protecție a mediului.

În 2016, preşedintele Consiliului Judeţean Cluj Alin Tişe anunţa deblocarea contractelor cu Kiat pentru reabilitarea drumurilor judeţene din judeţul Cluj. Vorbim despre aceleaşi drumuri pentru care acum Kiat cere suplimentări de bani.

„În perioada imediat următoare, asocierea condusă de Kiat va efectua lucrările de proiectare, urmând ca, sperăm noi din primăvară, pe toate cele patru sectoare de drumuri să înceapă efectiv lucrările”, spunea Tişe în urmă cu doi ani. Doar că aceste lucrări nu au început de aproape doi ani de zile.

 

 

Adauga comentariu