Analiza

100 000 de clujeni urmaresc NCN, potrivit IRES. PLUS: Se lanseaza cea mai mare retea de ziare locale online din Romania!

Un studiu privind perceptiile clujenilor asupra brandului NCN efectuat in perioada 1-3 noiembrie arata ca singurul post local de televiziune din Cluj-Napoca si-a gasit deja loc in inimile locuitorilor acestui oras.

La numai 10 luni de la relansare, notorietatea brandului este maximala: 90 la suta dintre clujenii cu varsta de peste 18 ani, adica un estimat de 260 000 de persoane, au auzit de NCN, cunosc acest brand.

Dintre acestia, 35 la suta urmaresc constant postul local de televiziune, adica circa 100 000 de clujeni.

„Pentru mine si echipa mea, este un punct de plecare extrem de optimist. Presa locala clujeana a fost distrusa de criza si de politicieni, este o mirare ca mai traieste. Din 2013 de la inchiderea Transilvania Live si pana in 2017, la reaparitia NCN, Clujul nu a avut televiziune locala. Ceea ce e tare trist.

Insa bucuria e cu atat mai mare cand vad ca munca echipei mele are rezultate pe masura. 35 la suta din clujeni urmaresc NCN in mod constant. Asta inseamna 100 000 de oameni. Unii care nu stiu ce inseamna sa investesti si sa sustii o televiziune in ziua de azi ar putea spune ca e putin. Sunt cu atat mai mandru de realizarea echipei mele cu cat avem ZERO datorii la fisc, iar investitia noastra a fost mica, dar bine folosita. Eu spun ca cifra de 100 000 de clujeni care ne privesc e datatoare de speranta.

Inseamna ca mai avem 65 la suta din cetateni de convins. Inseamna ca avem plaja de crestere.

Acest sondaj contine mai multe elemente, dar nu le facem publice, ele sunt de bucatarie interna, instrumente de masura si cai de urmat pentru a deveni mai buni. Dar va spun inca o cifra groaznica cu care se „mandreste” acest oras: 42 la suta dintre clujeni nu citesc ziare locale, deci jumatate din Cluj nu este informat si habar nu are ce se intampla in propria sa cetate. Si ne mai miram ca lacul de toxine de la Pata Rat ne inunda si nimanui nu ii pasa?”, spune Liviu Alexa, proprietarul grupului de presa.

 

O retea de informatii locale pe model Ziar de Cluj

 

El are insa inca un proiect important de lansat: o retea de 35 de publicatii locale online, pe modelul Ziar de Cluj.

„Fiind fondatorul Citynews, pot spune ca am o experienta importanta de management regional al unor publicatii. Dar simt ca e o mare oportunitate acum sa deschidem editii locale, pe modelul Ziar de Cluj, in 34 de municipii ale Romaniei. Ziar de Cluj implineste in curand 5 ani si este un ziar foarte puternic, citit de toti oamenii importanti din acest oras, dar si de clujenii simpli care inteleg rostul informarii.

Ce vreau sa fac? Redactii locale, cu abordare locala, cu focus pe informare, pe reportaj si anchete, cu focus pe perspective.

Presa locala din foarte multe municipii de judet, noroc ca nu toate, este sugrumata de saracie si de influente politice. Un primar penal isi insoara baiatul cu fiica unui prim-procuror in Salaj, face chef de nunta cu procurori care mai apoi se recuza la proces, si niciun ziar zalauan nu scrie despre asta, fiindca patronii lor sunt deja vanduti grupurilor de interese.

Noi o sa schimbam asta: imi propun sa scot la suprafata din apele linistite si intunecate ale oraselor cu presa slaba toti monstrii care stau in adancuri bine mersi si fac smenuri transpartinice. Pe mine nu are cine sa ma sune, nu ma intereseaza nici 400 de lei de la regia de apa sau firma de casa a primarului, nici sa primesc o concesiune pentru cabana.

Incepem cu Arad, Vrancea, Arges si Bistrita-Nasaud, acolo unde deja se creioneaza echipe de jurnalisti. Nu am un deadline pentru aceasta retea, nu vreau sa pun presiune pe mine. Dar am pregatit domeniile .ro, serverele pentru toate cele 34 de editii, site-urile sunt gata, asteapta doar jurnalisti dornici sa isi faca cu adevarat meseria si sa fie bine platiti pentru asta. De ce construiesc aceasta retea? Pentru viitorul post de stiri national NCN. O retea locala de informatii bine pusa la punct inseamna adevarata forta a unui canal de stiri”, crede Liviu Alexa.

Jurnalistii din judetele indicate pe harta de mai jos care doresc sa se angajeze pentru dezvoltarea proiectului sunt rugati sa dea un email pe scrie@ziardecluj.ro

 

 

NCN, Ziar de Cluj prin societatea editoare au zero datorii la Fisc. Cel mai recent certificat de atestare fiscala pe 0 este eliberat acum 9 zile.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *